Oorsmeerprop

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 4 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Mn man had na het zwemmen van de week, water in z'n oren.
    Geprobeerd dat te verwijderen maar het lijkt nu alsof er een dikke prop zit.

Zelf al olie gedruppeld maar het helpt niet.
    Is een spray nog te proberen? En welke dan? Of andere tips?

Anders toch maar naar de huisarts.

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Even uit laten spuiten hij de huisarts indd. 2 x per dag even goed olie erin en in laten werken, is t vast mooi zacht. Je krijgt t zelf eigenlijk nooit echt goed eruit

3. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het niet verstandig is aan de gang te gaan met watten staafjes en zo. Je kan het alleen maar verder naar binnen gaan duwen en kans op oorontsteking is ook groter.
    er zijn speciale sprays die je bij de drogist kan kopen. Die maken het oorsmeer zachter.

En bij twijfel even naar de huisarts :)

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik zou ook naar de huisarts gaan. Dan is het maar meteen goed opgelost

5. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Die spray is best duur dacht ik om te kopen en olijfolie werkt ook prima om het zachter te maken en dan uit laten spuiten bij de huisarts. Stuk voordeliger in elk geval dan de spray ;)

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Dit ja! Direct beginnen met druppelen, dan kan het er zo uitgespoten worden.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    Goed druppelen met olie en een afspraak maken bij de huisarts vaak doen de assistentes dit

Syane vindt dit leuk.
  8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Ik vraag me af hoe het ene heeft geleid tot het andere?

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Na het zwemmen voelde het alsof er water in z'n oor zat. Hij heeft de bekende truucjes uitgeprobeerd maar eigenlijk niks geks. Ook geen wattenstaafjes enzo.

Een dag later was het watergevoel over maar hij hoort met dat oor nu veel minder.

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    We hebben inmiddels spray van de kruidvat geprobeerd. Een soort van oordouche.
    Dat heeft iets geholpen. Komt ook viezigheid uit z'n oor nu.

Hopelijk voldoende, anders naar de huisarts.

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Nee, wattenstaafjes hebben we niet gebruikt inderdaad.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    In de winkel net even gekeken maar de meeste druppels zijn ook op basis van natuurlijke olie. Betaal je zo 12 euro voor. Dus dan inderdaad net zo makkelijk olijfolie gebruiken. Alleen dat werkte niet.
    Nu een soort van oordouche met zout geprobeerd. Dat lijkt iets te helpen.
    (En was een stuk goedkoper :))

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Olijfolie of beter nog slaolie (dat is minder dik) is om het oorsmeer zacht te maken zodat het er beter uitkomt als je je oor uitspuit. Op zichzelf doet het niets in het oplossen of eruit komen van de prop.

mama2bengeltjes vindt dit leuk.
  14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Wij hebben een setje met spuitje en slangetje om zelf een oor rustig uit te kunnen spoelen met een zoutoplossing na het zacht maken met olie, dat werkt heel makkelijk. Onze huisarts spuit ook geen oren meer uit, ze adviseren om zelf olie te druppelen en eventueel met zout water het oor te spoelen (kan ook met zo’n oor-douche van Otalgan, maar dat is veeeeel duurder dan zelf met een spuitje en slangetje, plus zelf kun je spoelen met lauw/warm water, dat helpt ook), maar dus niks met een harde straal in je oor ofzo.

15. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Wat bijzonder dat jullie huisarts dat niet meer doet. Ik werk zelf bij een huisartsenpraktijk maar voordat ik ga uitspuiten check ik eerst de oren of er inderdaad een prop zit. Soms denken mensen dat er een oorprop zit maar gaat het om vocht achter het trommelvlies, gaatje in het trommelvlies of een ontsteking dan ga ik het toch eerst overleggen en niet zomaar uitspuiten.
    Als je huisarts dus geen oren meer uitspuit is er dus niemand die de oren controleert..

Casara, Trirani, Martini en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Sterker nog: hier onlangs toevallig gevraagd of we het niet zelf af en toe kunnen uitsluiten, maar dit wordt door ons huisarts afgeraden. Zij doen dat liever, juist om de controle en te voorkomen dat het te hard gaat. Ik dacht: met een spuit en lauw water kan ik dat ook prima zelf.
    Dochter heeft er heel veel last van, eens in de zoveel tijd zit er weer een prop. Niets anders helpt dan door de assistente dan laten uitspuiten. Volgens hen kan het geen kwaad om dat regelmatig te doen.
    De allereerste keer kwam er echt een mega prop uit!

17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hier controleren ze wel hoor, maar dus geen uitspuiten. Als ze door overmatig oorsmeer niet het trommelvlies kunnen beoordelen, adviseren ze om zelf thuis te druppelen en spoelen en dan na 3 dagen (en nog klachten) terug te komen om te kijken of het trommelvlies dan wel te beoordelen is. Oren van dochter zijn bij de kno-arts met een oormicroscoop schoongemaakt, ook die spoten geen oren uit.

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Kno spuit idd geen oren uit want daar kom je pas mocht het bij de huisarts niet lukken die kunnen het er idd dan uit plukken.
    Maar gewoon uitspuiten kan totaal geen kwaad mits je dus gekeken hebt wat er zit.
    Ts ik zou gewoon naar de huisarts gaan dit krijg je er zelf namelijk niet uit. Door het zwemmen is de prop opgeblazen zegt maar en is het nog erger geworden.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Daar ging het bij mn man destijds ook mis. Hoppa uitspuiten met die handel (en niet gekeken of t geperforeerd was...wat het geval was). De ellende die volgde was niet misselijk...:|

Met G en R zijn we maar extra voorzichtig wat dat aangaat. Druppelen durf ik nog wel aan met R maar met G niet (die heeft ook buisjes dus weer een ander geval)

20. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    Welke heb jij?

Deel Deze Pagina