Iemand na doen waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    He, wat jammer dat je je niet serieus genomen voelt. Jammer ook dat je nu spijt hebt van je tattoo en van je berichtje. Gewoon doen wat bij jou hoort en daar voor 100% achter staan, hoor. Je doet er toch niemand kwaad mee.

Wbt die mensen die alles nadoen.... tja, sommige mensen zijn gewoon niet zo creatief. Misschien kijken ze wel tegen je op, bewonderen ze je smaak of is het gewoon toeval dat een paar dingen met elkaar overeen komen. (Echt waar, we hebben deze zomer op een paar katten gepast.... iedereen bij ons in de straat heeft dezelfde vintage brooddoos, in verschillende kleuren... dat dan weer wel).

Soms denk je heel individueel te zijn en ben je onbewust veel meer mainstream dan je dacht. Zo dacht ik een heel gedurfde kleur in de slaapkamer gebruikt te hebben (donker graniet op twee muren en heel licht blauw op de andere twee) en een super-creatieve lamp (staal en Marokkaans). Tja.... tot ik de VT Wonen eens inkeek.... stond vol met "mijn" ideeen. Misschien volgen jij en je fam voor een deel dezelde trends of dezelfde subcultuur.

Als het echt heel specifiek is en het je echt heel erg dwars zit zou ik er gewoon eens rustig over beginnen. Ga er vanuit dat ze je stijl iig erg leuk vinden, toch?

2. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Ik had ook zo'n familielid (zus). Die kocht het niet, maar zei bij alles... Oh dat wil ik ook. Ik ging een bedrijf beginnen, wou ze ook. Ik wou een opleiding starten, oh dat wil ik ook. Oh gaan we dat samen doen. Maar gek genoeg heb ik alles gedaan, en zij deed het niet.

Het zou wel interessant zijn een andermans leven. Maar ik denk zoek een eigen leven. En maak er iets van.

Denk dat je er gewoon niet aan moet storen en je eigen leven moet leven.

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind trouwens wel verschik zitten tussen een copycat worden van een bekende dichtbij huis of dat je wat dingetjes kopieert van een artiest. Tien jaar terug hadden we ook allemaal jennifer aniston haar toch?
    Ik zou proberen me er niet te druk over te maken en gewoon niet te veel meer vertellen over aankopen enzo. En als ze wel kopieert? Dan moet je maar prOberen erboven te staan. Maak desnoods een keer een terloopse opmerking als ze ook weer iets heeft. 'zo heb je weer hetzelfde gekocht?' en dat wat vaker. Dat gaat haar vast irriteren. en daar mag best een grappige maar cynische toon onder hoor.

4. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

Maak je er niet al te druk om.. zulke mensen komen zelf heel wat te kort. het zegt dan ook meer over hen dan over jou toch! .

Ik heb hier fam. die exact zo is..... ze moest en zou alles hebben wat ik heb...tot aan een kind toe!!! Ik heb inmiddels geheel afstand van haar genomen, ze ging namelijk heel erg ver en het was een ware obsessie voor haar geworden. waardoor ze hele rare dingen ging uithalen.

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hmmm wel herkenbaar.

Ik vind het bij kleding ook niet zo'n ramp maar ik vind het minder l prettig als mensen mijn stijl precies gaan nadoen, vooral niet als ze er eerst heel anders uitzagen of heel anders waren.

Ik heb het bij vriendinnen gehad met een auto, het moest zelfs dezelfde kleur zijn! Of met mijn kapsel (ik een bobline/zij een bobline). Ook mijn tattoo die ik sinds een half jaar heb is heel eigen, maar een week geleden kreeg ik van iemand een foto geappt, ze had precies dezelfde laten zetten, op dezelfde plek.

Heel jammer vind ik dat! Ik doe er verder niks aan, blijf maar lachen en doen alsof het me niks uitmaakt. Wat kun je eraan doen?

Ik ben wel van een vriendin zo moe geworden, dat dat contact verwaterd is.

6. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat je pas weet hoe het is als je het zelf ook meemaakt.

Pff hier ook iemand die mij als maar nadoet.

Pff wordt er niet goed van maar niet te veel over nadenken en maar postief inzien ze vind mij style mooi enzo.

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik vind trouwens dat je jezelf behoorlijk voor lul zet, als je iemand in alles na gaat doen.

8. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Hier ook iemand die mij continu moet nadoen, zelfs met kindernamen!
    Ze was krap 3 maanden zwanger toen ik beviel van de jongste, en was kwaad dat ik 'haar' naam gekozen had... Sorry hoor maar 1: ik wist niet dat zij die naam ook had en 2: ik was 38 weken en bevallen, en zijn ik meen 13 weken en had er nog 27 te gaan.

