Wat is wijsheid? thuis studie

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hallo, ik zit er over na te denken om een thuis studie te gaan doen.
    Verpleegkundige 18 maanden duurd het.
    Nou ben ik al ruim 15 jaar uit de boeken dus ik vind het best eng.
    Maar ik heb een zoontje van 2 jaar, en misschien (hopelijk) komt er ook nog een keer een 2e.
    Maar ja als je zwanger bent, en net bevallen is het denk ik niet slim om daar mee te beginnen.
    Ik had gedacht zo wie zo als mijn zoon naar school gaat, dat ik dan meer vrije tijd heb als nu.
    Wat zouden jullie doen.
    En dames gewoon wat jullie zouden doen als je in mijn schoenen stond.
    Geen discussies, of afdwalen van het onderwerp :)

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hey,

Als jij alleen verpleegkunde wilt gaan doen dan is thuisstudie idd een goed idee.
    Ikzelf ga volgend jaar 1 jaar verpleegkunde hbo doen (propedeuse) en daarna verloskunde.
    Anders ging ik ook wel thuisstudie doen
    Dan ben je er veel meer voor je kind en kun je zelf op je eigen tempo leren. Handig toch :)

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Gewoon doen!

Mijn wederhelft is net klaar met een kopstudie HBO en heeft een nieuwe baan, dus nu kan ik weer verder leren.
    Omdat mijn huidige werkgever niet echt een interessante studie aan kan bieden, ga ik thuiswerken.

Spannend hoor!

Succes

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik zou zeggen gewoon doen, ik wist trouwens niet dat dat als thuisstudie te doen was.
    Ik dacht altijd dat je daar zowiezo een praktijk gedeelte bij moest doen.

Groetjes Anita

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat het er aan ligt wanneer je een 2de wilt. Als dat binnen nu en 6 maanden is. Dan zou ik eerst wachten met de thuis studie. Als jullie nog geen concrete plannen hebben in die richting dan zou ik gewoon beginnen.

Denk dat je wel meer tijd hebt als de kinderen op de basischool zitten, maar als je daarop wilt wachten, ben je zo 5 jaar verder. (er vanuit gaant dat je snel een 2de wilt)

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik zou wachten tot de kind(eren) groter zijn en lekker naar school gaan...zodat je echt goed je tijd aan je studie kan besteden

ik zou ook persoonlijk een verpleegkudnige opleiding liever in de praktijk leren en niet via een thuisstudie...lijkt me wat makkelijker om te leren namelijk; als je thuis leert van uit de boeken is t toch heel anders dan de realiteit en dus op de werkvloer....

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Is dat via de NTI of LOI ?

Ik heb zelf n.m. een studie gedaan via de NTI en een vriendin van mij via de LOI, we waren er beide niet over te spreken.

8. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik zou het nog niet doen en wachten tot de eventuele tweede er is en die iets groter is. Dan zou ik als ik jou was opzoek gaan naar een BBL opleiding tot verpleegkundige. Dat is werken en leren tegelijk. Daar steek je veel van op en leer je naar mijn idee meer van dan van een thuisstudie.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ok bedankt ga ik daar eens naar op zoek.
    Deze kan dicht.

10. op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina