last van darmen en moeilijk poepen

Discussie in 'Voeding' gestart door Linnie1985, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter heeft erg veel last van haar darmen en kan moeilijk poepen. Vannacht was het weer raak.. Ze overstrekt zich dan heel erg. Ik ga dan in kleermakerzit zitten en hou haar dan tussen mij in. Zo kan ze beter persen. Maar het is echt heel sneu om te zien, ze perst heel erg hard en krijst er van. :( Vervolgens zit ze van boven tot onder, onder de poep.

Ze krijgt sinds vorige week probiotica en ik gaf al regelmatig wat olijfolie over haar eten, sinds deze week geef ik haar ook een beetje olie op een lepeltje.

Iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen? Zou een bezoekje aan de HA raadzaam zijn? Of is het "normaal" dat babies hier last van kunnen hebben?

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb je al eens geprobeerd om haar anus te masseren op zo'n moment? Kreeg ik ooit als tip zodat ze goed weten waar ze heen moeten persen.
    Misschien roosvicee laxo geven, weet eigenlijk niet of dat op deze leeftijd al mag.
    Moet je binnenkort ook niet naar het cb? Anders zou je het daar kunnen vragen en anders gewoon is aan de huisarts vragen wat je hiermee kunt doen. Zul je waarschijnlijk iets laxerends mee krijgen.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Linnie,

Hier was dat ook zo, maar dan vooral eerder, zo tussen 0 en 6 maanden op zijn ergst. Maar nog steeds een buikjesklant.:(

Ik zag dat je naar de osteopaat bent geweest, dat hielp hier heel goed. Eerst heel goed slapen, toen krijsen en toen poepen. En veel!!

Probiotica oke, buikmassage met de klok mee rond de navel (onderaan stoppen) oke.

Hoeveel borstvoeding geef je nog?
    Kan je tijdelijk wat meer aanleggen voor extra vet en vocht?

Volkorenboterham met roomboter en peer, mango, pruim geven.
    Eet ze goed groente en volkorenpasta oid?

Verstopping heeft te maken met te weinig vet en/of vocht en/of vezels.

Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is!

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor jullie reacties.

Sukke, anus masseren nog niet geprobeerd. Roosvicee weet ik ook niet of dat al kan, ik zal eens kijken.

ZG, roomboter kan niet, dl heeft KMA.
    Incl nachtvoedingen geef ik nog minimaal 7 voedingen. Ik probeer ook wel eens aan te leggen als ze wakker wordt, maar dat wil ze niet. Op mijn verzoek werkt niet zo goed bij haar.
    Ze eet überhaupt nog niet veel. Naar d'r mond brengen, happen en kauwen gaat goed. Maar slikken is een vaardigheid die ze nog steeds niet heel bewust door heeft. Ik zie steeds meer terug in d'r luier, dus ze krijgt wel wat binnen, maar ze teert het meest nog op de bv.

Ze poept trouwens wel iedere dag minimaal één keer. Dus ik weet niet of ik dan ook over verstopping kan spreken. De ene keer is het een groene, dunne drap en de andere keer is het wat vaster. Maar ze moet dus wel erg persen om het eruit te krijgen. Je ziet het zichbaar opluchten als het eruit is.

Net heeft ze 3 uur geslapen!! :$ Doet ze nooit (overdag), ik hoop dat dit ook positieve bijdrage is van de osteopaat. Ze is steeds zo moe (oogjes wrijven, omvallen), maar wil/kan dus niet slapen.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

7x is wel heel mooi!

Kma lastig zeg.

Heel veel meer kan je niet doen! Ik zou sowieso allergene spullen vermijden en het schema van Kleintjes aanhouden! Je kan ook een mailconsult met hem aanvragen.

Soms zit er een dikke prop vast in de darmen, waar wel dunne ontlasting langs loopt. Dit is wel werk voor de kinderarts, er wordt dan een rontgenfoto gemaakt. Lactulose of Forlax/Movicolon wordt dan soms gegeven.

Soms is er geen duidelijk aanwijsbare oorzaak voor darmkrampen/poepproblemen...

Deel Deze Pagina