Goedemorgen, ik ben nieuw hier en het lijkt me fijn om via dit forum met mensen te praten over deze lastige kwestie...Hopelijk kunnen ervaringen van anderen mij (ons) helpen. Na enkele jaren `oefenen` hebben we een spermaonderzoek laten doen via de huisarts. De uitslag was beangstigend voor ons. Er zijn wel zaadjes (laatste keer 2.000.000) maar ze bewegen weinig tot niet. De kans om op een natuurlijke manier zwanger te worden is 1%. Aan de hand hiervan zijn we naar de fertiliteitspoli doorgestuurd. Hier hebben we vorige week een afspraak gehad en deze dame vond het dus ook niet goed. Nu moeten we naar groningen om daar een potje te vullen en kijken of ivf/icsi mogelijk is. Ook hebben `we` een afspraak staan bij de uroloog, dit voornamelijk omdat de hoeveelheid sperma weinig is (0,2 ml), dit is overigens iets van de laatste tijd. Eerder was het meer! Gelukkig is bij mij wel alles goed. Ik ben (met dit als doel) 32 kilo afgevallen en nog steeds bezig En de inwendige echo zag er prachtig uit, aldus de arts. Zijn er meer mensen zie in zo`n soort situatie zitten? Of hebben gezeten? Al dit wachten en door de onderzoeken nog langer wachten is slopend...Heel graag jullie reactie! bvd x
Hey Cookie82, ik zit in dezelfde situatie. Mijn man is sterk verminderd vruchtbaar en icsi is onze enige hoop. Momenteel zitten we in een molen van urologen, DNA en chromosomenonderzoeken. Wij krijgen de 26e de uitslagen terug en hopelijk groen licht om te starten met de ICSI behandelingen. Het lijkt me een hele zware weg, maar als ik het er niet op waag, ga ik spijt krijgen. Zijn de onderzoeken voor je man al gestart? Het is slopend steeds dat wachten... laten we hopen dat het allemaal de moeite waard gaat zijn, maar wil je wel veel sterkte wensen!
Ik zit ook in hetzelfde schuitje helaas. Vandaag eerste prik gezet voor poging 4. Het is inderdaad een zwaar traject, maar hopelijk net het gewenste resultaat toch! Sta sterk je schoenen en geef absoluut de hoop niet op meiden! Heel veel succes!
Bedankt voor jullie reacties! Voor jullie dus ook de snijdende spanning! Hoop dat je uitslag `goed` is Vlootje25, goed genoeg iig! Sammy88 knap dat je nog zo positief bent, maar doorzettingsvermogen is ook hard nodig lijkt me. Helemaal bij poging 4...pfff Wel fijn om op een forum je verhaal kwijt te kunnen, weet niet hoe het bij jullie zit maar mijn man is niet zo`n prater, en over dit al helemaal niet, niet goed voor z`n ego. Vlootje25: de onderzoeken zijn in zoverre gestart dat hij via de huisarts 2 keer een potje heeft ingeleverd. De eerste was erg slecht, en de 2e dus 2 miljoen maar heel weinig beweging (maar ze zijn er!) Eigenlijk mochten we vandaag een afspraak maken om een uitgebreidere analyse te doen in het umcg. Dit hebben we niet gedaan, volgende week hebben we een afspraak bij de uroloog, eerst die afwachten en aan de hand daarvan groningen. Hoe waren de uitslagen bij jullie mannen?
Ja cookie, ik moet wel. Ik ben pas 24 en wil mijn kinderwens nog niet opgeven. Mijn man praat wel met mij, maar verder heeft ie liever niet dat de buiten wereld het weet. En de mensen die het weten praten er niet over tegen hem daar heeft hij geen behoefte aan. Hij steunt me echt heel erg en is vaak heel positief. dus dat is wel goed. Mijn man had maar 200.000 zaadjes wel 50% beweeglijk geloof ik. Ben ook al 2x zwanger geraakt dus het kan wel, vandaar dat ik nog hoop heb. Wat knap ook dat je zoveel bent afgevallen!
