Nou dames, de titel zegt het al. Waarom reageer ik altijd zo extreem? Vb als ik gevoelens heb voor iemand, wil ik ze continu horen, zien. Als diegene dan weigert omdat het nog pril is en niks wil forceren denk ik meteen dat het niet wederzijds is. Ik word gek van mezelf. Ik maak mezelf ziek daarin. Pfff... Zo moest het even kwijt.
Ik heb geen antwoord hierop. Maar in ieder geval weet je zelf wat het probleem is en kun je er aan werken...
Er bestaan van die trainingen om voor jezelf op te komen en om meer zekfvertrouwen te krijgen. Het is me alleen even ontschoten hoe dat heet.
Dat had ik ook altijd ( vroeger dan) Ook heel sterk bij mijn man...maar hij was juist net zo gek op mij en wilde ook steeds bij me zijn. Verliefd zijn is ook een hele onzekere tijd met onzekere gevoelens... Je bent kwetsbaar en stelt je ook kwetsbaar op eigenlijk. Mijn ervaring is dat je het over je heen moet laten komen en je moet proberen je gevoelens op een andere manier te uiten. Ik ging schrijven in een dagboekje ( deed ik nooit) en zo kon ik het wat kwijt.
Dank je Bosi333, voor de goede tip. De persoon wil niks forceren en ik snap dat wel, maar ik kan er niet goed mee omgan.