Allergie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fransa, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze oudste is verkouden sinds hij ongeveer 4 maanden was. Heel af en toe mag hij een weekje of 2 genieten van een snotvrij leventje maar daarna begint het hele feest weer.
    Hij heeft eigenlijk altijd een snotneus en heeft vaak ook wel vastzittend slijm.

Ben al een paar keer hiervoor bij onze huisarts, kinderarts en ook een keer een KNO-arts geweest. Maar ze zeggen allemaal; tis een kindje dat verkouden is, dat hoort er nu eenmaal bij.

Als eerste vind ik dat als je al 2 jaar lang bijna alleen maar verkouden bent dat excuus een beetje slapjes wordt en ten 2e denk ik niet dat je zonder reden altijd verkouden bent. Buiten verkouden zijn is hij nooit ziet. Kan het aantal keren dat hij koorts heeft gehad nog steeds op 1 hand tellen. Heerst er een ander virus bij de oppas (buikgriep ofzo), alle kindjes en de oppas erbij zijn er ziek van behalve hij.

Nu klaagt hij sinds een paar dagen over 'au ogen' en nu begin ik mij toch af te vragen of er misschien een allergie ofzo onder die chronische verkoudheid van hem zit.

Maar ja, de kinderarts ziet me alweer aankomen met hem maar ik ben het eeuwige gesnot wel een keer zat en zou graag eens wat meer onderzoek willen....

Wat denken jullie?

2. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Terug gaan naar de kinderarts en anders wellicht een second opinion aanvragen! Ik vind het ook niet echt normaal.

Mijn dochter was tot 2 jaar ook heeeel vatbaar, veel verkouden en krentenbaard enzo. Maar echt niet zoveel als die van jou.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wij hebben van de kinderarts een drankje gekregen. Geven ze wel vaker. Je hebt het ook in de vorm van een spray maar dat wil onze zoon niet.
    Ze weet niet zeker of het een allergie is. Dus we moeten het drankje maar proberen. Verdwijnen de klachten dan is het allergie en anders gaat ze verder kijken.

Onze zoon heeft ook al een hele tijd een snotneus. dan gaat het paar weken goed en dan is het er weer. Ook regelmatig last van zn ogen die dichtzitten en pijn doen/jeuken.

Gelukkig hebben we een makkelijke kinderarts :)

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Het zou idd door een allergie kunnen komen. Ik zou terug naar de ka gaan, mogelijk naar een andere en om een allergietest vragen.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja bloed word nu ook gecontroleerd. Maar tot de uitslag er is konden we al vast kijken of het drankje verlichting zou geven

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Mamzie, waarom niet een test. Op deze manier kom je er toch niet achter om welke allergie het gaat en dan kan je de klachten ook niet gericht aan pakken / voor komen. Mijn zoontje heeft ook zo'n drankje. Maar puur bedoeld voor als hij plotseling reactie krijgt op iets.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Mamzie, a oke. Had mijn tekst even aangepast, mijn telefoon pakt geen spatie. Zwaar irritant om te lezen dan.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.483
    113
    Onze zoon was ook heel vaak verkouden zijn eerste levensjaren.
    Totdat al zijn tanden erdoor waren en toen waren ook in eens de vele verkoudheden verdwenen.

Deel Deze Pagina