Hallo, Ik had vanmorgen een echo bij de gyn, ze nam er uitgebreid de tijd voor, heel erg leuk Het kindje van alles kanten mogen bewonderen, geweldig Nu zag ze alleen aan de linkerkant ook een cyste in mijn buik zitten, hij was 2 cm Ik heb gevraagd of dit erg was, maar dat was het niet, maar moest er de volgende echo wel weer naar laten kijken. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wat kan ik er verder van verwachten? Groeit dit, of gaat het vanzelf weer weg? Bedankt alvast!
ik heb/had 3 cystes, meestal is er helemaal niks om je zorgen over te maken. door veranderingen in je hormoonhuishouden komen en gaan ze. ze verdwijnen (meestal) dus ook weer vanzelf. het is vrij normaal in de zwangerschap de gyn zal er bij de volgende echo nog wel even naar kijken. laat dat maar aan hem/haar over, kan jij genieten van die kleine in je buik!! zo leuk om te zien hoe bewegelijk ze opeens zijn bij dat termijn he!
Hoi Sterretje08 Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een cyste aan mijn eileider gehad. Bij week 38 van de zwangerschap dacht ik dat de weeen begonnen waren en konden we meteen naar het ziekenhuis komen. Maar helaas waren het geen weeen. Na drie dagen onderzoek hebben ze me uiteindelijk in de scan gedaan waar ze hadden gezien dat ik een cyste had. Nog geen uur later lag ik op de OK voor een spoedkeizersnede. Maar mij is verteld dat elke zwangere vrouw een cyste krijgt tijdens de zwangerschap en die daarna weer weg gaat.
Bedankt voor jullie reacties! Kon er op internet eigenlijk niets over vinden Het vreemde vond ik dat er bij vorige echo's nooit naar gekeken is, en het er nu opeens zit Omdat ze zei niet erg, maar toch de volgende keer weer zeggen, vond ik dat wat vreemd Maar jullie hebben me gerust gesteld! Het zal vast niets zijn gelukkig! Over 2 weken moet ik weer op controle bij de gyn en tot nu toe elke controle een echo gehad, dus dan kunnen we dan vast zien hoe het er uit ziet!
Ik had er ook 1 van 3.5 cm. Hebben ze verder niets mee gedaan en is in latere echo's ook niets meer van te zien.
Ik had al een cyste voor mijn zwangerschap, dat wist ik omdat ik via ivf zwanger ben geworden. deze heeft er zeker in het begin gezeten, later niet meer naar gekeken en na de zwangerschap was deze weg . Het kan geen kwaad maar let wel op pijn aan die kant van je buik. Maar het groeit echt niet ineens keihard hoor omdat je nu ook andere hormonen hebt.
Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook een cyste aan mijn eierstok van 7 cm. Hiervoor ben ik een aantal keer naar de gyn geweest. Bij ongeveer 10 weken was deze gekrompen naar ongeveer 2,5 cm. Vanaf dat moment hoefde ik niet meer terug te komen en bij 12 weken was de cyste geheel verdwenen. De gyn heeft mij uitgelegd dat cyste tot zo'n 3,5 cm gewoon verdwijnen tijdens je zwangerschap, vanaf 10 cm kan betekenen dat je bij 20 weken geopereerd moet worden en alles tussen de 3,5 en 10cm houden ze in de gaten om te kijken of ze groeien of krimpen. Wel moest ik in de gaten houden of ik hele erge pijn kreeg want dit kon betekenen dat de cyste knapte of de eileider draaide door het gewicht van de cyste en dus afgekneld werd.