wat te doen tegen koude handjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vrouw1982, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Toen ik Robin vanochtend uit bed ging halen, voelde ik dat zijn handjes enorm koud waren. Echt, het leken wel ijsklontjes!

Heeft iemand tips om zijn handjes warm te houden? Zijn kamertje is goed op temperatuur.

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Onze dochter heeft ook vaak koude handjes. Dan leg ik haar bij haar papa want hij is net een kacheltje haha. Dan is ze binnen een paar tellen weer lekker warm. Ook iets warmer aankleden en een dekentje over werkt hier.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier krijgt annefleur een piama aan die net iets te groot is zodat haar handjes in de mouwen zitten.en als het dan te koud heeft een dekentje erover.maar dat laatste is meestal niet nodig.

4. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    koude handjes zijn niet erg hoor. Je kunt in het nekje voelen of je kindje nog goed op temperatuur is. Als dat zo is dan is het prima. Hier heeft mijn dochtertje ook vaak koude handjes, maar is dan verder lekker warm. Ze lijkt er ook geen last van de te hebben.

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb het idee dat mijn dochtertje er ook wakker van wordt. Soms ligt ze dan maar gewoon naast me.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Daar doe je weinig aan, onze oudste had ook altijd van die ijsklompjes. Even in het nekje voelen of je kindje nog warm genoeg is en mijn dochter had er geen last van, dus heb verder niks gedaan

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb last van koude handen dus ik denk een baby ook... ik heb het altijd bijzonder gevonden dat men heeft besloten dat ijsklompjes niet erg is...

Hier hielp een wollen rompertje goed. Via Schaapskleren wol zijde basics te koop. Of een soort wollen bolero aanschaffen.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook bij kleine meid van 1 maand oud! en ipv dat mevrouwtje haar handjes nou lekker onder de dekens stopt, neeee, ze wurmt zich altijd weer omhoog zodat schouders, armpjes en handjes "bloot" liggen, snap niet dat ze dat prettig vind, ik duik met dit weer graag diep weg onder mn dekbed, haha!

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hij is verder goed op temperatuur en lijkt er ook geen last van te hebben, dus ik denk dat t meer tussen mijn oren zit.

Wel bedankt voor jullie tips!

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft ook van die koude handen, ze slaapt in een slaapzak, deken is absoluut niet veilig want ze draait haar hele bed door, meestal ligt ze uit eindelijk onderste boven op haar buik te slapen. Ook vind ik dat ze soms wat koude voeten heeft, maar ben geneigd om te denken dat een dikke winterslaapzak nog zo vroeg is, wat heb ik dan nog als het echt winter is...
    Sokken aan doen heb ik van gelezen dat het ook niet goed is. In haar nekje voelt ze niet koud.
    Iemand tips?

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier ook altijd koude handjes. Komt omdat circulatie nog niet op en top is en ze vaker met de handjes boven hun hoofd liggen te slapen.

Ik heb hem een winter slaapzak zonder mouwen en een lange mouwen pyama aan. Dan stop ik hem nog in met een lakentje.

Waarom zouden sokjes niet goed zijn 's nachts? Ik laat ze altijd aan. Heb zelfs special slaapsokjes voor hem :)

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb de puckababy bag slaapzak, daar zitten wantjes aan.
    Misschien is dat nog een idee als je het echt vervelend vind.
    Ik denk zelf dat het voor Luc niet handig is, omdat hij dan zijn speen niet kan pakken 's nachts

13. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Had ik ook toen M. kleiner was. Ze lag altijd met dr handen boven de dekens.. dus ja. Verder prima warm, zweten soms zelfs. Nu ligt ze ook gewoon in een dikke winterslaapzak (nog zonder mouwen), en altijd warm 's ochtends (behalve dr handen dan soms)

Deel Deze Pagina