Late fles eraf?

Discussion in 'Voeding' started by Oek oek, Sep 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Hoi

Lars krijgt momenteel 5 flessen van 200cc
    Zijn schema is ongeveer:
    8:00
    12:00
    16:00
    20:00
    0:00

Tot voor kort kreeg hij ook nog snachts rond 4 uur de fles omdat hij dan wakker werd. Die fles geef ik hem inmiddels niet meer en hij word ook steeds minder vaak wakker snachts.
    Maar voor de fles van 0:00 maken we hem wel wakker omdat ik anders bang ben dat hij weer midden in de nacht komt (aangezien hij dan ineens 4 uur langer vol moet houden)
    Wat adviseren jullie? gewoon zo doorgaan of die van 0:00 weglaten? (met het risico dat ie dan weer snachts komt.........)
    En als ik hem weg laat moet ik overdag dan meer aanbieden?
    *ben vandaag bij cb geweest maar helemaal vergeten te vragen*

2. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Ben vandaag naar cb geweest en heb ze inderdaad ook deze vraag gesteld.

Wij moeten hem elke avond om 22.30 wakker maken en dan is meneer wl eens ontzettend uit zijn hum of het duurt een half uur voordat hij wakker is.

Advies is: overstappen op 4x210(+7) en dan de laatste fles rond 19 uur een papfles maken van rijstebloem en dan lekker laten slapen.

3. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    En als hij dan heel vroeg wakker gaat worden dan ga ik die laatste fles langzaam afbouwen.

4. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik dacht dat eerst ook dat als ik 's avonds de fles niet meer zou geven dat Ameera dan niet zou slapen tot 'smorgens maar sinds ik de laatste fles om 8 uur/half 9 geef slaapt ze juist veel beter. Dus je zou het eens een keertje kunnen proberen, misschien wordt ie helemaal niet wakker

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Oke! Ik ga dat dan maar eens uitproberen!
    thanx

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Kan je het geheel niet een uurtje vervroegen?
    Mij lijkt 0.00 een hele irritante tijd voor een voeding, ik lig dan zelf namelijk ook graag op bed :D

Hier is het schema (ongeveer):
    6.45u
    10.45u
    14.45u
    18.45u
    22.45u

Om 19.30u gaat Bram naar bed, ik moet hem voor zijn laatste fles ook wakker maken. Hij slaapt dan na een paar minuutjes weer in.
    Volgens mij is jouw zoontje nog best wel jong om al op 4 flessen te zitten, vooral als hij net van zijn nachtfles af is... Zeker als hij die laatste fles nog helemaal leegdrinkt heeft hij er nog wel behoefte aan.

7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    vervroegen wordt een beetje moeilijk.
    Sochtends is hij pas om 8 uur wakker.. En hij word ook steeds keurig optijd wakker als hij zn volgende fles moet krijgen.
    En ik wil er wel graag 4 uur tussenlaten overdag want anders drinkt hij zn fles niet leeg.
    Gisteravond liet hij van de 0:00 fles ongeveer 60 staan, dus hij heeft er wel minder behoefte aan lijkt het.
    Ik ga het gewoon eens proberen.. word hij dan wakker midden in de nacht dan weet ik dat hij er nog niet aan toe is en krijgt ie ze weer zoals ie gewend is.

8. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    We hebben nu sinds 3 dagen de laatste fles eraf. Nu krijgt hij zijn laatste fles om 19.30 uur en slaapt rustig verder tot 7.30 (we maken hem dan wakker). Overdag krijgt hij dan wel een grotere fles en de laatste is een papfles.
    We geven nu 4x210(+7) en in de 4e fles 2 schepjes nutrix.

9. Hester

Hester Niet meer actief

Hmm, dit ga ik ook proberen :-k
    Onze zoon wil sinds een week nog maar 3 flessen overdag (drinkt dan 3 x 160-180 ml) en een bordje pap 's avonds. Is misschien wat weinig? :(
    Ik ga de flessen overdag maar wat groter maken.

Share This Page