Help,scheiden..

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 22 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Hoi hoi.

    Mijn man heeft aangegeven te willen scheiden. Nogal out of the blue. Nooit iets aangegeven, geen ander in het spel,niks.
    Hij heeft nog even nagedacht maar blijft stug bij scheiden ipv eraan werken helaas.

    Er moet dus gescheiden worden.

    Onze zoon vertellen we het woensdag (pfff ik ga nu al dood).

    Nu komt er vanalles op mij af, en weet ik dat ik helaas niet de enige ben die dit doormaakt.
    Mijn vraag;

    Heb je tips,advies, ervaringen die je wilt delen, of wat ik juist niet moet doen ik hoor het graag!!

    Ik ben zo verdrietig, boos en vanalles maar wil dit voor mijzelf en zoon goed doen!

    We hebben een koophuis, getrouwd in gemeenschap van goederen.

    Bedankt
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.539
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ach wat naar zeg. Ik zou eerst even rustig tot bezinning komen een week of twee. Hij wil scheiden dus hij mag even op de bank van zn ouders oid lijkt me.

    En daarna op zoek naar een mediator. wat geeft hij als reden niet door te willen? Ik geloof er nooit zo in dat iemand zomaar wil scheiden. Het levert immers zelden wat op als je huwelijk gewoon oke is.

    Wel veel sterkte. :(
     
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Wat ontzettend rottig zeg. Zeker omdat je het niet aan zag komen. Maak uitdraaien van wat er nu op de bankrekeningen staat, zodat er geen geld weggesluisd kan worden. Maak kopieën van alle belangrijke papieren.
    Misschien klinkt het achterdochtig, maar willen scheiden zonder dat daar een duidelijke reden voor is daar gaan bij mij altijd wel alarmbellen door rinkelen.

    Heb je zelf voldoende inkomen om in het huis te blijven wonen. Zou hij dat oké vinden?
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  4. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Hij geeft aan dat er iets in zijn gevoel weg is en daardoor dingen die hij voor lief nam nu niet meer voor lief wilt nemen. Hij geeft hele stomme dingen aan, echt huishoudelijke ongemakken. Hij doet ook heel raar,ken hem zo niet. Al geopperd of hij niet eens met een therapeut moet praten maar dat wuift hij weg..
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik ben ook gescheiden. We waren getrouwd in gemeenschap van goederen en we hadden een koophuis.
    Alles maar dan ook werkelijk alles is van jullie samen. Dus alles moet ook door de helft. Werk je? Werkt hij? Hebben jullie pensioen opgebouwd? Want op het aantal jaren huwelijk heeft hij recht (en jij dus ook) op de helft van het pensioen dat je hebt opgebouwd.
    Er komt zoveel bij kijken als je gaat scheiden weet ik. Dingen die je liever nu niet hebt of doet maar die wel geregeld moeten worden.
    Het goedkoopste wat ik toentertijd heb gedaan is scheiden ‘via internet’.
    Dan hoefden we niet bij elkaar aan tafel te zitten (kon toen ook echt niet), maar werd het geregeld door een onafhankelijke. Die stelde ook het convenant op.
    Ik neem aan dat er kindjes zijn? Want daar moet een ouderschapsplan op komen. En wellicht alimentatie? Voor de kinderen uiteraard maar je kan ook partner alimentatie ontvangen of moeten betalen. Ligt aan je inkomen.
    Mijn ex ging ver. Heel ver. Financieel tot het gaatje.
    Ik heb altijd het idee dat als mensen je niet meer emotioneel of persoonlijk kunnen raken, dat ze dan de financiële manier kiezen. Heel naar.
    Heel veel sterkte!
     
  6. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Goede tips,ga ik morgen doen!
    Ja mijn alarmbellen gaan ook af maar kan er de vinger nog niet op leggen. Hij lijkt wel een hele andere man..

    Nee ik kan niet in het huis blijven, hij zal dat wel willen proberen als hem dat lukt na de alimentatie en uitkopen van mij.

    Ik sta gelukkig wel al heel lang ingeschreven bij woningbouwvereniging, dus heb mijn zoek profiel geüpdate en aangezet.
     
  7. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Klopt we hebben 1zoon. En inderdaad alles moet door de helft.. pfff.. ben je dan met mediator gescheiden of mediator advocaat?

    Hoe hebben jullie de tussenliggende tijd gedaan, dus wel uit elkaar maar nog geen eigen woning?
     
