Help ! Zag gisteren wormpjes in de ontlasting bij onze jongste van bijna 9 maanden Gelijk een anti worm kuur gehaald voor de rest van het gezin uit voorzorg maar in de bijsluiter staat dat het niet gegeven mag worden aan kinderen onder de 2 jaar. Hierna contact opgenomen met de huisarts en die zeggen dat ik het wel mag geven ? Vind het vreemd want als ik Google kom ik overal uit op niet geven. Heb het dus ook nog niet gedaan maar ik kan niets vinden wat we dan wel kunnen doen eraan wat veilig voor haar is. Ik vind het smerig en wil er vanaf ! Jullie nog tips ?
Als de HA zegt dat het mag, zou het wel goed zijn neem ik aan? Ik ga er vanuit dat een HA wel weet wat hij zegt. Vanaf hoeveel kilo staat er in de bijsluiter?
In de bijsluiter staat alleen onder de 2 jaar niet geven tenzij de voordelen opwegen tegen de nadelen.... last heeft ze er niet van. Ze kan zelf niet aan haar billen. Dus of ze zichzelf kan besmetten vraag ik me dan af ? Iemand ervaring ermee ? Weet niet misschien zeg ik wat heel geks maar als ik zorg dat wij allemaal een tablet nemen en ik nu iedere dag alles nog extra hygiënisch schoonmaak enz zou dat helpen ? ( alles is wel schoon maar bedoel nog meer schoonmaken )
Ik zou even contact opnemen met de apotheek wat hun hierin adviseren. Aan de ene kant zal de huisarts het ook wel weten maar de apotheek is er meer in thuis.
Mijn zoontje had recent ook wormpjes. Las toen ook op internet dat het niet gegeven mag worden aan kinderen jonger dan 2 jaar. Heb toen de doktersassistente gebeld en zij heeft overlegd met de huisarts en ik mocht het gewoon geven aan hem.
Ik zou het wel geven. Ze kan niet bij haar billen maar het jeuk vreselijk! Dus liefst zo snel mogelijk ervan af! Als de HA zegt dat het mag...
Ik mocht het ook gewoon geven van apotheek en huisarts. Zoontje heeft meerdere keren onder de 2 jaar een kuur gehad.
Je mag het wel geven maar het gaat erom dat het niet onderzocht is bij kinderen onder de twee jaar ivm bijwerkingen.