Ze MOEST precies dezelfde kinderwagen, buggy, kinderkamer, kinderstoel, kleertjes, enz
    Mijn hobby werd ook haar hobby.
    Mijn manier van kleden wilde zij ook,
    Haar zoon, (5 of 6mnd jonger als de mijne) moest eerder de dingen kunnen als mijn zoon. Met als gevolg dat het arme mannetje NU AL last van zijn gewrichtjes heeft en in fysio zit. Zó sneu!
    Inmiddels rijden ze dezelfde auto als wat wij hebben, en word hun voortuin precies hetzelfde opgeknapt als die van ons.

Inmiddels ben ik het zó zat dat ik ze op afstand houd, want ik kan dit niet meer als compliment zien. Ik vind het gewoon ENG!

9. WorkingMum

Vind ik ook gewoon eng aan het worden.
    Een paar dingen na doen, ja dat kan. Maar zelfs in dezelfde auto rijden, dezelfde tuin, etc... FREAKY!!!

10. Aviya

Aviya Niet meer actief

Dat is inderdaad creepy, gadver en ook niet normaal meer, hopelijk voor jou vind ze snel een ander slachtoffer!
    En arm kindje:(

11. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48

Kan wel hoor, moet je even deze app downloaden ; picup ! Werkt perfect bij mij op de iPad

Leeg en laten leven , kan me voorstellen dat het irritant is maar probeer er boven staan

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou er niet wakker van kunnen liggen...

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Tja ja maakt he probleem zo groot als je zelf wil.. jou tatoeage is ook na gedaan van lady gaga, dus ach.

14. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Aviya en Working mom.. Dat hoop ik ook.
    Ik vertel nu dus ook vrijwel niets persoonlijks meer, ze hoorde een tijdje geleden dat wij voor een derde kindje wilde gaan, en prompt is zij zwanger... Terwijl er bij hoog en laag verteld word dat ze pas over 2 jaar een 2e kindje wilden.

Ik heb nu dus ook eigenlijk zoiets van: Laat haar alsjeblieft al bevallen zijn, voordat er straks dezelfde positiemode/babyuitzet ed gekocht gaat worden...
    Dat is ook beter voor het volgend kindje, dat hoeft dat niet meer alles direct te kunnen en zal zich hopelijk in zijn/haar eigen tempo kunnen ontwikkelen!

Ik heb al tegen mijn man gezegd, dat ik het contact drastisch wil verminderen, tot eigenlijk een ultiem minimum of helemaal niet. Want ik ben er zó zat van!

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Leona: is er dan bij haar geen vent met eigen mening die af en toe eens 'ho' zegt?

16. Aviya

Aviya Niet meer actief

Dit meen je niet, dit is echt te erg voor woorden, pas er alsjeblieft mee op! brr, heb nu al meelij met de kindertjes zeg, en alles hetzelfde...nee dank je, zij meet haar geluk aan het hebben van dingen die anderen hebben, maar het liefst nog hetzelfde ook, die moet psychisch echt geholpen worden...

Ver vandaan blijven, want krijg je alleen maar problemen mee! sterkte er mee meis, en ik hoop dat zij allang en breed bevallen is en dat jij er dan wel van kan genieten! van de zwangerschap enn de kleine!

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind het trouwens ook wel wat anders om een tattoo van een artist ook te hebben. Ik heb eenzelfde tattoo als een lid van mijn favo band, maar dat eigenlijk uit groot respect voor hun muziek.. Soort eenheid.

18. Linana

Linana Niet meer actief

Tsjah, ik herken het ergens wel. Maar ik blaas het niet dusdanig op als jij nu doet. Mijn beste vriendin en ik hebben dus echt heel veel hetzelfde en tuurlijk heb ik dan wel eens een momentje van "verdomme", maar ja... we noemen elkaar niet voor niets "sisters from another mother" :D
    Verder lijken de woningen qua inrichting van 2 vrienden van mijn vriend enorm op die van ons. Wij hadden het als eerste zo, nou ja... ook jammer dan hoor.

Weet je, je kan overal een zo groot drama van maken als je zelf wil, maar wat schiet je er uiteindelijk mee op? Helemaal niks. Je bezorgt jezelf alleen maar koppijn, frustratie en irritatie.
    Als je iemand nou niet mag, dan is de irritatie alleen maar groter, dat snap ik, maar doe gewoon lekker je eigen ding en zie het als een compliment ;)

En als iemand mij zou verbieden iets te kopen omdat zij het heeft, dan koop ik het juist. Puur om die persoon duidelijk te maken dat je mij niets kan verbieden op dat gebied. Wat een onzin zeg....

19. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Linana, in mijn geval vind ik het gewoon eng worden.

Er is wel een man, maar laat ik maar zeggen dat hij nou niet bepaald de broek aan heeft in huis, en hij is een paar weken per maand weg. Dus veel zal hij niet zien of mee krijgen.

Ik heb het idee dat het vooral is: wat jij kan, kan ik ook.

20. WorkingMum

Niet goed snik zeg. Zeker beter voor het kindje, maar wat ben je ziek als je kindje iets eerder moet kunnen dan de ander, die zelfs ouder is. Dan spoor je gewoon echt niet.

Wat zegt je man van al dit?

Deel Deze Pagina