hoi meiden. mijn zus is in november 2010 bevallen van een dochtertje. en ze willen haar graag laten dopen. haar eerste dochtertje heeft ze pas met 7 maanden laten dopen dus dacht ik dat ze haar 2e dochtertje ook pas rond die tijd zou laten dopen. ik heb haar er verder ook niet over gehoord. nu kregen we van de week de uitnodiging voor de doop in de brievenbus. heel erg leuk natuurlijk. maar toen zag ik de datum en dat is 26 maart 2011. nu is het zo dat ik morgen 40 weken zwanger ben en de gynacoloog heeft gezegt dat als ik aanstaande woensdag nog niet bevallen ben ze me waarschijnlijk donderdag of vrijdag gaan inleiden i.v.m. mijn gezondheid. ik denk dus dat het voor mij niet mogelijk is om naar de doop te gaan. aangezien het toch ruim een uur rijden is (zonder files) en dan ook nog is terug. nu belde ik me zus op om te vertellen dat ik er waarschijnlijk niet zelf bij kan zijn maar haar zeker bel die dag. nu werd ze heel erg boos. ze vertelde dat ik het niet kon maken daar niet aanwezig te zijn en als ik niet kwam dat ze dan erg teleurgesteld zou zijn in mij. ook toen ik uitlegde waarom ik niet kon werd ze boos. ze wilde dat ik de gynacoloog belde om te vragen of ze me niet vandaag kunnen inleiden of anders na de doop! ik ik vind het een belachelijke reactie van haar. ze weet al maanden dat ik rond deze tijd kan bevallen en ze pland het toch zelf in deze week ik zou heel graag naar de doop willen maar als het niet kan dan kan het gewoon niet
leuke zus.... ...ik vind je volledig in je recht staan. Misschien heeft ze last van na-hormonen ofzo??? vind je niet meer dan redelijk namelijk. liefs
oh en dat ze de gynacoloog gaat opbellen vind ik HEEEEEL egoistisch van haar en ABSOLUUT niet kunnen!!! JOU ff eerder inleiden omdat ZIJ een doop heeft? ga toch even snel fietsen.
Volgens mij heeft je zus nog last van haar hormonen?? Wat een overdreven reactie van haar! Iedereen begrijpt toch dat het voor jou onmogelijk is om te komen?! En je kunt niet verzinnen dat je hoogzwanger bent.
Ik moest dit twee keer lezen om zeker te weten dat ik het goed zag. Je zus wil dus dat jij de geboortedatum van je kind aanpast om bij de doop te zijn.... sorry dat ik het zeg, maar die zus van jou is compleet van de pot gerukt. We leven niet in Amerika of zo, waar je je baby op bestelling ter wereld kan laten komen zodat je je kappersafspraak niet mist. Wat een ultiem achterlijke opmerking van je zus, ik kan er met mijn pet niet bij, en zou alleen al daarom helemaal niet meer naar die doop gaan. Ik zit me hier gewoon plaatsvervangend kwaad te maken :x
Heel kort: Nee het is niet raar dat je niet gaat. Het is eerder raar dat je zus net deze datum uitkiest om haar kindje te laten dopen.
Nou ja, zeg! Heel logisch dat je daar dan niet bij kan zijn lijkt mij! Natuurlijk begrijp ik dat ze het jammer vindt dat je dat gaat missen, maar dit is een situatie waar jij niets aan kan doen. Meid, laat je niet gek maken, zit rustig de laatste dagen van de zwangerschap uit en laat haar nu even lekker kletsen. Op dit moment ga JIJ even voor!
Sorry, maar wat een belachelijke reactie. Ze wist toch wanneer jij uitgerekend was. alleen gaan als je kunt, maar jij en je kindje staan op nr. 1 veel belangrijker hoor
ik vind de reactie van je zus belachelijk! tuurlijk heb je gelijk dat je niet gaat! en waarom zou jij in vredesnaam je inleiding moeten gaan verplaatsen voor hun?? nee hoor jammer als je er niet bij kan zijn maar dat is pech hebben voor hun! en als ze dan teleurgesteld zijn in jou is dat hun probleem en niet die van jou!
