Zwanger? Na het slikken van de Morning After Pil,

Discussion in 'Anticonceptie' started by Missy20, Feb 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben even wezen checken op inet! En er gaan dus echt verhalen rond dat je toch echt zwanger kan raken ondanks je de MAP heb geslikt. Er gaan zelf verhalen rond dat men precies 12 uur daarna een map heb geslikt en harstikke zwanger zijn

Welke dames zijn ook door de map heen zwanger geworden?

Liefs,

2. Trees

Trees Niet meer actief

De map is natuurlijk ook geen vorm van anti-conceptie maar meer een noodgreep in noodsituaties en dit gaat niet altijd goed. Ik lees hier ook weleens vrouwen die ondanks de map zwanger waren. Even nieuwsgierig maar waarom deze vraag? Heb je zelf de map gebruikt en denk je dat je zwanger bent?

3. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Hey Trees,

Ja, wil wat meer ervaringen horen van anderen! Omdat ik de nacht van 16 & 17 Jan seks gehad heb.

Mijn laatste menstruatie was op 4 Januarie
    Ik sliktte de 18de de map wel savonds
    En had de 18de ook mn eisprong!

Maar heb dus onveilig op mijn vruchtbaarste periode gesekst. Plus, ik slik geen pil en we hebben het onveilig gedaan. Hij is een aantal keer in mij klaar gekomen ( Sorry voor de details )

Hij heeft em er wel geprobeerd optijd uit te halen, maar ik weet haast wel zeker dat het ook onderling het sekse wat sperma los raakt & voorvocht.

Volgens mij Cyclus banner heb ik de 23ste mijn Inesteling. En 3 maart moet ik weer ongesteld worden ( Kan ik een zwangerschapstest halen )

Maar omdat ik de MAP geslikt heb, kan het natuurlijk ook wat eerder of later komen.

Maar ik weet nu gewoon niet of het wel of niet raak is. Aangezien ik een stoot aan hormonen binnen krijg. Ik heb de map dus ook niet 24 uur geslikt ma na 48 uur.

Oef, best onzeker..

Is wel gewoon welkom, maar goed.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Hoi Missy 20,

Ik denk niet dat je ervanuit moet gaan dat je zwanger bent als je de map geslikt hebt.
    En dit is niet om je te veroordelen, maar wil je nu wel of niet zwanger worden?
    Of wil jij wel maar je vriend nog niet?
    Ik lees namelijk een heleboel tegenstrijdigheid in je (voorgaande)berichtjes.
    Ik denk dat je heel goed moet nadenken over zwanger worden en de gevolgen die dat met zich meebrengt.
    Ik krijg namelijk het gevoel dat jij het heel graag wilt, maar het nog niet goed besproken hebt met je vriend en het lijkt me wel dat jullie er allebei klaar voor moeten zijn, om het kindje een goede toekomst te kunnen bieden.

Sorry als ik er helemaal naast zit en dan heb ik niets gezegd, dit is wat ik opmaak uit jouw berichtjes, ik ken je natuurlijk verder niet.

5. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Hoi Mmeke,

Ik heb alle redenen toe om er van uit te gaan dat ik alsnoch zwanger ben zie calculatie :

Laatste menstruatie: 4 februari 2009
    Cyclusduur: 28
    Meest vruchtbare dag: 17 februari 2009
    Eisprong dag: 18 februari 2009
    Innesteldag: 23 februari 2009
    Positieve bloedtest mogelijk 28 februari 2009
    Positieve thuistest mogelijk 4 maart 2009

Ik en mijn vriend hebben onveilig geklust op de dag van 16 en 17 februarie! ( Mijn meest vruchtbaarste dag )
    Daarnaast slik ik geen pil, en hebben we het onveilig gedaan. Hij is een aantal keer in mij klaargekomen.

Op 18 februarie heb ik een MAP geslikt binnen 72 uur
    Volgens mij berekening moet ik de 23ste mijn innestelingdag hebben morgen dus. En moet ik 3 maart weer ongesteld worden.

En of ik wel of niet zwanger wil worden? Sorry, maar welke vrouw niet? Ik ben een zelfstandige jonge vrouw ik weet waar ik mee bezig ben en niet. Ik heb niets voor niets een MAP ingeslikt. Omdat ik huidige woonsituatie dat niet toe laat '' Geen eigen huisje, etc etc''
    Mijn vriend idemdito, werkt ook woont noch bij zn ouders maar wij hebben wel tegen elkaar gezegd, mocht het gebeuren! Dan gebeurt het.

Ik vindt ook niet dat je al mijn berichtjes moet afgaan, om te kijken wat voor een persoon ik ben? Ik vraag enkel om ervaringen van andere vrouwen die alsnoch door de MAP zwanger zijn geraakt.

Maar goed, thanks voor het reageren.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Hoi missy20,
    Ik wilde alleen zeggen: denk er goed over na, een kind heb je voor je hele verdere leven, dat is een hele verantwoordelijkheid. En eentje waar je beide voor 1000% moet achterstaan.

De reden dat ik de rest van de berichten die je hier geschreven hebt heb gelezen is dat ik in dit bericht al tegenstrijdigheden las en wilde weten hoe het ongeveer in elkaar zit. Daarmee wil ik dus niet zeggen te weten wat voor een persoon je bent, ook te lezen in mijn eerste bericht.

