Iemand nog oude plaveit banaan

Discussie in 'De lounge' gestart door tijdvoormezelf, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Welke website is dat. Het gaat niet om de potjes met gemengd fruit maar alleen banaan. Vind t erg vreemd allemaal. In welke zit dan geen appelsap?
    Wat is het verschil met 1e hapje banaan en gewoon banaan

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

http://www.nutriciakindervoeding.nl/~/media/Files/Olvarit/Olvarit%20allergenenlijst.ashx

Er is geen "gewoon" banaan. Er is 1 potje enkel en alleen banaan en dat is 4+ (125 gram). OP de website van Olvarit staat 1 soort fruit. Ik zou het schandalig vinden als ze daar appelsap aan toe zouden voegen! Dat is in mijn ogen toch echt ander fruit, al gaat het maar om 3%. Je kind zal maar een appelallergie hebben...

3. tijdvoormezelf

En dat vind ik dus ook schandalig alleen kan ik het dus niet meer bewijzen want ik heb geen oud etiket meer. Tja, twee weken diarree en uitslag en olvarit zegt doodleuk dat er altijd appelsap in zat

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lekker dan....;)

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja, dat zat er altijd al in.

Dat is tegen het verkleuren. Net als de citroensap. Anders heb je een potje gore bruine drap.

Maar zoals ik al zei: ik heb hier een oud potje staan en een nieuwe en de ingrediënten zijn gewoon hetzelfde.

6. tijdvoormezelf

Ja maar op die van mveenzoon zat geen appelsap. Hoe kan dat dan? Het heeft ook weinig zin, is gebeurd maar maak me kwaad over de laksheid want ik controleer echt altijd alle ingrediënten ivm zijn allergieen

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Naar mijn idee zat dat er idd altijd al in.

Finn is het eerste jaar van zijn leven heel gevoelig voor appel geweest (naast zijn kma) ik maakte altijd zijn eten zelf (nog steeds eigenlijk...hahahaha!) maar 1 keer waren we erg laat met eten en ik was met mn moeder bij de supermarkt. Toen heb ik dus op al die potjes gekeken naar wat er in zat en overal kwam appelsap terug (en citroen) ook bij bijna alle diksappen e.d. zit het er in. raar eigenlijk he?

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn vriendin heeft nog potjes van 1 jaar terug en daar zit exact het zelfde in als nu :D

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat was van internet.

Sowieso weet ik 100% zeker dat toen Aiden 4 maanden was, er ook al appelsap in zat.

Dus.

Maakt verder niet uit, maar het zat er gewoon altijd al in. Kun je wel boos zijn op Nutricia, maar dat helpt weinig.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik denk dat het etiket toch betrouwbaarder is. En aangezien ik die hier voor mijn neus heb..

Het klopt wel dat vroeger er geen appelsap in zat. Maar dat is echt al héél lang geleden, dus dat het kindje van ts opeens van de nieuwe potjes last heeft, zal toch ergens anders aan liggen.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als je goed kijkt is deze website in 2005 voor t laatste ge-update.

Vanaf 2008 of 2009 zit er al appelsap in;)

12. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    ja 2006 die potjes gebruikt vandaar ik die oude alleen ken;)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Geeft niet :D

Denk zeg het alleen ff want tis toch "oude" info;)

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb nog een heel oud potje staan. Die is van mijn vriendin geweest (haar dochter vond ze niet lekker en zo zijn er een paar treetjes bij mij terecht gekomen). Haar dochter is nu al anderhalf geweest dus het potje is minimaal een jaar tot anderhalf jaar oud. Hij is toevallig deze week over de verloopdatum gegaan. Er zit inderdaad 3% geconcentreerd appelsap in.

Deel Deze Pagina