Hier zag ik vandaag een oma met 2 kindjes naar huis gaan, haar kleindochter en een vriendinnetje van de psz. Mijn dochter heeft niet eens echt een vriendinnetje op de psz? Nu vraag ik me af of jullie dit ook al deden op de psz.....playdates?
Ja, dit begint nu een beetje, ze gaat sinds ze 2 is naar de psz. Ze begint er nu zelf om te vragen en wordt soms ook gevraagd om ergens te komen spelen. De eerste keer ergens ga ik wel even mee, als dit goed gaat, mag ze 'alleen' ergens heen te spelen en haal ik haar na ca. 2 uurtjes weer op. Nu ik op het einde van de zw.schap loop wordt er wel vaker aangeboden dat ze ergens komt spelen.
Nee, nog niet van de psz. Ze kent wel alle kindjes (bedoel dat ze het thuis over ze heeft), maar 'echt' samenspelen gebeurt volgens mij maar minimaal. Ze heeft niet echt een vast kindje waar ze mee speelt. De juffen zeggen ook dat samenspelen pas op de kleuterleeftijd komt, bij sommigen wel vanaf een jaar of 3,5. Maar als het wat langer duurt is dat ook heel normaal. Wel vindt ze het geweldig om bij de achterbuurjongens te spelen, daar vraagt ze zowat iedere dag om. Die hebben een geweldige tuin met schommels, grote zandbak en speelhuisje.. Maar ja, ze zijn iets ouder en moeder laat ze gewoon alleen achter bij de garages-waar auto's en brommers komen- en in het gangetje (dat naar de grote weg leidt) spelen. Dat wil ik dus nog echt niet zonder toezicht. Dus als ze daar speelt, dan hou ik zelf ook een oogje in het zeil (want hun moeder vindt dat doodnormaal..). Anyway, dochter wil daar liefst dagelijks spelen, en ik vind het hartstikke leuk voor haar, maar gezien de veiligheid liever niet (te vaak) dus.
Onze dochter gaat naar het kdv, maar wel naar een peutergroep (3+). Ze speelt veel met dezelfde kindjes en vraagt ook wel eens of ze bij ons thuis mogen komen spelen. Maar zo ver is het nog niet gekomen.
Zoon gaat net naar school, maar had vanaf 3,5 jaar wel speelafspraakjes met vriendjes van het kdv. Had ook wel eerder gekund, maar daar waren de wederzijdse mama's blijkbaar te laks voor Vanaf 2 en een beetje had zoonlief echt vriendjes op het kdv; maar hij ging er ook 4 dagen per week naartoe en die andere jongetjes ook. ze zagen elkaar dus echt heel vaak. Bij dochter gaat het wat minder vlot, zij speelt echt nog zelf terwijl ze naar anderen kijkt; zoon speelde al samen met anderen voor hij 2 was.
M had speelafspraakjes vanaf ruim 3 jaar oud. Ik bleef er dan trouwens wel altijd bij, maar ze vindt het nog steeds erg/te spannend om bij iemand anders te spelen. Muv haar vriendin van de speelzaal (die heeft ook wel echt een superlieve moeder ).
Hopelijk krijgt mijn zoontje ook wat vriendjes/vriendinnetjes. Hij gaat vanaf 22 mei naar de psz, voor die tijd altijd bij het kdv geweest. Hij is heel sociaal en stapt altijd meteen op andere kinderen af, hij zoekt ook snel contact. Ik hoop zo voor hem dat hij wat maatjes gaat vinden. Lijkt me geweldig en dan mogen ze lekker hier komen spelen
Hier weleens afgesproken met iemand van kdv... Maar dan vaak in de speeltuin of op de kinderboerderij. Kunnen de kinderen lekker rennen en spelen terwijl de mama's kletsen.
Ja, maar meer als oppas zeg maar. Mijn dochter vindt bij anderen spelen nog niet heel erg leuk zonder mama.
Nee, niet van de PSZ of KDV maar wel buurkinderen variƫrend in de leeftijd van 3 tot 7 jaar. Heel leuk!
Hier vanaf 3,5 wel met enige regelmaat zowel bij de oudste als de jongste. In het begin ging ik nog wel mee maar als snel niet meer. Ze spelen dan wel alleen bij kinderen en ouders die ik ook goed kende anders zu ik meegaan. Mijn jongste is nu soms zelfs verdrietig en boos als het niet lukt om af te spreken na de psz. Moet wel zeggen dat de jongste het meer doet ook omdat hij het meer al ziet van onze kleuter