Sammy 88 Dat moet wel een fijn gevoel zijn, dat je weet dat het kan. Was dat op de natuurlijke manier of via ivf/icsi? En fijn dat je nog zo jong bent, dat kan alleen maar in je voordeel werken! en de aanhouder wint toch? En tja, ik was gewoon veel te zwaar, had er trouwens geen last van, cyclus was ook altijd normaal, maar we moeten er alles aan doen om de kansen te vergroten toch? Zondag ga ik stoppen met roken, dat had ik eigenlijk niet helemaal in het hoofd nog . Misschien heel naief maar ik wist niet dat dat `voor de tijd` ook al van invloed was. Volgens de arts is dat dus wel zo! Volgens haar heeft dat rechtsstreeks invloed op de eierstokken . Dus stoppen!!! Mn hubby is 5 maanden terug al gestopt. Die is nu ook aan het afvallen, dus we doen ons best om alle kansen te vergroten. pff En verder ben ik steeds het internet aan het afstruinen om tips voor een betere kwaliteit (en meer volume) te zoeken. Is niet handig, hier kun je jezelf gek mee maken, en hem dus indirect ook. Laten we positief blijven sammy88! Wanneer `mag` je weer een poging doen?
de 2e en 3e ICSI poging ben ik zwanger geraakt. Ik was ook te zwaar, ben 26,5 kilo afgevallen. Had ook gewoon een normale cyclus. Ik rook niet en man is meteen gestopt. Positief blijven is altijd goed hihi. Misschien kun je in het ziekenhuis vragen of ze iets weten om de kwaliteit te verbeteren? Misschien vitamine ofzo. Mijn laatste cryo poging is net mislukt. Vandaag de eerste spuit gezet voor poging 4. Zie je er erg tegen op? Of wil je juist graag beginnen? Dat had ik toen ik aan de eerste poging begon, het idee van iets nieuws, nieuwe kansen. Ik hoop echt voor je dat het snel lukt.
Wat spannend! 4 keer is scheepsrecht dan maar Ik zie er wel een beetje tegenop, maar dat geeft niet. Liever gister dat morgen, deze spanning lijkt me erger dan wanneer je er midden in zit zeg maar. En het is nog de vraag of het uberhaupt kan, dat wilde de arts niet met zekerheid zeggen, eerst de resultaten afwachten. Doen jullie ( je man) ook dingen om het iets te bevorderen? Sorry ben nog een groenje op dit gebied... En je eerste spuit gezet? wanneer weet je dan concreet of het gelukt is? (want daar gaan we vanuit natuurlijk !
Ja snap ik wel. Nee niet echt.. Zijn zaad is altijd genoeg enz voor ICSI. Ik heb nu de eerste spuit gezet, over 8 dagen heb ik een echo dan zien ze of er iets gegroeid is. Waarschijnlijk moet ik dan nog ongeveer 6 dagen spuiten en dan heb ik de punctie. 17 dagen later testen.
Sammy88, heel fijn dat je zo positief kan blijven! En het is wat je zegt... je bent al zwanger geweest dus je weet dat het kan! Ik duim voor je dat het deze ronde raak is voor je! Cookie82, mijn man is ook niet echt een prater, maar wij hebben het inmiddels wel aan onze directie familie en vrienden verteld omdat we zo moe werden van al die vragen. Bij mijn man waren ook de 2 semenonderzoeken slecht. Hoop dus met heel mijn hart dat de uitslagen de 26e goed zijn zodat we hopelijk snel kunnen starten!
Hey cookie, Hier ook, zo'n soort verhaal. De eerste en tweede test waren heel erg slecht, we werden doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor icsi, niet eens ivf. Weinig zaadcellen en 0% goed bewegend, 2% redelijk en de rest was dood. Derde test was (ander ziekenhuis) ongelofelijk. Test was zoveel beter geworden (voor zover dat kan in 3 maanden) en wij mogen nu voor iui. Nooit gedacht! Ik heb ml wel vanaf eerste uitslag test foliumzuur en zink/selenium tabletten gegeven. Die slikt hij nog steeds. Ik weet niet of het er aan bijgedragen heeft maar het kan geen kwaad. Succes!!
abc; Wat een goed nieuws voor jullie! Dat maakt het een stuk makkelijker allemaal! Ga morgen direct pillen halen! Weet je al wanneer jullie los kunnen?
sammy88 vlootje25 Wat een spannende tijden zeg! Ik hoop zo dat het jullie gaat lukken, heel veel succes voor de komende periode en ik hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden. Positief blijven dames
Wie niet waagt die niet wint, meerdere mensen zeggen dat die pillen voor verbetering gezorgd hebben. Dus lekker doen! Half maart begint mijn volgende cyclus, dus nog even geduld, vind het wel heel spannend. Eindelijk gaan we iets ondernemen....
