Iemand nog tips? (krampjes?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yuna1982, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yuna1982

yuna1982 Lid

6 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 yuna1982, 21 jan 2015
    Laatst bewerkt: 21 jan 2015
    Hallo,

Onze zoon is inmiddels 4,5 maand...
    Is de eerste weken een huilbaby geweest in combinatie met veel darmkrampjes en mogelijk verborgen reflux. Nu gaat met wat indikken van voeding de reflux goed en eigenlijk leken de krampjes ook zo goed als over.
    Nu sinds begin december slaapt hij geen enkele nacht meer door. We hebben al van alles geprobeerd. Speentje er in, knuffeltje, bij hem gaan zitten, troosten, bed anders neer gezet, rust en regelmaat, douchen, badje, afleiden, infacol, cinababy, in slaap wiegen, in maxicosi, bij ons op kamer, bij ons in bed, osteopaat... Maar helemaal niks helpt meer.
    Het begint al na de voeding van 15 uur. Dan beginnen de krampjes en het niet kunnen slapen. Soms met heel veel geluk slaap hij tot de volgende fles nog een half uurtje in de kinderwagen (door veel rondjes te wandelen buiten of in huis) Na de fles van 19uur is het helemaal mis. Veel darmkrampjes met overstrekken en niet kunnen slapen. Waardoor hij inmiddels vaak wakker is vanaf 14.30 tot 22.30/23.00.
    Na die fles slaapt hij wel even, maar na 3 uur meld hij zich weer. Hele nachten lopen we met hem op de arm, zo gauw we hem neerleggen begint hij te brullen/krijsen.
    Inmiddels zijn we allebei een beetje op aan het raken in combinatie met werken.
    Morgen staat er gelukkig een afspraak bij het cb, maar die hebben al meerdere keren het advies gegeven om hem te laten huilen. Dit is echter geen optie op zulke momenten want hij is dan helemaal overstuur en nat van het zweet. Anders toch maar weer huisarts.

Omgeving geeft al aan dat het misschien een koemelkallergie zou kunnen zijn. Maar dan heb je denk ik toch na iedere fles? een evt nachtflesje en de eerste 2 van de dag geven geen problemen. En hij overdag een vrolijk mannetje is.

Iemand nog een tip wat we kunnen proberen?

Groetjes Yuna

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Lijkt wel op mijn verhaal!
    En idd in de ochtend totaal geen probleem gehad en in de middag begon het krijsen/huilen.
    Liepen uren met hem op de arm en slapen deed hij amper of bovenop mij.
    Wij dachten aan koemelkallergie omdat ik heel internet aan het afzoeken was.
    Huisarts was op vakantie, CB gaf aan krampjes is normaal, hap gaf aan huilbaby, vervangende huisarts gaf aan reflux. :(
    Na 4 weken was mijn eigen huisarts er weer en wat bleek hij had toch echt koemelkallergie!!! Toen pepti gehaald en na 1,5 week had ik een totaal ander zoontje.
    Ik zou eerst naar de huisarts gaan om wat medische dingen uit te sluiten zoals oortjes en aangeven van de koemelkallergie. Desnoods een verwijzing naar een kinderarts vragen.

Volg je eigen gevoel en laat je niet aanpraten dat dit normaal is.

3. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Haai meid,
    Wat ontzettend slopend moet het voor jullie zijn.
    Hier hetzelfde gehad en idd we deden alles wat we konden doen maar niks leek te helpen. Hier ging het beter toen we begonnen met pepti voeding. Ws had ze geen koemelkallergie maar doordat deze voeding lichter verteerbaar is had ze ws daardoor amper last meer. Uiteraard is dit niet bewezen, maar het heeft ons voor ons gevoel geholpen. We hadden machtiging gekregen omdat kinderarts zelf dacht aan koemelkallergie. Hadden hero pep. Je zou eens zelf een pak kunnen kopen om het te proberen.
    Verder hadden we dr Brown flessen en gebruikten we bij elke voeding sab simplex. Zelfde idee als infacol, maar de sab simplex leek beter te werken als de infacol.

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Als je hem nog niet gebruikt zou ik de dr Brown flessen aanschaffen, heeft hier enorm geholpen!

5. yuna1982

yuna1982 Lid

6 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties!

Ik ga het morgen zowieso aankaarten bij het CB en anders daarna de huisarts bellen. Is wel veel verkouden ook de laatste tijd. Dacht eerst ook dat aan verkoudheid lag maar zelf met een paracetamol zetpil blijft het hetzelfde.

De flessen van Dr Brown gebruiken we al.

Groetjes Yuna

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hier ook KMA, en mijn zoontje huilt nooit. Dat kan dus ook.
    Nog een krampjes tip: gebruik probiotica door de melk. Heeft bij ons enorm veel geholpen. Ik gebruikte orthiflor start.
    Ik hoop dat jullie snel geholpen worden, en blijf zolang als nodig vechten voor je ventje!

7. yuna1982

yuna1982 Lid

6 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probiotica gebruiken we ook al sinds 2 weken ofzo na de geboorte ;)
    Maar bedankt!

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier ook een kleine die het heeft uitgegild van de krampen de eerste 4 maanden. Nachtenlang waren we op rondjes door het huis lopen op ons slapen zelfs snachts gaan autorijden om hem in slaap te krijgen

Wat uiteindelijk heeft geholpen is

- dr brown flessen
    - cinababy drupps van vsm
    - warme kruik op zijn buik
    - ze beentjes gebogen houden en flink kroelen

Sterkte ik weet hoe slopend en vervelend het kan zijn.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De meeste krampjes houden opbij circa 3 maanden, gezien de leeftijd zou ik dus zeggen er kan meer aan de hand zijn.

Benje al begonnen met bijvoeden? Dan zou ik dat eerst stop zetten en even rust nemen.
    Zo niet, dan zou kea goed mogelijk kunnen zijn. Pepti is dan de eerste stap.

Cb is niet voor medische zaken, daarvoor zijn er een ha of ka. Dus ha bellen en langs gaan.

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    En hoe is de ontlasting? Hard of juist diarree? Of gewoon?

11. yuna1982

yuna1982 Lid

6 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    We waren heel voorzichtig begonnen met bijvoeren maar na een kleine week zijn we daar weer mee gestopt, toen was het helemaal drama. Daar beginnen we voorlopig ook niet meer aan.

Hij heeft dagelijks ontlasting, soms meerdere keren en volgens mij aardig dun.
    Zo gauw hij ontlasting gehad heeft dan gaat een paar flessen goed tot hij 2-3 flessen heeft gehad en dan begint het weer.

Groetjes

Deel Deze Pagina