naar dat ze zo gereageerd hebben zeg is niet leuk , wij hebben alleen maar positieve gehad (tot nu toe ZELFS van mijn schoonmama haha) ik merk vaak BIJ MIJ dat mensen reageren op HOE ik het vertel hoe zekerder ik in mijn schoenen sta des te minder commentaar zo heb ik ook NOOIT commentaar gekregen over dat ik een paar jaar geleden BAM mama wilde worden, ik vertel het gewoon op een manier dat mens geen tegenspraak durft te geven misschien haha Lekker schijt aan hebben meid het is toch geweldig juist leuk dat je het met hun deelt! hun weten niet beter denk ik dan maar.. als die rare ouderwets mensen met die (vind ik) domme 12 weken grens alsof je daarvoor niet blij mag wezen ofzo!
Hallo iedereen, Waar halen mensen, familie leden het recht vandaan om zo te doen. Gelukkig reageerde mijn ouders en schoonouders wel heel lief en leuk. Alleen ik heb wat meer moeite met mensen die ik niet eens ken! En dan vooral in de super markt enz.. ''ik zie er schijnbaar'' nogal jong uit ofzow ik weet het anders ook niet, en als ik sta af te rekenen en ik kijk opeens naar opzei dan zie ik 9 van de 10 keer zo'n verschrikkelijke arrogante blik met schouders over elkaar naar me toe geworpen van vrouwen die wat oudere zijn! Op zo'n moment zou ik die kutwijfe wel willen hoeken! Keihard in 1 keer voor hun kanis! De volgende keer ga ik ook vragen (( IS ER WAT OFZOW ))!
ik ken het probleem, alleen was het bij mij op het werk zo vonden me te jong en ga zo maar door heb toen ook tegen hun gezegt dat het niet gepland was maar wel gewenst om van het gezeik af te zijn zeg maar, voor de rest was iedereen wel blij voor ons maar weet dat heel veel mensen ook dachten dat we nog te jong zijn,
Ik dacht op mijn 18e ook nooit dat ik binnen 4 jaar zou trouwen en een kindje zou willen zeg maar. Ik was nog zelf nog echt een kind. Maar mensen veranderen zo snel, ik dus ook. Sommige mensen zijn op hun 20e (zoals jij) of 22e (zoals ik) nog wel steeds 'kindje' maar sommigen niet. Alleen sommige mensen snappen dat blijkbaar niet :S
Wat rot dat ze zo reageerden zeg. Misschien moeten ze er nog even aan wennen? Maar om dan zulke onaardige dingen te zeggen vind ik wle ver gaan hoor. Heel egoistisch om jullie blijdschap op die manier de grond in proberen te boren. Mijn (schoon)ouders reageerden heel goed maar wel wat geschrokken. Omdat ik ziek ben geweest en mijn moeder heel even in tranen was omdat ze dacht dat ik dood zou gaan. Maar gelukkig hebben we de medici nog! Mijn ene oma reageerde heel lief en opgetogen en mijn andere oma zei: nounou, wie zich brandt moet op de blaren zitten he? En vervolgde direct met: weet je wie ook zwanger is? Je nicht, dat is pas leuk! Wij staarden haar echt in ongeloof aan... Ik ga ook niet meer bij haar langs en ze krijgt echt geen telefoontje ofzo wanneer hij geboren is. Ze hoort het vanzelf wel viavia. Mijn schoonvader hebben we nooit wat van gehoord. Dus die mag het ook uitzoeken...
@Marit: ik zou niet zomaar zo'n invulling aan die blikken geven... Je bent wel erg snel met je conclusies. Is dat niet eerder je eigen onzekerheid die je dan op anderen projecteert?
Ik weet niet hoor, maar ik krijg zulke reacties echt nooit. En ik zie er nog jong uit ook voor mijn 22 jaar. Misschien heeft het meer met je eigen houding te maken dan met hoe mensen daadwerkelijk reageren.
