Wat te doen tegen wormpjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lorena86, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Help ! Zag gisteren wormpjes in de ontlasting bij onze jongste van bijna 9 maanden :(

Gelijk een anti worm kuur gehaald voor de rest van het gezin uit voorzorg maar in de bijsluiter staat dat het niet gegeven mag worden aan kinderen onder de 2 jaar. Hierna contact opgenomen met de huisarts en die zeggen dat ik het wel mag geven ? Vind het vreemd want als ik Google kom ik overal uit op niet geven. Heb het dus ook nog niet gedaan maar ik kan niets vinden wat we dan wel kunnen doen eraan wat veilig voor haar is. Ik vind het smerig en wil er vanaf ! Jullie nog tips ?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Als de HA zegt dat het mag, zou het wel goed zijn neem ik aan?
    Ik ga er vanuit dat een HA wel weet wat hij zegt.

Vanaf hoeveel kilo staat er in de bijsluiter?

3. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    In de bijsluiter staat alleen onder de 2 jaar niet geven tenzij de voordelen opwegen tegen de nadelen.... last heeft ze er niet van. Ze kan zelf niet aan haar billen. Dus of ze zichzelf kan besmetten vraag ik me dan af ? Iemand ervaring ermee ?

Weet niet misschien zeg ik wat heel geks maar als ik zorg dat wij allemaal een tablet nemen en ik nu iedere dag alles nog extra hygiënisch schoonmaak enz zou dat helpen ? ( alles is wel schoon maar bedoel nog meer schoonmaken )

4. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik zou even contact opnemen met de apotheek wat hun hierin adviseren. Aan de ene kant zal de huisarts het ook wel weten maar de apotheek is er meer in thuis.

5. rums

rums Niet meer actief

Mijn zoontje had recent ook wormpjes. Las toen ook op internet dat het niet gegeven mag worden aan kinderen jonger dan 2 jaar. Heb toen de doktersassistente gebeld en zij heeft overlegd met de huisarts en ik mocht het gewoon geven aan hem.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou het wel geven. Ze kan niet bij haar billen maar het jeuk vreselijk! Dus liefst zo snel mogelijk ervan af! Als de HA zegt dat het mag...

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Ik mocht het ook gewoon geven van apotheek en huisarts. Zoontje heeft meerdere keren onder de 2 jaar een kuur gehad.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.619
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je mag het wel geven maar het gaat erom dat het niet onderzocht is bij kinderen onder de twee jaar ivm bijwerkingen.

Deel Deze Pagina