Iemand (of partner) installatie monteur?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik had onze ketel lager gezet, zowel douchewater als verwarming en hier werd het ook ineens niet meer lekker warm, het duurde althans veel te lang. Douchewater staat nog steeds lager ingesteld. Maar aanvoer voor verwarming adviseerde de cv monteur op 80 te zetten omdat, zeker omdat wij ook een convectorverwarming in de woonkamer hebben naast een gewone radiator, onvoldoende verwarmt als de aanvoertemperatuur te laag staat. Ik heb gemerkt dat het niet meer gas kost, wat ik eerst wel dacht. Maar bij lage aanvoertemperaruur moet de ketel langer hard werken, denk dat het daaraan ligt. Dus nu staat hij weer op 80.

Als het hier 17 graden is en ik wil het een graadje warmer hebben wordt de verwarming overigens goed heet en verwarmt het ruim binnen een half uur naar een graad hoger. Hij verwarmt het zelfs binnen een half uur naar 2 graden hoger als ik dat wil. Dus wat de monteur tegen RoGiJuLi zegt dat een verwarming het niet doen als je slechts zo weinig bij wil verwarmen lijkt mij inderdaad ook onzin.

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit dus.

Deel Deze Pagina