hoi, ik heb vraagje, hoest me longen uit me lijf en mijn astma medicatie helpt niets, nu heb ik van huisartspost net prednison gekegen, heeft een van jullie dit gebruikt en heb je er iets van gemerkt....
ik ben chronische ziek en gebruik dagelijks prednison, ook tijdens beide zwangerschappen heb ik prednison gebruikt, door het dagelijks gebruik moesten beide kinderen bij de geboorte wel een week tot 2 weken "afkicken" maar dit omdat ik een hoge dosis nodig had, prednison kan weinig kwaad voor je kindje tenzij je dus dagelijks hoge dosis moet gebruiken, waarschijnlijk krijg je nu gewoon een boost en mag je daarna weer stoppen ??
Ik heb het uiteindelijk niet gebruikt, maar ik heb wel prednison voorgeschreven gekregen ivm vroege miskramen. Die moest ik elke dag tot de 12e week slikken, 25 mg per dag. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan, omdat ik zwanger werd in een cyclus zonder medicijnen en eerder nare bijwerkingen had ondervonden van de predni, maar dat terzijde. Mn gyn vertelde dat de kans op bijwerkingen voor het kindje zeer gering was, maar dat er wel een kleine kans bestond op een hazelip. Maar dit is dus als je het elke dag gedurende een lange periode in het 1e trimester gebruikt, dus ik weet niet of dit op jou van toepassing is.
hmm raar, want ik gebruik het dagelijks, mij is juist gezegd dat je daar bij prednison niet bang voor hoeft te zijn zowel door gyn,dermatoloog en reumatoloog waarbij ik alle 3 onder behandeling was gedurende de zwangerschappen, kun je zien hoe artsen het vaak met elkaar oneens zijn
Ik heb het gebruikt. Achteraf gezien net na de bevruchting kwam ik int ziekenhuis terecht met een heftige astma-aanval. Heb daar 3 dagen gelegen en 2 weken lang een prednison kuur gehad. Net na die kuur testte ik positief. Ik weet dus niet of dit past bij jou verhaal... Maar iig is hier alles goed gegaan en gezond! Mij is toen ook verzekerd dat het veilig zou zijn voor een eventuele vrucht. Ik wist toen namelijk nog niet of ik zwanger was, maar omdat we wel aan het proberen waren wilde ik zeker weten dat ik medicijnen kreeg die geen kwaad konden. Liefs, Janneke
Ik ben vandaag al 37 weken en heb eerst getwijfeld of ik het moest gaan nemen, maar goed de arts zei dat het geen kwaad kon en morgen hoor ik wanneer ze de baby draaien en me inleiden , met deze adem hahaha ga ik dat niet redden, dus ga het nemen en is inderdaad een stootkuur 30 mg eerst voor 6 dagen Als dan nog niet over is kan ik nog voor 4 dagen bijkrijgen HEel erg bedankt voor jullie reacties
dan zou ik me echt geen zorgen meid, ik gebruik zoals ik al zei dagelijks prednison en de laatste 2 maanden van mijn eerste zwangerschap moest ik naar 60 mg per dag ! het enige wat hier gebeurd is is dat hij een beetje moest afkicken omdat hij opeens geen medicatie meer binnen kreeg tuurlijk is ook sneu... maar die kans met 6 dagen 30 mg is gewoon heel klein dat je kindje dan moet "verslaafd" raakt
Komt allemaal goed, heb ook de gyn gebeld voor de zekerheid en die zei ook is zon kleine kuur, neem maar gewoon in want bevallen zonder adem schiet ook niet op hahahha.... nu hopen dat ze morgen besluiten me deze week nog in te leiden na versie....