Mijn man en ik zijn allebei behoorlijk eigenwijs en hebben een duidelijke mening... Alleen dat is niet in alle gevallen handig. Hoewel ik degene ben die het vaakst met nieuwe suggesties komt, herkenbaar? Een meisjesnaam hebben we gelukkig al lang dus daar zijn we over uit! Maar die jongensnaam... Pff dat geeft me toch wel wat kopzorgen. Gisteren had ik voor mijn gevoel een superleuke naam bedacht, was er helemaal blij mee, zag de kleine in mijn fantasie al lopen met die naam Kom ik thuis en vertel wat ik voor naam bedacht heb en dan is hij zo resoluut in zijn antwoord "Nee!" want daar heeft ie associaties bij.. Bah, dan kan ik daar zo van balen. Weet niet hoe ik dan kan overtuigen, heb nu maar gezegd dat ik het namen verzinnen een beetje beu ben en dat hij maar met iets leuks moet komen..
Moeilijk hè! Vind voor de tweede nog moeilijker om er dus een naam bij te verzinnen.. Wij hebben ook alleen een meisjesnaam.. Wij vinden geen 1 jongens naam meer zo lastig!
Ik heb precies t zelfde probleem alleen zijn wij het er altijd over eens dat het toch niks is haha. Meisjesnaam hadden we ook zo, maar die jongensnaam.. echt geen idee!
Haha ja het is gewoon zo jammer als je zelf wel ergens van overtuigd bent en dan keurt je partner het meteen af zonder erover na te denken.. Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen :S
oh zoo herkenbaar! grrrr..... bij onze dochter heeft mijn man de naam besloten, nu mag ik dus maar hij zegt steeds als ik een naam noem "vreselijk dat doe je me niet aan he?" ik wordt er soms echt een beetje boos van zelfs!
Nee dat is niet leuk nee! Je ziet je kindje als het ware al met die naam.. Dana nee snap ik dat je beetje boos ervan wordt! Hier hebben we wel zo'n beetje samen de naam uitgezocht maar hubbie wilde hem persee dus hij zei bij een meisje mag jij kiezen vind dus dat ik nu gewoon aan de beurt ben
Toch wel fijn om te lezen dat er wel meer stellen zijn die hier last van hebben ik heb ook een naam in gedachten die ik echt geweldig vind maar mn vriend vind hem maar mwah.. Of we vinden alle 2 een naam leuk maar dan anders uitgesproken! Frustrerend haha
hahha jullie krijgen allemaal meiden bij mn zoon konden we geen meiden naam verzinnen en hadden we vanaf dag 1 al onze jongensnaam de rest van wat we elkaar voorstelde vonden we ook echt verschikkelijk hahaha...en nu had de test gedaan en die zegt: .... vind ik een leuke naam voor een meid ....ow ja ik ook gaaf! nou das duidelijk... maar de jongens naam...alles wat we elkaar vertellen is of verschikkelijk of walgelijk haha ...ben zeer benieuwd wat het geslacht is en mocht het een jochie worden verzinnen we vast wel iets
Wat is dat toch met onze mannen he Die van mij deed dat ook. Bij iedere naam die ik verzon zei hij NEE. Maar zelf een naam verzinnen..... nee hoor. We hebben nog genoeg tijd zei die dan. Nu weten we dat we een meisje krijgen. Ik heb een lijst gemaakt (uit de boek die hij perse wou gebruiken) de hele boek doorgespit en alle mooie namen opgeschreven (ong 20 namen), hij komt thuis en streept zo'n 80% weg:x Maar gisteren heb ik dan een verkort lijst laten zien die hij niet doorgestreept had en die mijn moeder ook heel mooi vond (zij heeft ook het lijstje bekeken en aangevinkt wat zij mooi vind) en toen vertelde ik dat ik er heel veel moeite heb dat onze kleine meid nog geen naam heeft (een beetje aandikken voor best wil) en nu...... WE HAVE A NAME!!!! en die staat vast. Ook voor jullie wens ik veel succes. Gooi desnoods je hormonen in de strijd (bij mij helpt het ook af en toe, gebruiken wat je hebt zolang je ze hebt toch
hier niet zo moeilijk we zijn t niet altijd eens maar kunnen t goed overleggen en neuzen beiden vrolijk verder.... daarnaast ben ik nog maar rond de 9 week dus tijd zat
Mijn vriend heeft er echt nog niet over nagedacht hoor...is ook niet erg. Ik heb zelf een lijstje van 13 meisjesnamen en 13 jongensnamen. Elke keer als ik iets leuks tegenkom dan schrijf ik het op. Vriendje mag aan het einde van de zwangerschap gaan strepen. Zo is het sowieso een naam die ik leuk vind (ik heb ze natuurlijk allemaal opgeschreven) en hoeft hij niet een heel boek door te spitten naar een leuke naam en is de keuze voor hem gemakkelijk. Al heb ik natuurlijk wel mijn voorkeuren voor een jongens- en meisjesnaam!