  8. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Geen ervaring gelukkig..
    maar heel veel sterkte gewenst..
    er komt misschien een moment dat boosheid de overhand gaat nemen, probeer dat te vermijden kan ik alleen maar als tip geven..
    Mijn buren zijn jaren geleden gescheiden, hebben een mediator genomen en die heeft toen alles samen met ze doorgesproken.. vonden ze fijn maar vooral heel duidelijk.
    Zij hebben daarna nog een jaar lang samen in huis gewoond (en sliepen zelfs nog samen in 1 bed) maar dat was geen succes.
    Ze maakten zelden ruzie in hun huwelijk, maar in dat jaar hebben ze dat ruimschoots goed gemaakt.. braken soms de tent af zo heftig!
    Zou echt adviseren om niet bij elkaar in huis te blijven..
    en niet vinger wijzen van jij wilt uit elkaar dus jij moet maar gaan, maar kijken wie er het snelst tijdelijk iets anders kan vinden..
    Of ene week jij ergens en de week erop hij zodat je kind niet hoeft te wisselen..
    maar dat moet maar mogelijk zijn uiteraard
     
  9. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Ja dat laatste van in 1 huis is echt wel een dingetje.. ook gezien de opvang van zoon. Ik begin om 7u, mijn ex om 9.30, hier dus geen oppas nodig gehad ooit maar nu dus een groot probleem.. ter overbrugging zat ik nu te denken aan ik in het huis zolang ik nog niets heb en hij alleen hier op mijn werkdagen.. hij slaapt nu ook bij een vrijgezelle vriend nml
     
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Dat is heftig, sterkte. Ik hoor het helaas volop om me heen, al vier onverwachte scheidingen dit jaar in de kennissenkring en al die jaren daarvoor helemaal niks. Volgens mij krijgen mensen door die coronatoestand en gebrek aan balans en lichtpuntjes (leuke dingen, vakanties, uit eten, feestjes) een rare midlifecrisis.
     
  11. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Geen ervaring hiermee of tips, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Gewoon een online advocaat. Flits scheiding ;)
    Wij hadden geen kinderen. Ik weet nog dat het iets van 350 euro kostte. Dat was echt een schijntje vergeleken met wat mijn huidige man heeft gedaan. Zijn ex wilde helemaal naar iemand toe enz enz. Kostte hem ruim 300 euro meer :|

    Wat betreft de tussenliggende periode.
    Ehhhh, tja. Het korte verhaal is dat mijn huidige man en ik collega’s waren en een relatie begonnen met elkaar. We waren beiden nog getrouwd toen.
    Onze exen bleven in het huis wonen waar ze al woonden en mijn huidige man had vrij snel een woninkje gevonden en daar ben ik ingetrokken.
    Uiteraard zit bij ons beiden een heel verhaal erachter waarom we bij onze partners weggingen maar dat duurt te lang om hier te vertellen. Je mag me uiteraard PB’en.
    Was het netjes? Nee absoluut niet. Maar was het de beste beslissing toen? Ja!

    Mijn huidige man heeft trouwens wel 2 kinderen met zijn ex.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Nou inderdaad. Van die kopieën maken en precies weten wat er op de rekening staat.
    Mijn ex maakte het gigantisch bont qua geld zoals ik al eerder zei en hij heeft me toch veel geld weggesluisd. Niet te filmen. Wat heeft die man gegoocheld met geld. Zo goed dat er achteraf geen chocola meer van te maken was. Bijvoorbeeld geld opnemen, het dubbele terugstorten, dan weer opnemen en uiteindelijk weer deels terugstorten.
    Uiteindelijk heb ik, omdat ik wist hoeveel er op de bankrekening stond, een advocaat ingeschakeld en heeft die mijn ex gesommeerd het bedrag terug te betalen. De helft dan. Maar dat ging niet vanzelf. Pas toen ze dreigde met loonbeslag kwam ie over de balk.
    Een half jaar nadat ik bij hem weg was gegaan reed ik m’n nieuwe auto in de prak en half mezelf. Die auto had ik gekregen van m’n ouders, maar ja: Gemeenschap van goederen hè dus hij heeft, terwijl ik in het ziekenhuis lag, continu lopen aandringen op de helft wat ik nog terugkreeg van het wrak. En uiteindelijk ook gekregen. Ik denk dat ik er wel voor 20.000 in ben gegaan.
    Wrok en wraak kan ver gaan. Echt heel ver. Een scheiding kan het slechtste in je naar boven halen. Helaas!
     
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou hem toch nog eens vragen naar de reden, in een gewoon gesprek. Want idd zo scheiden vanuit het niets lijkt zó vreemd. Sterkte iig!
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  15. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Die kans krijg ik niet eens.
    Niemand snapt het ook, ook zijn moeder niet. Dat gevoel even minder is of even kwijt kan,maar dan nog praat je daarover..
     
    Zeebra en pippa26 vinden dit leuk.
  16. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Jeejtje wat erg..
    Ik heb screenshots gemaakt.
    Ja ik merk nu al dat je scheiden niet helemaal zonder boze emoties kunt doen. Ik ga iig mijn best doen..
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  17. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Precies.. daarom lijkt het zo sterk erop dat het wel gaat om een ander. Maar dat hij dat niet durft te zeggen. Maar mss toch eens benoemen en aandringen op eerlijkheid.. moeilijk hoor!
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  18. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Heb ik al tig keer gevraagd, zijn moeder ook. Hij blijft volhouden van niet.. was t maar zo denk ik af en toe. Dan kon ik iets met mijn gevoel.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.539
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe oud is je man? Zou het een midlifecrisis kunnen zijn?
     
  20. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
     

Deel Deze Pagina