De 1e verjaardag, hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme1974, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sjonge.. een jaar geleden duurde het niet zo heel lang meer of ik zou moeder worden. De tijd is voorbij gevlogen en over twee maandjes (en een beetje) is Esmae alweer een jaar oud. Nu zijn we een beetje aan het denken hoe we dit willen vieren, want dat willen we op zich wel heel graag. Er zijn ook wel mensen die graag willen komen, maar eerlijk gezegd hebben we helemaal geen trek in een drukke verjaardag. Zouden we het op de dag zelf vieren, een donderdag, zitten we met het probleem dat de mensen verdeeld over de dag komen ivm werk etc. In het weekend zullen we weer het punt hebben dat de opa's en oma's het leuker vinden op de dag zelf te komen. Kortom; ik denk dan heel snel "laat maar lekker zitten, dat gezeur". Wij houden allebei niet van veel drukte en zouden het haast niet willen vieren (ja, uiteraard wel als gezin met taart en slingers en een leuk kadootje). Maar gevoelsmatig vinden we dat we dat nou ook weer niet kunnen maken. Ik zoek de zogenaamde gulden middenweg. Waarin het voor ons goed is en ook voor de familie. Dan nog zul je nooit iedereen tevreden kunnen stellen, dat weten we. Maar we willen wel kunnen zeggen dat we rekening hebben gehouden met ieders wensen en daar ook respect voor hebben gehad.

Wie heeft er tips?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Tja moeilijk, wij houden ook niet van verjaardagen en drukte etc voor ons zelf. Maar voor je kindje vind ik het wel bijzonder. Wat ik wel een beetje irritant vond was dat beide families er waren, mijn man zijn kant en mijn kant. En niet iedereen kent elkaar even goed. Dan probeer je het voor mijn gevoel een beetje te geforceerd gezellig te houden.

Onze mannen waren op een dinsdag jarig. Die zondag hebben we het met familie gevierd, en de dinsdag zelf met vrienden. Achteraf was het wel gezellig.

Doe wat je zelf wilt, als je geen zin hebt kun je ook een leuk dagje weg met de kleine. En het dan lekker als gezin vieren.

Moet zeggen dat ik blij ben dat we een tweeling hebben, dan hebben we het maar 1x per jaar :D

3. Bumper

Bumper Lid

20 sep 2008
    19
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vorige week de 1e verjaardag van mijn zoontje gevierd. ik vond het al moeilijk wie ik zou uitnodigen en wie niet. "Gelukkig" kon niet iedereen komen. Thomas vond het druk genoeg met een mannetje of 15 op visite.

Ik zou je daarom adviseren om het lekker klein te houden. Houd het leuk voor je zelf en voor je kleintje!

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Hier hebben wij op de dag zelf tijden vast gesteld, de verjaardag was van 14.00-18.00 en daarna moest iedereen weg zijn.
    We waren met zijn 20-en, wat ik al veel vond maar niet iedereen bleeft de hele middag.

Doen waar je jezelf prettig bij voelt, wij hebben het dus op 1 dag gedaan. Konden mensen niet dan is het pech voor hun. ik ga haar verjaardag niet 3 x vieren omdat sommige niet kunnen.

succes!

Deel Deze Pagina