Ik denk niet dat elke vrouw zwanger wil worden, maar ik begrijp dat jij dat wel graag wilt. Vandaar dat ik ook mijn vraagtekens plaatste bij je bericht. Nu je schrijft dat je situatie het niet toelaat dat je zwanger wordt, begrijp ik het beter.

Verder heb je gelijk, je vroeg alleen advies over meiden die zwanger zijn ook na gebruik van de map. Bij deze: Ik ken alleen vrouwen die de map geslikt hebben binnen de juiste termijn die uiteindelijk ook niet zwanger zijn geraakt, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

7. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Maar vraagje,

Heb je de map nou na 48 uur geslikt of na 72 uur zoals je beschrijft in het topic bij zwangerschap?

Dat kan namelijk wel veel uitmaken.

En verder een ander advies... de pil of condoom werken beter.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

sorry hoor, maar als je zo zelfstandig was, dan had je vantevoren nagedacht en de PIL geslikt of een condoom gebruikt! Je wis vantevoren dat je in je vruchtbare dagen zat ( ook al zat je dat niet, dan kun je nog zwanger raken) en je wist vantevoren dat je situatie het niet toelaat.

dan vind ik je heel ipv zelfstandig HEEL onzelfstandig..

9. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Oh ja, een tipje..
    Je kan zelfs zwanger worden als je een week voor je eisprong onveilige sex hebt gehad.

Het lijkt me niet dat je na elke keer een map gaat slikken toch?

Een nuvaring bevat volgens mij minder hormonen, misschien een optie als je niet teveel hormonen binnen wilt krijgen.

10. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    De 16de hadden we seks, de 17de sochtends nog een keertje toen heb ik nog een dag gewacht. Dus uiteindelijk 3 dagen. Dus ik kom dan op 72 uur had die 16de niet mee gerekend op mijn vorige topic is ook niet zo duidelijk beschreven. Sorry..

11. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Nee natuurlijk niet, ik heb de MAP niet voor de lol ingenomen. Daar zaten nogal wat persoonlijke issieus aanvast. Dat wil ik liever voor me zelf houden.

Nee, ag! De eerst volgende keer gaat het gewoon veilig! Maar goed, het is even anders gelopen. We houden van elkaar, dus stel je voor dat ik wel zwanger ben. Dan komen we er absoluut samen uit.

Bedankt trouwens:) Voor je tip..

12. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Ten eerste, ik wist totaal NIET dat ik in mijn vruchtbaarste periode zat. Ten tweede, normaal gesproken gebruiken we ALTIJD een condoom. Ten derde, ik kies niet voor een PIL en dat is mijn eigen keuze.

Gosh, take it easy gurl.

13. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Bedankt voor je wijze woorden!

Liefs, Missy20.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ten eerste , ook al zit je niet in je vruchtbare dagen dan kan je NOG zwanger worden, dus ook al dacht je dat je niet vruchtbaar was, dan KAN het nog.

ten tweede; waarom neem je dan wel een morning afterpil, maar niet DE pil of een condoom.. het is jou keuze om te pil niet te nemen zeg je, maar je hebt er wel voor gekozen om onveilig te vrijen, meerdere keren zelfs.. dus ja.

en waarom normaal gesproken wel een condoom en nu niet? als je normaal wel weet dat je zwanger kan worden zonder condoom, dan wist je dat nu toch ook?

en jij zegt dat je situatie het niet toelaat, en dan geef ik mijn mening dat je dat als je dat weet dat je situatie het niet toelaat, ik niet snap waarom je het onveilig doet?

en waarom heb je bij je profiel dan staan; babygurl or boy?
    je weet nogineens of je wel zwanger bent.. als je het in je vruchtbare dagen doet heb je sowieso 20% per maand kans dat het raak is.. zwanger worden is eerder een wonder dan dat het je wordt toegeschoven, bovendien het je de MAP geslikt, dus zullen je kansen nog lager liggen dan die 20%, en is je innesteling nogineens geweest, ALS die al plaatsvind.. dus zwanger ben je nog niet.

groetjes Daantje

15. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik ben van mening dat het heel onverstandig is om geen condoom te gebruiken, maar als je die normaal wel altijd gebruikt dan is er verder dus geen probleem.

De klachten die je omschreef in je andere topic kunnen door de map komen, door een eventuele zwangerschap of omdat je denkt nu zwanger te kunnen zijn.
    Alle 3 de opties kunnen de klachten geven.

Het enige advies wat ik jou nu kan geven is er niet meer aan te denken (lekker makkelijk ik weet het) en te wachten of je ongesteld wordt.
    Zo niet dan even een testje wagen.

Ik vind het zowiezo een verstandige keuze om niet aan de pil te beginnen, al is het alleen maar omdat de hormonen echt troep zijn, maar let er dan wel op dat je concequent moet zijn met, in dit geval, het condoom.
    Niet altijd even makkelijk natuurlijk (ik weet het), maar wel de beste optie ;).

In je andere topic kwam het erg over dat je graag zwanger wilt worden, maar dan toch ook weer niet omdat je achteraf besloten hebt om een map te slikken.
    Dit is hetgene wat voor veel dames verwarring veroorzaakte.

In ieder geval succes met afwachten!

16. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Uhm.. Daantje, een innesteling kan allang geweest zijn hoor..
    Hier ook de innesteling op dag 3 na de eisprong.
    Vanaf hier ook de klachten begonnen.
    En ik weet heel zeker wanneer ik mijn eisprong had.

17. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Missy,

Je hebt al een soort gelijk topic bij zwanger worden. Deze doe ik ik daarom dicht.

Share This Page