Buiten dat, stel dát je vandaag zou bevallen, zou jij dan zin hebben om over 9 dagen twee uur in de auto te zitten met een pasgeboren baby? Ikke niet hoor!
Ik vind het een beetje vreemd. Het is blijkbaar belangrijk voor haar, maar ze weet toch zelf dat jij straks je kleintje hebt, en om na een paar dagen alweer een uur in de kerk te zitten zou ik zelf (als Christen) ook niet prettig vinden. Dus zelfs als je kindje gewoon vandaag of morgen wordt geboren, dan nog lijkt het me niet vanzelfsprekend dat je daar heen kunt. Had ze kunnen bedenken... Hopelijk draait ze zelf bij en snapt ze haar gekke reactie...
Gaan? Echt niet, ben jij gek! Dan zit je in je kraamweek, of misschien zelfs nog in de bevalling... wat denkt die zus van je wel niet. En of jouw bevalling maar verzet kan worden zodat je wel bij de doop kan zijn... sorry, dat vind ik eigenlijk gewoon lachwekkend Wat een egocentrische zus heb jij zeg! Gewoon lekker aan jezelf denken hoor, ze had geen slechtere datum voor de doop kunnen uitkiezen, dat is niet jouw zorg. Had ze je er zo graag bij willen hebben, had ze een andere datum moeten inplannen (of iig voor ze deze datum ging plannen al even met je overleggen)
Ik vind het een belachelijke reactie en idd ze weet al heeel lang dat jij rond deze tijd gaat bevallen dus dit slaat in mijn ogen nergens op. Jij hoort straks lekker te genieten van je kraamtijd en zeker niet heen en weer gaan rijden zo kort na een bevalling enzo. Denk in ieder geval aan jezelf op dit moment en geniet lekker van je kleine ukje die je binnenkort in je handen mag houden!! (Dat is vanuit hier natuurlijk makkelijk gezegd ik zou het ook heel moeilijk vinden als je eigen zus zo zou reageren.)
Zooo heeee lekkere zus heb je.... Lekker niet gaan, jouw beeb en gezondheid is ff belangrijker!!! Jeetje wat is ze egoïstisch zeg.
van je familie moet je het maar hebben. Ik zou als ik jou was je zus gewoon even in haar sop laten gaarkoken. Maar ik snap heel goed dat je hier onwijs mee zit. Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten.
Haha...geintje zeker van je zus?!?! En als ze serieus hierover was heeft ze echt even een behoorlijke reality check nodig!
Zo die is lekker aan het ontzwangeren :x. Ze weet al maanden dat je rond deze tijd bent uitgeteld en daar had ze ook rekening mee kunnen houden, dat heeft ze niet gedaan en dus wist ze van te voren ook dat er een kans was dat jij er niet bij zou zijn. Ongeacht hoe de bevallig zal gaan dan nog zou ik niet snel met een kindje van (pak 'm weg) 10 dagen een uur gaan reizen om vervolgens in een kerk (neem maar even aan dat de doop in een kerk plaats vind) aan een doopceremonie deel te nemen om vervolgens weer een uur terug te moeten rijden.
Daarom hoef jij je ook niet schuldig te voelen, en is het ZEKER niet raar dat je niet ga. Het is niet zo dat je niet wilt gaan, maar je kan gewoon niet. Je zus is hier toch echt diegene die raar aan t doen is. Als ze t zo enorm belangrijk had gevonden dat jij er bij bent, dan had ze t wel later gepland.]
uhh sorry maar das wel echt aso dat ze dat van jou verwacht dus NEE niet gaan.. gek he... pff dat moet mn zus niet tegen mij zeggen dan zou ze de wind van voren krijgen..