Iemand ook niet een goed gevoel in Drachten ivf/icsi?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sanbos, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanbos

sanbos Lid

15 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Friesland
    #1 sanbos, 17 jun 2012
    Laatst bewerkt: 17 jun 2012
    Hallo,

Mijn naam is Sandra en ben 26 jaar oud. Afgelopen maart heb ik mijn 1e icsi behandeling gehad in het ziekenhuis Drachten in samenwerking met Zwolle, de behandeling in Drachten was echt super, totdat mijn fertiliteitsarts ziek werd. Ze was de enige op de afdeling!
    Net voor mijn punctie werd ze ziek en het leek alsof de hele afdeling op de hobbel was, niemand wist hoe de punctie in zijn werk ging en niemand kon me eigenlijk wat vertellen. Echt heel erg slecht! Ging dus vol zenuwen naar Zwolle, want ze hadden gezegd dat ik geen roesje zou krijgen... In Zwolle aangekomen was hier niks van waar, dus voor niks alle zenuwen, helaas is mijn eerst poging mislukt.
    We hadden gelukkig nog 1 cryo ingevroren in Zwolle, dus voel goede moed zijn we 2 week geleden begonnen met nieuwe echo's maken, alleen kreeg heel erg het idee, dat de gynecologen die het overnamen niet zo goed wisten wat ze met mij aanmoesten. Ze wisten niks van een cryo terugplaatsing of hoe het in zijn werking ging.. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat onze cryo niet goed meer was.
    Nu zijn we erg in dubio als we ook over zullen stappen naar het ziekenhuis Assen..
    Heeft iemand ook zo'n gevoel in Drachten en heeft iemand misschien ervaring in Assen?

groetjes,

Sandra

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee,
    maar vind dit wel heeel erg slecht hoor.
    Geklungel kost je wel een poging.
    Is groningen geen optie voor je?
    Met assen scheelt dat niet zo veel reistijd.
    In ieder geval wil ik je even veel succes wensen en hoop ik voor je dat er hier iemand is die jou verder kan helpen

3. sanbos

sanbos Lid

15 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Shanandoah heel erg bedankt voor je reactie!

Het zou voor mij inderdaad een optie zijn om naar Groningen te gaan, alleen voor steeds een echo is het makkelijker om die in Assen te laten doen (Assen doet het in samenwerking met Groningen) zodat ik niet zoveel reistijd kwijt ben.. Zelf woon ik in Oosterwolde, dat ligt tussen Assen en Drachten in.. dus qua reistijd maakt dat niks uit..
    Ik hoop inderdaad dat iemand nog gaat reageren!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou eerder voor UMCG Groningen kiezen dan voor Assen.Assen heeft een team van wel 8 gynaecologen en de een weet bijna niet waar de ander mee bezig is geweest.Had echt het lopende band gevoel in Assen.Wij zitten bij het UMCG en dat team is erg aardig en kundig.Zeer meelevend ook, wat ik in Assen erg heb gemist.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De echo's kun je wel in Assen laten doen, maar houd dan wel goed in de gaten dat ze alles correct met Groningen communiceren.Want daar willen ze nogal eens mee de fout in gaan.(Onze ervaring.)

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Overweeg Nij barrahus in Wolvega ook eens!Ik ben bij het "oude' barrahus onder behandeling geweest.Ze hebben nu een doorstart in Wolvega gemaakt.Heel veel persoonlijke aandacht.Google maar eens op de website!Ze doen het traject t/m de punctie.Laboratorium gedeelte en terugplaatsing is dan ergens anders.....

7. sanbos

sanbos Lid

15 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Bedankt allemaal voor de reacties!
    Ik zou wel heel graag naar Groningen willen voor de behandeling, maar moet eerst maar even naar de huisarts, misschien kan die iets voor mij betekenen met de overstappen naar een ander ziekenhuis.
    Owh en yj81.. ik heb het even opgezocht de kliniek in Wolvega! Ik ga ze even bellen voor informatie, ziet er ook erg goed uit!
    Bedankt iedereen!

8. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Is echt een goede kliniek!Je bent er geen nummer,net zoals in veel ziekenhuizen!En er wordt buiten de vaststaande protocollen gedacht...Ze zijn pas net heropend dus vast wel plek...
    Ze doe eventueel ook samenwerken met Dusseldorf.Ik ben daar nu volledig onder behandeling maar als ik eerder van de doorstart geweten had had ik nog niet geweten wat ik gedaan had!

9. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Check wel een je verzekering...staat ook een stukje over op hun site!Wordt vaak volledig vergoed,maar niet altijd!

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ben erg te spreken over het umcg... erg professioneel!

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    er is ook iets op internet te vinden over slagingspercentages.. misschien is dat ook iets om nog te lezen.. moet je even via google zoeken.

12. Teigetje84

3 jul 2009
    27
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou je aanraden om wanneer je twijfelt tussen Groningen en Assen naar Groningen te gaan. Wij hebben onze eerste ICSI (ec) behandeling in Groningen gedaan (ook zwanger geraakt) en hebben de tweede in Assen gedaan (ben op dit moment 30 weken zwanger van de 2e). Bij de 2e behandeling stonden wij ook weer op het punt om alles weer in Groningen te laten doen omdat de ervaringen daar beter waren. Maar dat bleek gelukkig niet nodig! In het UMCG zijn ze veel beter op de hoogte van hoe alles werkt en dergelijke. Ook heb je in Assen in het weekend te maken met een dienstdoende gynaecoloog die lang niet van de hoed en de rand weet.

13. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook onder behandeling in Drachten.
    Door al het geklungel daar zijn wij gestopt met verdere behandeling en berusten in ons kinderloos-zijn.
    Ik heb endometriose en de ferti-arts vond het wel kunnen om eens een paar maanden zonder pil door het leven te gaan en kijken of zwanger worden zo zou lukken.
    Ten eerste: de andere gyn op de zelfde afdeling wist wel dat dat niet kon ivm eerdere operatie. ( geen overleg gehad )
    Ten tweede: het gevolg; weer een redelijke cyste in 2 maanden tijd.
    Ook altijd aan het lijntje houden voor mijn gevoel.
    Wij zijn er meerdere keren geweest voor niks.
    Nemen vrij van het werk, komen voor een uitslag; geen overleg geweest ( de andere arts zit notabene op dezelfde afdeling!! en ze hadden 4 weken de tijd )
    Al met al een slecht gevoel over Drachten en geen vertrouwen in de ferti arts zelf.
    Wij zijn, nu na 7 jaar, wel klaar met het hele circus.
    Eindelijk rust.
    Laatst zag ik op tv een programma waarin een IVF poging werd getoond, kreeg tranen in mijn ogen.\
    Zo blij dat ik dat nooit meer hoef!

