Tandenpoetstip aangeboden!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha allemaal,

Ik dacht; na alle vragen waar ik iedereen al geruime tijd mee lastig val, heb ik ook eens een goeie tip voor de kindjes die moeilijk te tandenpoetsen zijn. Lees: krijsen, schoppen, etc. Ook is het een goede houding als je goed wil kunnen zien wat je doet. Ik heb het van mijn tandarts, omdat ik hem het probleem van mijn dochter van ruim anderhalf voorlegde die serieus verandert in een demoon als je haar tanden wil poetsen. :D

Misschien dat jullie 'm ook wel kenden maar het gaat als volgt. Ga op de grond zitten met je benen een beetje uit elkaar en leg je kindje er op zijn/haar rug tussen, in omgekeerde houding, dus: met zijn hoofd aan jouw buikkant (lees: praktisch in je kruis dus :D) en zijn benen in de richting van je voeten wijzend. De armpjes van je kindje schuif je vervolgens onder je dijbenen, linkerarmpje onder linkerdijbeen, rechterarmpje onder rechterdijbeen. Dan kunnen ze zich echt niet meer verroeren en ondersteboven op het gebit kijkend kun je echt super poetsen! Ik noem het 'vliegtuigje spelen'. En als ze dan eenmaal ligt dat gaat ze wel een beetje jengelen, maar dan maak ik vliegtuiggeluiden als ik aan het poetsen ben en is ze in ieder geval minder verbolgen dan als ik met haar aan het worstelen ben in mijn armen of op de commode. Ik ben ook veel snellerl klaar. Echt een aanrader!

Hoop dat sommigen hier wat aan gaan hebben, voor mij was het een eye-opener!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dank je voor de tip, ga het hier ook proberen. Het is iedere keer weer drama

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Dank je voor de tip! Ga ik zeker proberen, want hier is tandenpoetsen echt worstelen voor gevorderden...

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Haha, dat was het hier eerst ook ja. Ik ben wel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen! Denk dat je dit zelfs bij de sterkste kindjes wel met gemak kan doen.

Hou me op de hoogte (vinnik leuk :))!

5. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    hmmm tandenpoetsen is hier ook een drama dus ga je tips maar eens proberen.
    Hier is vooral het poetsen van de boventandjes een drame.
    De ondertandjes vind hij nog wel prima maar boven echt niet!

6. lvdm

lvdm Niet meer actief

Ga het ook eens proberen! Hier wisselt het: de ene keer gaat het prima en de andere keer is het drama.

Ik heb gisteren ook iets nieuws uitgeprobeerd en dat werkte ook goed (terwijl ik dacht dat ze er misschien nog te klein voor zou zijn): benoemen wat je zogenaamd wegpoetst; alles wat ze gegeten en gedronken heeft die dag. Ze vond het helemaal leuk en deed elke keer netjes haar mondje open. En zo kon ik elke keer een stukje poetsen.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje is al wat ouder maar het is hier ook 1 groot drama en dat 2 keer per dag. We gaan vanavond dus maar eens vliegtuigje spelen ( doe ik wel een ouder broek aan want ze spugend door de kwaadheid alle tandpasta uit)

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    oeh ik ben blij dat het hier geen drama is! Hij vindt het wel leuk zelfs, doet gewillig zijn mondje open :) Hij mag van mij daarna altijd even zelf 'poetsen', dat vindt ie helemaal geweldig. Hij doet ook graag even mijn tanden erbij (en dan ook echt heen en weer met dat ding over mijn tanden, zo lief!)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hihihi goede tip. Hier is het nog lang niet zo ver maar als ik zie hoe vaak het voorkomt ga ik het zeker onthouden voor als die kleine van mij ook zulke buien krijgt!! xxx

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow ik ben toch ook blij dat ik mn kind niet in de houdgreep hoef te nemen zeg!

Het leek erop dat hij wel lastig ging doen (en wat niet is kan nog komen) maar gelukkig kwam het door zn kiezen. Nu gaan we samen voor de spiegel staan en tanden poetsen (met een liedje erbij ofzo...hahaha)

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Tot anderhalf jaar was het hier ook geen probleem ;)

Hier een beetje met vallen en opstaan. Met een beetje afleiden gaat het vaak redelijk. Vind alleen dat ik het dus niet echt superschoon kan maken. Ik ga je tip zeker eens proberen!

12. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha wat zielig!!! Ga het vanavond wel proberen ;)

13. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Bedankt voor de tip ! Ik ga het zeker eens proberen want het is hier elke avond feest, lees;drama :(

Dit doe ik ook sinds kort en het helpt wel een beetje. Volgens mij is het ook gewoon dat je kletst en dat je kind dan afgeleid wordt door hetgeen je zegt..terwijl hij/zij nadenkt over wat je zegt kan jij weer een stukje poetsen..zo gaat het hier tenminste.
    Maar het maakt dus volgens mij niet zoveel uit waar je het ıver hebt als je maar kletst :D

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echnie!

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

morgen ga ik het uitproberen! dan heb je ook een hand vrij om het hoofd vast te houden want als ik mijn zoontjes armen vasthoud gaat hij keihard "nee-schudden" ;) dus we doen het vaak met zijn tweeen. en het is altijd krijsen geblazen als we de boventandjes doen!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Goede tip!
    bij mijn dochter is het nog geen drama, en we poetsen toch al vanaf 3 maanden :) Maar op het moment maakt ze van alles een drama dus tandenpoetsen zal binnenkort ook wel gedoe worden :)

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tips zijn altijd handig:). Ik ga het morgen gelijk proberen want meestal is het een drama hier!

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Madelon: sterker nog, als je je benen redelijk dicht naar elkaar toe doet als ze eenmaal ligt dan kan haar hoofd ook niet echt heel wild heen en weer bewegen. Ik heb dit idd ook als tip gehad van de tandarts omdat ik zei dat ik alleen met z'n tweeën mijn demoontje kan poetsen, maar mijn man heeft vaak avondstudie, dus dan lukt het maar drie keer per week. En dan vind ik het ook nog eens net een worstelpartij en heel zielig .

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is hier 9 maanden een drama geweest.

Tot we elektrisch gingen poetsen. Gewoon een feestje!:)

Misschien een tip voor moeders die hun kinderen niet onder dwang willen poetsen en in de houtgreep willen nemen.;)

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Zogelukkig: heb je dan elektrische tandenborstels voor kindertjes?? Ik kan me trouwens nog niet echt voorstellen dat ze dat wel in haar mond accepteert, maar ik zou dat zeker eens willen proberen, mocht het niet een te dure aanschaf zijn. Met mijn eigen elektrische tandenborstel krijg ik het trouwens niet voor elkaar want dat vindt ze eng en slaat ze weg.

Deel Deze Pagina