Renault espace

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi

Wij zijn aan het overwegen een tweedehands espace (rond 2006) aan te schaffen, heerlijk burgelijk!

Wij heeft er eentje? Hoe rijden ze, zijn ze nog een beetje zuinig en heb je er veel onderhoud aan?

We weten al dat de turbo's niet altijd even best zijn..

Oja, heb je veel last van de grootte met inparkeren en zo?

Alvast bedankt!

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    M'n broer heeft er een gehad en het was een bak ellende. Wel geweldige stoelen maar die heb je ook hard nodig als je wacht op de anwb.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn man komt niet meer bij hier..:D

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik zou zowiezo nooit een franse auto kopen....een en al ellende...
    Kies liever duitse degelijkheid. Vw of(desnoods) opel....volvo...

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Volvo is toch Zweeds hè.. Hihi.. En nu made in China..

Hebben al een kever uit '69 dus die Duitse degelijkheid is ons bekend, maar we zoeken echt een beetje een grote auto met veel ruimte..

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier een grand espace en hiervoor een gewone espace. heerlijke auto. kinderwagen kan erin zonder in te klappen. 7 stoelen,open dak, alle snufjes zitten erop. rijdt heerlijk licht ondanks de flinke jongens die eronder zitten. prima bak.pas toevallig de dynamo kapot maar verder niks geen gezeik. met alletwee niet

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben blij dat ik van die auto af ben, moet zeggen, zit heerlijk, lekker hoog maar dan heb je het ook wel gehad, oh ja en veeeel ruimte. Verder 1 bak ellende mee gehad. Auto heeft ongeveer uiteindelijk 4x de aanschaf waarde aan reparaties gekost. Nee nooit meer. Oh en het was een vreselijke zuiplap.:D

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Geweldige auto! Wij hebben hem ook, tweedehands gekocht. De eerste auto sinds lange tijd die niet regelmatig naar de garage moet, hij start meteen en rijdt fijn. Enorm veel ruimte voor kinderwagens, fietsen, grote boodschappen enz. En lekker hoog, wat veiliger is en de kinderen hebben lekker veel te zien.

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Je weet het ook nooit met auto's, de ene rijdt super en de ander is weer ruk.

Misschien is een Mazda 5 een optie? Mij lijkt die auto echt geweldig.

10. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    ik parkeer met de espace van mijn ouders makkelijker in dan met onze eigen auto's.
    hij heeft geen kont dus je weet precies tot hoever je kan rijden!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hadden vroeger thuis een Espace, fijne auto qua ruimte enzo, maar ze vergen wel veel onderhoud, zeker als ze al wat ouder zijn.

Wij wilden ook een grotere auto en hebben een Toyota Corolla Verso van 7 jaar oud gekocht. Die heeft ook 7 stoelen, een grote achterbak en kost in de aanschaf wel iets meer dan een Espace maar daaruit blijkt ook meteen de waardevastheid van Toyota :) is het merk dat het minst voor reparatie naar de garage komt.

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Die hebben wij ook. Is uit 2007 en hebben 'm in 2009 gekocht en we zijn tot nu toe nog nooit bij de garage geweest (behalve voor de APK).

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zoeken toch echt een maatje groter dan de verso.. Kom je op een previa uit, maar die zijn er niet veel

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hoe makkelijk je een auto inparkeerd hangt toch echt van je parkeerkunsten af...
    Ik parkeer alle autoos in de meest krappe parkeer plaatsen terwijl een vriendin van me haar mazda 121 amper in een normaal parkeer vak krijgt.

Mijn ouders hebben een citroen berlingo ook een erg handige auto is ook wat hoger... Ik kan daar mijn kinderwagen en twee (grote) honden makkelijk in kwijt.
    Of zoek je echt een auto met 7 stoelen...
    Dan zou ik persoonlijk voor een vw transporter gaan..

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind persoonlijk dat de Verso niet veel verschilt van de Espace qua grootte. Maar ik heb ze nooit echt naast elkaar gezet.

16. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Reactie van manlief toen ik hem vroeg wat hij van een Renault Espace vind (is automonteur, dus heeft redelijk wat verstand van auto's): Brandhout!!! Niet kopen dus.... Maar ik geloof dat hij sowieso iets tegen Franse auto's heeft....
    Maar hij adviseerd inderdaad ook dat je een Japanse/Koreaanse of Duitse auto aanschaft. Ben je iets meer kwijt qua aanschaf, maar veel minder in onderhoud. Succes!!!

17. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Mee eens ;)
    Ik wil noooooooit geen renault weer hebben.
    Liefste Toyota, Mitshubitshi of VW....

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Niks mis met Franse auto's hoor ;) Maar de espace... hij was hier in een half jaar weer weg, wat een onding... Hij zit inderdaad heerlijk! ruimte ideaal enz enz, maar er was telkens wat mee. Toen ik het er met collega's over had zeiden ze ook allemaal op 1 na dat hun espace weer snel weg was...

Heb hier volvo (daf oldtimer) gereden, peugeot 405, renault clio, espace en we hebben nu een renault laguna, superfijne auto

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007