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hoi Sandra,

je titel viel me gelijk op, want wij lopen ook in het ziekenhuis Drachten ism Zwolle. Heeel toevallig was dr H ook ziek op de dag van mijn laatste echo voor de punctie (ze komt ook niet meer terug heb ik via via begrepen?).
    Ene dr L moest toen een dubbele dienst draaien, ik zat zo in de stress dat ze door de haast daarbij het verkeerd ging beoordelen ofzo (viel mee). Gelukkig was het mijn 2e icsi poging. Dus ik heb hun toen alles verteld, dat ik diclofenac en lorazepam kreeg van dr H zelf uit een of ander laatje, dat ik een Dormicum roesje wilde hebben, dat ze dan moesten bellen met Zwolle om het te plannen etc etc. Was heel vervelend.
    Heel toevallig ;) hebben wij nu ook net een cryo poging achter de rug. Ik kreeg als eerste Dr W (een vrouw) nou echt werkelijk...ze wist helemaal niks en was ook nogal hardhandig (was erg gehaast). Wou mij zelfs vertellen dat ik pas met Lutinus hoefde te beginnen bij een terugplaatsing, terwijl iedereen die toch maar iets weet van IVF weet dat je direct na een punctie daarmee start. Ik gebruikte het nu ook bij de cryo poging, het beleid bij de cryo's had ik gelukkig al eens afgesproken met dr H....
    Ik had gelukkig de echo's erna dr M...dat is de enige gyn daar die ik nu echt vertrouw, die kennis heeft en ik moet zeggen dat ik hem misschien ook wel prettiger vind dan dr H.. Je kon bij haar merken dat zij ook anders was als helemaal in het begin. Zo hebben we daar wel eens bij haar gezeten terwijl ze maar een half dossier voor zich had. Dan voel je je niet echt serieus genomen als patient, niet in vertrouwde handen zeg maar haha. Ze zei toen ook dat ze eigenlijk veel teveel patienten zag. Ook is het een fijne bijkomstigheid (bij dr M tenminste) dat er ook ineens op zondag een echo gemaakt kon worden!
    Maar goed helaas is deze cryo tp ook mislukt, nu weer een afspraak staan voor over anderhalve week bij..dr W helaas :(.

Wij hebben het geluk dat er nog 7 cryo's over zijn...daarnaast heb ik veel vertrouwen in Zwolle. Vind ze daar erg professioneel en staat goed bekend qua cijfers. Dus we gaan deze terugplaatsingen zo wel gewoon doen...
    Maar mocht het met de cryo's niet lukken dan doen wij een derde poging ook ergens anders.

Vind het trouwens wel heel toevallig Sandra, waarschijnlijk hebben we wel eens samen in de wachtkamer gezeten. Vind jij die poli assistentes ook zo leuk..ahum.. tenminste een aantal zijn echt niet zo snugger?? Er zijn er volgens mij maar twee die wat meer inlevingsvermogen hebben en er wat meer vanaf weten....
    En hoe heb jij het verder ervaren? Had je weinig eicellen (vanwege maar 1 cryo?), ik had de eerste keer ook maar 3 goede eicellen. Wel 2 cryo's,, maar helaas net als bij jullie niet goed ontdooid. Zuur is dat he :(.
    Mijn dosis Menopur is de 2e poging toen verhoogd en de 2e poging had ik toen een goede opbrengst van 10 eicellen. Je mag me ook altijd PM en hoor! Ben ook benieuwd naar het Barrahus dus als je daar meer over te weten komt. Heb op de site gelezen dat je alleen nog het Nederlandse tarief vergoedt krijgt van je verzekering, omdat ze geen contracten hebben met de zorgverzekeringen. Dat is volgens mij maar 1580 euro...dus dan moet je direct al wel zelf bij gaan betalen.. Maar goed, als ze daar wel heel goed zijn...

15. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik heb 2 weken geleden te horen gekregen dat IVF de enige mogelijkheid is dat wij zwanger raken. Eileiders beide dicht, verklevingen en cystes.... Kortom het is een rommeltje van binnen.
    Nu word ik volgende week, als mijn eigen gynaecoloog weer aan het werk is in het Martini, doorverwezen naar het UMCG. Nou heb ik even zitten kijken en rekenen. Als het voorspoedig loopt dan mag ik in november / december misschien met hormonen gaan spuiten. Nou jullie voelen hem waarschijnlijk al aankomen, ik wil eerder. Dus ik gegoogled en ik kom nu uit bij het Barrahûs in Wolvega. Maar ik kan er niet helemaal achterkomen hoe het nou werkt. Met welke ziekenhuizen werken ze samen? Ik lees bijvoorbeeld Zwolle, maar in het verleden met Dusseldorf begreep ik. Wie heeft er ervaringen met het Barrahûs en wil die delen?

