Hallo, ik heb misschien 'n beetje een stomme vraag, maar ik heb de vorige keer een mk gehad en ik hoop zo dat het deze zwangerschap goed gaat... ik ben (als ik van de eerste dag van de laatste bloeding van de mk uitga..) nu 8 weken en 2 dagen zwanger. (ik ga dan maar gewoon van een cyclus van 28 dagen uit) ik heb donderdag 4oktober intake en daarna krijg ik een verwijzing voor de 1e echo.. Ik lees veel verhalen van mensen die bij de eerste echo een vruchtje zonder hartje zien, of een vruchtje wat al een tijdje dood is.. of dat de verloskundige zegt, dat het niet goed is, en verteld dat je je voorbereiden moet op een miskraam.. Ik ben nu best bang dat ik ook zoiets te horen krijg... Ik dacht dat alle miskramen gepaard gingen met krampen en bloedverlies.. maar het kan dus ook zonder?!?! Hoe vaak komt het ong. voor dat bij de eerste echo te zien is dat er iets mis is? Alvast bedankt voor het antwoord. lfs cherry blossom
Hi cherry blossom. Op het moment dat je een miskraam hebt en het vruchtje komt af dan heb je krampen en bloedverlies. Maar zolang het lichaam nog denkt dat het zwanger is maar het vruchtje heeft geen hartaktie dan voel je daar niets van. 1 op de 5 zwangerschappen loopt uit in een miskraam, helaas heb je het niet in de hand. Ik begrijp HEEL goed dat het heel spannend voor je is. Leg het de verloskudnige uit, misschien kan ze er voro zorgen dat je snel een echo krijgt. Imke