Hi Dames, Heeft hier iemand toevallig een idee wat het kost om een versnelling van de fiets te laten repareren in mijn omgeving? (Amsterdam..) Er moet een nieuwe pen in, al weet ik niet precies of dat kan. Dus misschien moet het hele versnellingsgeval wel vervangen worden wat in het wiel zit. (Trommelrem)
wij hebben dat pas laten doen met de fiets van mijn zoon. maar dat was helaas niet alleen opgelost met dat pennetje, er moest een heel nieuw dingetje op, waar dat pennetje ook in moest. heeft ons 30 euro gekost. wonen in drenthe, weet niet wat het bij jullie kost. ,maar dan heb je wellicht een richtprijs.
Even goed nakijken wat soort versnelling je hebt. Mijn versnelling was ook kapot en bleek een verouderde soort (naafversnellng) te zijn en de fietsenmaker wilde 70euro rekenen + de arbeidskosten er nog bovenop! Hij beweerde dat er een nieuwe kabel, draaisysteem en clickbox op moest. Uiteindelijk heeft een vriend van ons ernaar gekeken (technische jongen) en die zei: bestel even via internet dit onderdeel (was 18 euro) en die heeft het zelf a.h.v. youtube filmpjes en online handleidingen mijn versnelling gerepareerd.
Zo das nogal een verschil! Ik weet wel dat er hier in het centrum zo'n sociale werkplaats zit waar je voor een habbekrats je fiets kunt laten repareren.. Mjah, ff naar het centrum in de eerste versnelling zie ik ook niet zo zitten