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik loop al jaren in Drachten bij dr H. Moet zeggen mij zal je nooit een negatief woord over haar horen zeggen, ja soms chaotisch maar altijd lief en betrokken. met hulp zwanger geworden met IO van mijn dochter. Toen deed ze ook nog geen IVF ICSI, toen was het alleen IO en IUI. Ze werkte toen ook 4 ochtenden en toen was het al druk. Ze is IVF en ICSI erbij gaan doen zodat iedereen terecht kon en het feit dat patieten haar prive nummer hadden voor vragen zegt al genoeg. de laatste maanden merkte je idd dat het niet goed ging ze liet er ook wel een wat over los, dat ze zich niet gesteund voelde en dat ze graag een fertiliteitsverpleegkundige zou hebben om te ondersteunen maar dat het ziekenhuis fertiliteit echt als ondergeschoven kindje zag.

Ze is eind maart ziek geworden en toen zijn mijn FM's door verschillende artsen overgenomen en toen ik belde 4 een uitgangsecho voor ronde 4 zeiden ze dat ze me niet gingen behandelen want ze wisten niet wat ze met de fertiliteitspatiënten aan moesten :$ Nou ik heb zelf Assen en Leeuwarden gebeld en ik kon de dag erna naar Leeuwarden voor een uitgangsecho en assen wilde mijn behandeling wel overnemen. In Leeuwarden vertelde de FA daar al dat ze zich zorgen maakte over Dr H omdat ze veel te veel alleen moest doen, ze runde de fertiliteitspoli alleen in 4 ochtenden. Uiteindelijk toen ik in Drachten kwam voor mijn dossier wilde ze wel mijn vervolgecho's doen en omdat het mijn laatste ronde zou zijn voor een operatie ben ik gebleven maar wat een zootje. Dr M is wel kundig en aardig maar ik heb in 4 FM's 4 gyns gehad die allemaal geen beslissing durfde te maken. dus ik heb zelf gedokterd. ik heb mezelf opgehoogd en gezegd dat de arts dat de keer ervoor besloten had maar vast vergeten was te noteren. ik heb utro gekregen toen ik zei dat ik het daar met Dr H al over had gehad en ik ben nu zwanger. gelukkig want ik ben behoorlijk klaar met drachten. Echt een zootje. toen ik angsten had rond 6 weken dat het niet goed zat denk maar niet dt ik gehoor kreeg, bij df H was dat echt anders, dan kon ik altijd komen.

ik vind het heel jammer dat ze weg gaat, ik vind het schandalig dat de artsen nu negatief over haar doen en ik hoop dat ze een fijne volgende werkplek vindt

17. sanbos

sanbos Lid

15 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo iedereen!

Ik ben even afwezig geweest, maar zie nu dat er meer berichtjes zijn!
    Ik heb ondertussen even op het Barrahus gekeken, maar zag dat je eerst het geld voor moet schieten, opzich heb ik goede verhalen erover gehoord..
    We hebben inmiddels besloten om in Drachten te blijven.. het is voor mij het makkelijkste vanweg de echo's en het belangrijste gebeurd toch in Zwolle, daar zijn ze erg kundig!

Ik heb trouwens geen kwaad woord over dokter H. zij was altijd erg kundig en voelde me helemaal op mijn gemak!! Geen problemen met haar..
    Waar het mij om gaat is dat ik het slecht vindt dat er 1 arts is die die hele afdeling runt! Er moeten toch nog een paar mensen er wat meer van weten...
    Inmiddels heb ik een gesprek gehad met Dokter M. en die heeft me verzekerd dat alles goed komt en dat hij regelmatig overleg had met Dokter H. dus hij weet alles van de behandeling..

Wat ik begrepen heb is dat dokter H. wel terugkomt?? Of gaat ze wel weg?

Nou ja.. ik heb 16 juli gesprek, en hoop 2 weken later weer vol goede moed te beginnen aan het spektakel!

groetjes Sandra

Deel Deze Pagina