hallo dames als ik met mijn dochter met dit weer wil wandelen in de wandelwagen reiswieg van Mutsy, hoe bescherm ik haar dan tegen de zon? ik heb wel een parasol van Mutsy gekocht, maar eerlijk gezegd vind ik deze niet erg handig, telkens als je anders loopt of de zon draait moet je de parasol bijdraaien. HOe doen jullie dit? ik zat te denken aan een hydrofiele luier ervoordoen, of is het dan te stikkend warm voor haar? ben benieuwd naar jullie reacties , bedankt alvast groetjes lisa
Wij hebben toen een Dooky gekocht.. Krijg je hetzelfde idee als de hydrofiele luier, maar dat kan ook prima hoor. Al zou ik zelf denk ik liever zoveel mogelijk lekker in de schaduw/koelte blijven op dit moment.
Vind het zo zonde om ook een nieuw onderwerp te openen, dus wellicht mag ik hier ook 2 vragen stellen, het één heeft wel met het ander te maken nl. - Onze kleine man is nu ruim 2 weken en wij willen vanmiddag ook naar buiten. Hoe kleed ik hem aan in de wandelwagen? In de wandelwagen ligt een fleece dekentje met een lakentje, kan ik hem dat alleen met z'n kleertjes (romper korte mouw, shirtje lange mouw, broekje en sokjes) aan erin leggen, of moet hij toch nog een jasje en mutsje aan? - 's Nachts heeft hij zo'n beetje hetzelfde als kleding aan en ligt hij onder een laken met deken. Zou dit nu ook te warm zijn? Sorry, maar vind het gewoon erg moeilijk te bepalen, omdat ik zelf iemand ben die het altijd erg snel warm heeft, maar wel goed tegen de hitte kan. Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen!
Blijft hij goed op temperatuur? Ik denk dat in zijn kleertjes voldoende is. Gewoon af en toe in het nekje voelen of hij het warm/koud heeft. Warm dan iets uit trekken (sokjes bijv) en koud dan lakentje en/of dekentje alsnog erop leggen.
ik deed dr in dr rompertje erin, hydrofiel over de kap, en parasol draaien. niet vergeten in te smeren, ook in de schaduw! ieder kindje is anders, gewoon in t nekje voelen, als t klammig is, wat uittrekken en als t koud aanvoelt een lakentje.
Ik zou oppasen dat je je kind niet te warm kleed. Dit is nog altijd 1 van de gevaren bij kleine kinderen. Ik kreeg als tip toen onze dochter klein was dezelfde hoeveelheid lagen kleding aan te doen als je zelf aan hebt, hoogstens nog sokjes ofzo. Ik zou ook echt geen fleecedekentje doen, fleece houdt heel erg de warmte vast. Misschien een lakentje erover, ook ter bescherming van de zon. Maar het bljft lastig he...
Mijn zoontje is een heethoofd; hij heeft meestal thuis alleen een luier met romper aan. Soms geen romper. Met dit weer draagt die alleen een luier en in de kinderwagen een kort broekje met romper met korte mouw. Ik doe de kap naar beneden trouwens anders zweet hij zich kapot met een parasol er recht boven.
Hier denet in romper korte mouw met kort broekje... Onderweg naar huis t broekje uitgedaan want tis zoooooooo warm! Zou echt zeker heen fleecedeken oid eroverheen doen hoor! Veeeeeelste warm
Een topic vreet geen brood hoor, dat mag je best aanmaken . Inderdaad in het nekje voelen of hij niet te warm voelt en vooral uitproberen. Je ziet het als het goed is vanzelf als hij het te koud (rillen, blauwe lipjes) of te warm (zweten, rood aanlopen) heeft.
En het advies is zo min mogelijk de kap omhoog en liever een parasolletje uitklappen. Onder de kap verzamelt nl ook veel warmte. Ik ben eind juli vorig jaar bevallen en daar zaten ook wel warme dagen bij. Ik deed haar een romper met korte mouw aan en een shirtje met lange mouw en dan een dun lakentje. Ze kon zich al op temperatuur houden. Ik weet nog dat ik in de 1e week een stukje wilde lopen (achteraf teveel van het goede) en dat ik de verloskundige had gebeld wat ik haar aan moest doen. Toen heb ik haar in een badstof badcape gewikkeld met kleertjes aan. Voor dat we gingen moest ik haar temperaturen en toen we terug kwamen. Dan weet je een beetje of je het goed hebt gedaan. Verder voelde ik steeds weer in haar nekje onderweg het is een beetje zoeken in het begin. Veel plezier!
Je moet heel erg uitkijken dat het onder de kap niet te warm wordt en afsluiten met een hydrofiel is denk ik ook te warm. Het is ook heel lastig ik liep de hele weg die parasol om te buigen als je weer een bocht nam dan moest dat ding weer anders. Het beste is dus de kap zo plat mogelijk en dan een parasolletje. En je kan haar wangetjes een beetje insmeren met zonnebrandcreme voor kinderen factor 50 voor de zekerheid.