Hoi Cookie, Hier ook weer zo'n zelfde verhaal. Wij zijn nu ruim 2 jaar bezig om een kindje te krijgen waarvan een jaar in de MMM. Na een aantal onderzoeken bleek ook mijn man ernstig verminderd vruchtbaar. 800.000 zaadcellen die niet van top kwaliteit waren. Doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Waar ik aangegeven heb eerst IUI te willen, dit mocht gelukkig. Toen mijn oude ziekenhuis gebeld met de vraag waarom mijn man verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn. Hij (lees de Gyneacoloog) had hier nog niet over na gedacht en zei dat hij hem dan wel door wilde verwijzen naar de uroloog als wij dat wilde(?!). Zogezegd zogedaan, hier bleek een spatader te zitten. Hij is in September geopereerd en we hebben weer 3 maanden gewacht voor een nieuwe IUI (helaas mislukt). Ondertussen werd ik in November spontaan zwanger helaas werd dit een miskraam, maar net als bij iedereen is die kans groot (zeker gezien onze leeftijd 37 en 34 jr). Afijn bij de derde IUI ( Jan 2013) bleek dat het zaad enorm vooruit gegaan was, voor bewerking 110 milj. Na bewerking 70 miljoen! We hebben onlangs een tussen evaluatie gehad met de Gyneacoloog in het Maasstad en zij zei; Ik weet niet wat u gedaan heeft, maar dit is echt een ongelofelijke uitslag! Nu moet hij eind februari nogmaals terug komen voor een nieuwe zaadanalyse, want dit schijnt nauwkeuriger te zijn als bij opwerking en aan de hand van die uitslagen kijken we wat de beste optie voor ons is; IUI/ICSI of de natuur zijn werk laten doen. Onze kans op het krijgen van een spontane zwangerschap was kleiner dan het winnen van de staatsloterij werd ons gezegd; en nu een jaar later, zo lijkt; liggen alle kansen open! Mijn advies; laat je niet wegsturen met het idee; hij is verminderd vruchtbaar that's it! Want wie weet is er wel wat aan te doen. De oorzaak weten is sowieso erg fijn! Sterkte, Liefs!
Hi Cookie, Same here, de broer van mijn partner is compleet infertiel en nadat wij 1.5 jaar aan het klussen waren geweest en er niks gebeurde zijn wij ook wat testen gaan doen, eerst werd er gezegd dat er niks aan de hand was met manlief maar bleek dat de huisarts een brute fout had gemaakt bij het bekijken van de resultaten! wat bleek 0.8 miljoen zaadcellen en waarvan 22% maar goed was... Wij zijn ook naar de uroloog geweest en hij heeft een prostaat en balzak echo gehad maar gelukkig bleek alles daar goed op een spatader na. Wat bleek, ICSI, nu zijn we dus halverwege het eerste traject en hoop ik dat we van het weekend een tp kunnen hebben, gewoon hoop houden dan komt het wel goed, tenslotte hebben ze bij icsi maar 1 zaadcel nodig en die selecteren ze ook heel erg nauwkeurig, dus hou hoop want ze kunnen tegenwoordig zoveel in die laboratoria dat ook een kans van bevruchting bij jullie ook nog mogelijk is! Succes!! Groetjes, Hopefulness
nadat wij 1.5 jaar aan het klussen waren geweest en er niks gebeurde zijn wij ook wat testen gaan doen, eerst werd er gezegd dat er niks aan de hand was met manlief maar bleek dat de huisarts een brute fout had gemaakt bij het bekijken van de resultaten! Volgens mij hebben wij dezelfde huisarts!! Die van ons zei ook dat bij mijn man alles goed was.... totat we naar de gynaecoloog gingen om mij te laten onderzoeken!
Dag lieve mensen, sorry voor de late reactie. Moest `even`een plotselinge operatie ondergaan Maar wat een reacties en verschillende verhalen. Maandag gaan we naar de uroloog, dus weer ff afwachten. Zijn er nog mensen met nieuws?