Ik haalde eerst het grote werk weg met wat WC-papier en maakt het daarna schoon met watten of een washandje en wat water. Voor onderweg had ik altijd wat WC-papier bij me of kleenex tissues en een of twee vochtige washandjes in een plastic zakje. Die doekjes irriteren de huid enorm, en ze zijn een heel erge milieubelasting!
mijn dochter heeft ook hele erge luieruitslag gehad( het bloede nog net niet ) van alles geprobeerd luchten help goed en wat ik weer via via had was maizena op de billen strooien dat neemt ook vocht op en bij mijn dochter werkte dat prima naar een paar dagen was het al een stuk beter
ik wilde net vragen of de uitslag wel een eczeem/schimmel is waar een zalfje voor nodig is, of dat het misschien gewoon (luier)uitslag is. Dan zou ik ook even maizena op de plekken strooien. Werkte hier altijd supergoed ten tijde van uitslag!
Vochtige wegwerp washandjes van de Kruidvat. Maar ja, dat is ongeveer hetzelfde als billendoekjes. Bij smetplekjes inderdaad maizena. Bij een (schimmel) infectie naar de huisarts. Na het schoonmaken/deppen, altijd goed droogdeppen de huid. Hier werkt Bepanthen erg goed. Ik smeer het ook preventief. Geeft een beschermlaagje. Bij de een werkt het goed en bij de ander, minder. Tijdig de luier verschonen, maar dat doet iedereen wel denk ik.
Ik heb zelf een flesje spa op de commode staan en een fles babyolie. Washandjes liggen in de lade, ik pak er altijd 2, spuit hier water op en een scheutje babyolie. Dan samen rollen en knijpen zodat ze beiden nat zijn ( Of als ik 't van te voren weet maak ik ze nat onder de kraan ) pak de voetjes vast en veeg met mn rechter hand met de luier het meeste poep eraf. Er zit dan dus nog maar heel weinig poep aan de billen. De eerste schoonmaak doe ik met het washandje zonder olie, gewoon veeg veeg, die gaat in een waszak en met de washand met olie maak ik alles goed schoon. Door de olie blijven de billetjes lekker zacht en zijn ze snel schoon. Daarna even droogdeppen met een doekje die altijd wel op de commode ligt ( hydrofiel of spuugdoek ) en daarna schone luier aan. Is bij mij sneller gebeurd als met billendoekjes want dan heb ik er minstens 4 nodig en zitten er nog restjes poep aan de billen.
Zoiets, zou je ook zelf kunnen maken van lapjes stof: Welkom | cheekywipes of als je ze daarna wilt wegwerpen, maar zonder allerlei chemische troepies erdoor wilt, zou je dit kunnen doen: DIY Baby Wipes « childishfundraising Mijn zoontje heeft ook een tijdje uitslag gehad, toen gebruikte ik ook alleen van die hydrofielwashandjes met een klein beetje wasgel erdoor, eventueel een scheutje olie. Verder wisselde ik maizena af met bepanthen na een verschoonbeurt. Billetjes föhnde ik droog.