iemand nog tips of ideeen? gestart met bijvoeding naast BV

Discussie in 'Voeding' gestart door Musty, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat fijn dat het al wat beter gaat!

Het is nu echt het beste dat je tijdelijk helemaal stopt met de bijvoeding en alleen borstvoeding geeft! Daar zitten alle benodigde voedingsstoffen in en het is vocht en vet en dat werkt heel goed tegen verstopping!

Babydarmen zijn nog niet rijp als de baby geboren wordt en het ene kind heeft gevoeliger darmpjes dan het andere. Hier een zoontje met heel gevoelige darmen. Niet leuk, maar valt helaas niet zoveel aan te doen! Je kan ABC Dophilus geven, dat is speciale babyprobiotica. En gewoon lekker veel aanleggen dus!:)

Ik vind de adviezen van ha en ass. echt schrijnend, wat hebben die geen verstand van borstvoeding zeg! Je moet helemaal geen water geven, moedermelk is het beste en bevat voldoende vocht en voedingsstoffen. Als je moedermelk gaat vervangen voor water kan je productie ook nog eens teruglopen.

Tot 12 maanden is bijvoeding BIJvoeding en borstvoeding de HOOFDvoeding. Je kan een heleboel zinnige informatie vinden over het starten met bijvoeding op borstvoeding.com, daar staat ook een heel mild voedselintroductieschema.

Succes!;)

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Jeetje, jij dus ook zo'n ellende sinds de bijvoeding.. dacht al dat ik weer de enige was ;)
    Wat zijn die kleine mannetjes dan zielig hé?! Ging me echt door merg en been :(
    Ook ik ben even gestopt en informatie aan het verzamelen over probiotica.. misschien dat dat wat op gaat leveren.

Heel veel succes in elk geval!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ' gelukkig' niet de enige met deze problemen

hij is inmiddels stuk rustiger! hij doet ook weer zn 2 slaapjes overdag
    hij drinkt ook weer stukken beter
    vandaag nog geen poepluier
    gister toch aantal keren gepoept nog geen bv poep zeg maar maar wel dat t steeds zachter werd

we wachten nu even geduldig de ka af wil even verder zelf er niet aan rommelen

nu zijn we nog blijer dat de BV geslaagd is
    bij ons meis kwam t niet goed op gang en ging op kunstvoeding
    wil niet weten hoe hij daar op gereageerd zou hebben

tis wel even wennen
    ons meis at met deze leeftijd al zo goed al met de pot mee

ik let goed op wat ikzelf eet zodat de voeding zo goed mogelijke kwaliteit heeft voor hm

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    super om te horen dat het beter gaat!!!!!
    dalijk als je weer gaat starten gewoon lekker rustig aan doen en anders even informatie inwinnen op borstvoedingsforum.nl of misschien nog fijner op het bijvoedingsforum (Welkom op Dragen en Voeden).....

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fijn dat het al beter gaat! Van dat water begrijp ik wel maar oh oh wat bv onvriendelijk! Gewoon lekker stoppen even met bijvoegen en gewoon lekker aanleggen!

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    kindjes maken verschillende fases door met de voeding. bij ons was het poepen in het begin van de BIJvoeding ook heel anders en minder vaak!ik gaf als hij last had ook even een of twee dagen geen voeding alleen maar BV en dan trok het bij. peertjes had hij met name erg veel last van en dat gaf ik dan gewoon niet. ook een periode even alleen groenten (wortel, bloemkool) gegeven en dan ging het wel goed...het is toch even zoeken en komt vanzelf goed hoor! maar idd langzaamaan introduceren en uitkijken ivm eventuele allergie...

Deel Deze Pagina