Iemand ervaring? Na bevalling terugkeren naar fertiliteit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jonymeisj, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Mijn man en ik vroegen ons af na hoeveel maanden na de bevalling wij weer contact zouden mogen opnemen bij de fertiliteit. Onze dochter is nu pas 3 maanden maar omdat we er 3 jaar over deden met 4 miskramen willen we wel optijd beginnen. Lees nu niet maar wel rond de 6 a 9 maanden.
    Ik heb geen cyclus ( pcos)
    Altijd in elisabeth zkh in Tilburg geweest.

Groetjes

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hangt er ook vanaf of je borstvoeding geeft, zolang je dat doet behandelen ze niet. Zou sowieso het even de tijd geven om je cyclus af te wachten, ik werd (met borstvoeding) na 8,5 maand ongesteld en had opeens wel een (lange) cyclus (had ook pcos). Hier geen ziekenhuis meer nodig gehad :)

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik lees hier vaker dat sommige stellen bij een tweede gek genoeg helemaal geen ziekenhuizen nodig hebben. zou het maar even aankijken nog :) wie weet hoor je ook bij die groep, zou een hoop gedoe schelen

4. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook maar ben van mijn 9 tot 25 nog maar 1 keer spontaan ongesteld geworden. Dus de hoop is er niet zo😑.
    Geef geen bv want mijn dochtertje heeft koemelkallergie en de borstvoeding liep niet. Dochter is 12 % afgevallen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach je weet het nooit ;). Een zwangerschap/bevalling kan de boel resetten ofzo, ik hoor het best vaak.
    Ik zou tegen de tijd dat je het weer wil proberen een afspraak maken.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    jeetje, gelukkig weten jullie nu wat het is.
    goed, dan kan ik het me nog wel voorstellen dat de kans dan wel heeeeel klein is dat je zelf een cyclus krijgt. dan zou ik na een half jaar/9 maanden idd gaan bellen.

7. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is dat dan niet gek?
    Ben er zo onzeker over, net of ik niet van dit grote wonder geniet.

8. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Dat verschilt per ziekenhuis de meeste ziekenhuizen geven aan 1 jaar

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn met ICSI voor een tweede kindje begonnen, toen onze dochter 10 maanden oud was.

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij zijn na 9/10 maanden teruggaan naar het ziekenhuis. Daar hebben ze paar onderzoeken opnieuw gedaan en meteen groen licht gekregen voor de IUI.

Bij ons ligt het probleem bij mijn partner, dus daar heeft de zwangerschap natuurlijk geen invloed op. Vandaar dat wij ook meteen zijn gegaan en niet eerst zelf nog maanden wilden proberen.

11. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wij zijn weer begonnen met iui toen mn dochter 9 maanden was wel gaven ze aan beter te kunnen wachten tot 1 jaar maar de keuze was aan ons en wij zijn gewoon begonnen we willen er niet te veel tijd tussen hebben

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik moest eerst langs de huisarts. Maar na 8 mnd mochten we hier weer verder. Ook pcos.

13. linthee

linthee Actief lid

28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn weer begonnen in het zkhs toen onze dochter 6 maand was.
    Ik vind het helemaal niet gek!

14. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Meid gewoon gaan!!! Wij ook 3 jaar op nr 1 gewacht.
    Nr 2 alweer voor gebeld en 11-11 eerste afspraak om iui op te starten.
    Nu hoopten wij ook op een reset na een bevalling maar als je medische redenen hebt waarom t niet lukt of mis gaat, heb je die vaak nog steeds want ik had gewoon (....) Mijn derde miskraam weer te pakken hoor...
    Mijn dochter is trouwens bijna 8 maanden.
    Succes xxx

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben te lang gewacht. Heb na de bevalling geen pil mee genomen, cyclus bleef uit. Net toen ik naar de huisarts wilde voor een verwijzing kreeg ik en cyclus van 35/37 dagen. Helaas allemaal zonder eisprong, daar kwam ik pas later achter. Toen zoontje 1 jaar en 9 maanden was waren we pas bij de gyn. en konden we na bloedonderzoek gelijk starten met injecties.

Ik had me nogal vergist en dacht dat het zo gebeurd zou zijn als we eenmaal weer starten, maar helaas reageerde ik totaaaal anders op de hormonen dan bij de eerste keer en hebben we eigenlijk slechts 1 eerijke kans gehad in 8 maanden tijd. Veel tegenslagen, cystes, luteale fase van 4 tot 8 dagen, overstimulaties enz.
    Nu ben ik zwanger maar eigenlijk was deze ronde ook mislukt want er was overstimulatie en een vrijverbod. En dan hadden we naar een ander ziekenhuis gemoeten en zouden we pas in januari kunnen. Het had dus zomaar opeens 3,5 jaar of meer verschil tussen onze kindjes kunnen zijn, waar ik er eigenlijk 2 jaar tussen wilde...

Misschien kun je vast met temperaturen of ovulatietesten aan de gang,zodat je tegen de tijd dat je de verwijzing wilt halen weet of je lijf het wel of niet zelf doet en dit ook gelijk aan kunt geven bij de gyn.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Wij zaten rond de eerste verjaardag van prinsje weer bij de gyn

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ons meisje is 6 maanden en heb vn de week weer naar de kliniek gebeld. vanwege sluiting met kerst en mijn cyclus en verzekeringen werk besloten om jan. weer te starten :) ik vind het dus ook helemaal niet gek! hebben over de eerste ook even gedaan maar hebben nu nog 2 cryos dus ben benieuwd hoe snel het nu gaat.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als jullie er klaar voor zijn. Waarom niet. Zou wel wachten tot in januari.
    Daarnaast als jullie t niet erg vinden met t scenario dat t meteen zou kunnen lukken.. zou ik ervoor gaan.

19. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, heb contact gehad en mag na een half jaar terug.

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Moet je na een succesvolle zwangerschap na de mmm opnieuw een jaar zelf proberen? Lijkt me gek als er een aanwijsbare oorzaak gevonden is! Een jaar is toch heel lang dan vind ik!

Deel Deze Pagina