Nou ik ben zelf heel positief ingesteld, en heb respect voor iedereen. Ze schrikken ook altijd als ik bij de kassa sta en dan opeens heel vrolijk omdraai en zeg( wilt u de zegeltjes hebben? dan staan ze nog steeds met zo'n boos smoel werk,, maar ze nemen het dan toch wel aan en je ziet ze denken. Mischien is het wel jaloesie ja, maar waarom? haha I don't know. In iedergeval ben ik er wel achter dat mensen gewoon rare wezens zijn! Groetjesss
Als mensen die dichtbij je staan negatief reageren dat is natuurlijk minder leuk maar aan mensen die je niet zo goed kent moet je toch proberen om daar niets om te geven. Soms is er ook echt een achterliggend probleem (bijvoorbeeld in mijn geval mensen die zelf al even aan het proberen zijn en het wil niet lukken) Die hoor je dan vaak achteraf en dan snap je de reactie wel maar op dat moment is het niet leuk. Dus niet te veel van aantrekken en probeer gewoon te genieten!
In het begin hier ook negatieve reacties gehad. Vooral van men stiefmoeder dan (die jaloers was) omdat ik nog zo jong ben (22) en al zwanger van de 2e. Ook op het werk was dat het geval, blijkbaar was er nog een meid even ver als ik en we hebben het per toeval samen bekend gemaakt. Zij is nu 31 en zwanger van de 1e en ze kreeg heel veel felicitaties en iedereen kwam blij doen tegen haar terwijl ze mij gewoon vergaten.
Wat naar al die reacties.. Hier heb ik geen enkele negatieve reactie gehad, (ja achter mijn rug om van een jaloerse ex vriendin). Iedereen was heel erg enthousiast. En ook ik zie er jong uit (ondanks dat ik 26 ben), maar heb nooit rare blikken van vreemden gehad. Of ik let er gewoon niet op, want het boeit me ook niet wat vreemden ervan vinden.
mij vinden mensen ook te jong, ( ben 19) mijn man is 26 we werden zwanger NA dat we getrouwd waren, helemaal gelukkig natuurlijk ( was gepland en in 1x raak) mijn ouders waren daar echt helemaal super blij mee ( heb ziekte s.l.e dokter dacht dat het minimaal 3 jaar ging duren) dus vandaar ook wel dat mijn ouders helemaal blij waren omdat ze wisten dat ik jong moeder wou worden,die zijn natuurlijk helemaal blij voor mij, mijn man is 26,zijn ouders waren iets minder blij,wij hebben zijn vader gevraagt,wat vind je ervan om opa te worden... neeee ho maar dat wou die niet,ja en als ze nu al zwanger is dan .. jaa dan vond ie wel een manier om dat kind uit me te krijgen :S toen we een maand later zeiden dat we zwanger waren zei die dat het een grapje was,maar hij is er nog steeds niet blij mee, nu wil die wel opa worden,als het maar op voetbal gaat :S:S ik laat het maar even zo ga er niet tegen in,mijn kind mag zo gewoon zelf kiezen als die op een sport wil mijn schoonmoeder probeert blij te zijn,je kunt zien dat ze dat niet is,want ze heeft het idee dat ik haar zoon heb afgepakt, ook vaak uitgesproken naar mij, maar ze probeert in iedergeval te doen alsof ze blij is en dat waardeer ik wel, en dan mijn schoonzus van 22... pfoehhh die is al helemaal niet blij,die dreigt met alles en nog wat omdat ik haar broer heb afgepakt,en wij zijn gaan trouwen en nu ook nog eens een kindje krijgen, nooit felicitatie van der gehad trouwens ook haar broer ( mijn man) niet, en nu is er zo'n ruzie ( ze heeft mij beschuldigt van vreemdgaan en uitgescholden voor k*****r h**r omdat we gingen trouwen zonder haar toestemming ofzoiets hoe ziek is dat:S sorry dat was even off topic, back to on topic, ook zij was absoluut niet blij dat we zwanger zijn, want je snapt natuurlijk wel... ( en zij natuurlijk ook nu) nu er ruzie is...en zij al die dingen heeft gezegt en gedaan ( er is echt nog veel meer aan de hand) dat mijn man nu absoluut niet wil dat als het kindje geboren word dat zij lekker op kraamvisite komt..kortom... mijn familie is blij... de zijne totaal niet....