Loopband

Discussie in 'De lounge' gestart door CroqueMadame, 3 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.225
    1.748
    113
    Ik heb een kantoorbaan, werk veel thuis en heb een zit-sta bureau. Nu overweeg ik om een loopband aan te schaffen zodat ik kan lopen tijdens het werk.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en de prijzen lopen ook behoorlijk uiteen en was dus benieuwd wie er hier een loopband heeft en of je daar tevreden over bent?

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik lees even mee

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.005
    113
    Het irritante van een loopband met een bureaubaan (als je gelijktijdig wilt doen) is dat je letters elke stap hoogte verschillen. Met het ene werk niet irritant bij t andere hopeloos vervelend.

Je hebt ook van die onder je bureau voet fietsjes dan zit je wel op je kont maar heb je circulatie en beweging. Velen zijn in verschillende weerstanden te zetten. Idealiter geen bureaustoel op laminaat dan als je volle weerstand wilt hebben (rolt).

Voor core exercise werkt een skippybal ook. Je bent continue met je core bezig, verbrand ook.

Loopband NAAST je bureau, dus ff 5 minuten wandelen en weer verder werken bijv. Is ook een optie.

Shay25 en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.424
    30.771
    113
    Vrouw
    Wat @Vero0504 zegt. Lopend werken gaat niet lukken.
    Fietsend wel. Google maar eens op bureaufietsen.

5. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    223
    67
    28
    Ik heb er een! en gebruik hem onder het bureau maar ook als gewone loopband.
    ik heb hem van homefitnesscode!
    Hij kostte €210,-
    Ik ben er heel blij mee en hij werkt perfect!

ik ren uiteraard niet als ik hem onder het bureau gebruik want dan is typen moeilijk maar gewoon rustig lopen gaat prima :)

6. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.225
    1.748
    113
    @Vero0504 en @Mamafiets is dat jullie eigen ervaring dat het niet werkt?

@Smoothie123 dank voor je reactie, goed om te horen dat het bevalt. Het zou mij ook met name gaan om wandelen en niet om rennen. Ik moet ook veel lezen en dat lijkt me nog makkelijker dan typen.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.005
    113
    Jup eigen ervaring. We hebben op de zaak ook een heel scala aan spullen en eerder al eens met zo'n loopband geprobeerd, maar ik werk met code (lezen en uitpluizen), databases en queries. Dan is het echt geen combi, een haakje of puntkomma maakt voor mij al verschil.

Ik heb ook geen "luchtigere" dingen zoals een klant die vraagt om een standaard document/formulier die ingevuld moet worden bijv..

Dus zo'n fietsstoel met trappers onder een hoog/laagbureau werkt voor mij wel, maar een loopband niet. Leest heel onprettig.

nizzie86 vindt dit leuk.
  8. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw

Deel Deze Pagina