hihi herkenbaar... de jongensnaam waren we het gelijk over eens....tot we beseften dat mijn neef en een nicht van mijn vriend beiden een zoontje hebben dat zo heet.....nl Jayden !! in eerste instantie niet zo erg want we hadden niet veel kontakt met mijn neef en zijn nicht.....maarr sinds een tijdje hebben we dus wel veel kontakt met zijn nicht en hadden we besloten de naam iets te veranderen...nl Jaysen/Jayson... oke daa waren we het over eens...en nu blijkt het een meisje te zijn hihihi....daar waren we dus totaal niet over eens!! hij vond Destiny een mooie naam wat ik dus echt niet mooi vind....en je raad het al....een andere neef van mij heeft ook een dochter met die naam dus die viel gelukkig af! tientalle namen heb ik genoemd en kreeg steeds te horen ...nee bah...nee niet mooi...nee...nee...nee....gek werd ik ervan!!! op een avond sprak ik een naam uit die hij wél mooi vond/vind!! dus we waren eruit!!!.... de dag erna zagen we zijn zus en hoorrden we dat haar dochtertje de avond ervoor (toen wij dus net de naam onder ons 2-en gekozen hadden)de baby benoemde mét een naam.....ONZE NAAM !!! dit kon zij dus absoluut niet weten..... ik vertelde me schoonzusje de naam(of zij deze ook mooi vond) en deze werd zowat lijkbleek hahahaha...en vertelde ons dus wat haar dochtertje de dag ervoor had gezegd......ik zat zelf met open mond te luisteren....zoooo bijzonder...hoe wist ze dat,hoe kwam ze erop!!! nu zijn we er dus helemaal over uit ....dít wordt de naam hihihi!!!! bijzonderder kan het niet zijn!!!
Hier is het een absolute ramp eerst heel lang over gedaan om tot namen voor een jongen en meisje te komen (we weten niet wat het is); dan denk ik dus dat het besloten is, begint hij net "voor de grap" (jaja...) over het meisje met een hele andere naam. Ook het eens worden over het vernoemen is een ramp. Mijn vader is overleden en ik zou heel graag zijn tweede naam gebruiken voor zowel een jongen als een meisje (voor een meisje dan met de letters gehusseld zodat het een meisjesnaam wordt), maar ook daar is hij het weer niet mee eens. Er wordt of naar allebei de opa's en oma's vernoemd of niet. Gemakshalve vergeet hij maar even dat ik met mijn schoonmoeder nauwelijks door 1 deur kan, denk je dan echt dat ik mijn kind naar haar ga vernoemen? :x Zo dat moest er even uit, de frustratie van me afschrijven. En het is zo jammer want - met alle andere dingen beslissen gaat het trouwens heel goed hoor - het verpest het hele proces zo. Liefs Rus05
verschrikkelijk, gelukkig hebben we nog een hele lange tijd te gaan.. maar gaat echt een drama worden hier nog zo'n dwarse man haha
Ik vind eerlijk gezegd jongens namen ook moeilijker, 10 jaar geleden al, had er maar een nl Jayone( je spreekt uit als jayoon) en nou ja die naam is het ook geworden toen, was wel leuk kwam bij de burgelijke stand en bleek dat hij eerste was in nederland die zo heette, meisjes namen vind ik zo veel makkelijker, nu krijg ik ook een meid.. en naam wist ik meteen al..... Veel succes met het vinden van een passende naam!!!
Hier wisten we de meisjesnaam al voor we weer zwanger werden. De jongensnaam was echter éen groot drama. Daarom hoopte ik stiekem zo erg op een meisje, om maar niet die onvindbare leuke jongensnaam te moeten zoeken. We krijgen toch een jongen, en zomaar ineens op een dag hadden we de jongensnaam. Ik ben er zó door gerustgesteld, ik zag al voor me dat ons zoontje naamloos door het leven zou moeten gaan . Hopelijk krijgen jullie ook zomaar ineens dé naam.
Ooo ik snap zoooo wat je bedoelt!!! Wij verwachten onze derde zoon,voornaam waren we zo uit,allebei vinden we die naam prachtig.. maar ook mijn vader is 5 jaar terug overleden, ik zou hem zo graag met zijn tweede naam naar mijn vader vernoemen...maar hubbie wil het absoluut niet....heeft al de nodige discussies gekost hier...ik ben dus in staking en niet van plan om een andere tweede naam te gaan bedenken als hij wat anders wil bedenkt hij zelf maar wat....in de hoop dat hij niks bedenkt en dan toch zegt voorruit doe maar dan XXX marisa.
Doe rustig aan met zoeken, ga niet overhaast strepen en denken want dan ga je later twijfelen. Dat hadden wij namelijk, ik wilde met 10 weken al namen weten en uiteindelijk zijn we (bij de vorige zwangerschap en nu weer) 2 maanden later op de naam teruggekomen omdat hij toch niet bij ons paste. Spreek de naam wel samen uit en schrijf hem op, in combi met de achternaam. En dan, ineens, krijg je de ingeving en kijk je elkaar aan en weet je dat DIT de naam is... Succes! ps veel boeken, tijdschriften en geboortekaartjes lezen en internet afstruinen, maar niet specifiek gaan ZOEKEN, dan lukte het bij ons namelijk nooit...
Je kunt een kindje ook 3 namen geven he, kun je allebei de opa's en oma's vernoemen Of je husselt de letters van de namen door elkaar. Volgens mij leest er niemand van mijn familie mee dus ik kan de 2e naam wel noemen van ons kindje. Beide opa's heten Pieter, dus de 2e naam voor een jongen is makkelijk. De oma's heten Anja en Ina dus 2e naam voor een meisje wordt Anna Nu alleen nog een eerste naam haha
Wij wisten met 5 week zwangerschap al een meidennaam maar jongensnaam nog niet. Na de 12-week echo gaan we namenboekje kopen en gaan we ook de meidennaam nog ff heroverwegen maar we hebben in ieder geval al een mooie. Wij gaan NIET vernoemen. Daar is bij mijn broertje al een familieruzie ontstaan destijds. Verwacht ik hier niet, maar mijn ouders en s.ouders willen ook helemaal niet vernoemd worden (gelukkig niet, want ze hebben ook GEEN mooie namen)