Iemand nog positief getest na negatieve zwangerschapstest op 12DPO?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Beebiewens, Jan 15, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Vanwege een te korte luteale fase gebruik ik vanaf de eisprong Utrogestan/progesteron. Vandaag op 12DPO heb ik omowit getest met KV2v5. Het liefst stop ik nu dus met de Utro, zodat ik zsm door kan naar de volgende ronde.

Bij een zwangerschap is er altijd al wel iets te zien op de test op 12DPO denk ik? Of moet ik toch voor de zekerheid nog doorgaan tot 14DPO en dan nogmaals testen?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou nog wel doorgaan. Bij een innesteling op 10 dpo test je op 12 dpo soms ook nog negatief.

Hoe zeker ben je van je eisprong? Kan je ook 11 dpo zijn?

3. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    #3 Beebiewens, Jan 15, 2023
    Last edited: Jan 15, 2023
    Mijn ovulatietesten worden steeds maar niet echt overtuigend positief.. Ik was bang dat ik vanwege mijn leeftijd (ik ben 40) geen eisprong meer kreeg, maar ik ben in november zwanger geworden (werd een mk met 7 weken, was al met 5,5 week gestopt met groeien) dus vermoedelijk ondanks geen hoog LH toch nog eisprong.

Ik heb na de donkerste ovulatietest op CD8 voor de zekerheid doorgetest tot CD18 maar daarna is het licht gebleven. Wel vanaf CD13 (4DPO) gestart met de Utro, ik weet niet of dat een eventuele latere LH-piek tegen zou kunnen houden.

Attached Files:

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Te vroeg starten met utro kan inderdaad een eisprong tegenhouden.
    Ik begrijp dus dat je utro gebruikt zonder toezicht van een arts op je folikel groei.

Als ik dit zo zie dan weet ik bijna zeker dat er nog geen eisprong heeft plaatsgevonden.
    De duidelijke streeo op cd8 komt van hoog lh rondom je menstruatie. Iets wat veel voorkomt.

Ik zou nu wel gaan stoppen met de utro om te kijken wat er gebeurd.
    Vanaf een volgende cyclus zou ik dan zeker zijn van een eisprong voordat je gaat starten met utro.
    Ik kan je dan aanraden om te gaan tempen. Zodoende kan je achteraf met 99% zekerheid zeggen dat je eisprong is geweest en kan je op ong 3-4 dpo met dr utro starten.

Suzi98 likes this.
  5. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    #5 Beebiewens, Jan 15, 2023
    Last edited: Jan 15, 2023
    Ik ben 3x eerder succesvol zwanger geweest op deze manier (Utro vanaf 2DPO). Ik kon altijd heel duidelijk aan de hand van mijn lichaam + ovulatietesten mijn eisprong vinden, dus nooit eerder twijfel gehad. Follikelmetingen waren dan ook niet nodig.

Mijn menstruatie duurde maar 3 dagen, dus ik denk niet dat het LH op CD8 daar nog van was. Ik begin altijd vroeg met testen en zie nooit hoger LH aan het begin van mijn cyclus. Er is steeds wel een piek te zien in de loop van mijn cyclus, maar de teststreep wordt sinds ik weer begonnen ben met testen (anderhalf jaar geleden?) nooit meer even donker of donkerder dan de controlestreep. Vandaar de twijfel over of ik nog wel een goede eisprong krijg. Dit waren mijn testen uit de cyclus dat ik zwanger was:

Attached Files:

6. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Omdat ik dus steeds twijfel over of er nou wel of niet een eisprong geweest is, heb ik al een paar rondes niet durven starten met de Utro. Pas wanneer ik dan inderdaad ongesteld word een dag of 10 na de donkerste streep weet ik dat het toch een LH-piek was. En toen ik zwanger was dus ook dat er in ieder geval die cyclus een eisprong geweest was. Toen ben ik vanaf de positieve test alsnog gestart met Utro, maar dat werd dus een mk helaas.

Tempen overweeg ik inderdaad, maar met 3 kinderen en een heel onregelmatig leven ben ik bang dat ik geen duidelijk beeld krijg. Maar denk dat ik het toch maar ga proberen de komende cyclus.

7. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Ja ik! Resultaat ligt in de box nu :D

zou dus nog eventjes door gaan.

Beebiewens likes this.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,664
    27,309
    113
    Female
    Ik kreeg het advies van de gyn om op 13 dpo te testen. Negatief? Stoppen met utro. Ik was dus wel zeker van eisprong ivm ovitrelle.

Beebiewens likes this.

Share This Page