Iemand roept om hulp!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    #81 Kletskoek, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt: 28 feb 2013
    Jij geeft nu voorbeelden van geweld die niet van toepassing zijn op dit topic. Ik heb nergens gezegd dat ik niet zou ingrijpen bij zinloos geweld. Ik zou in dit geval niet gaan kijken en diegene die dat wel zouden doen vind ik dom. Je weet toch niet wat er aan de hand is?! Voor hetzelfde geld zwaait er iemand met een wapen. Nee laat mij dan maar lekker laf zijn, ik bel de politie en laat het aan hun over.

2. knap

knap Niet meer actief

Even mijn mening.

Natuurlijk ben je niet dom als je niks doet. Al bel je 112 alleen al maar dan heb je al iets gedaan. Trouwens ik ben moeder van 2 kinderen. Ben me gek om op elke situatie af te gaan. Mijn veiligheid is net zo belangrijk. Stap je in een huiselijk geweld situatie woord je zelf nog neer gestoken of wat dan ook. Dat vind ik pas dom. Je hebt niet alleen verantwoording af te leggen aan je mede mens maar ook de mensen waar voor je zorgt je eigen kinderen.

Als je ehbo les hebt gehad woord je daar ook geleerd denk eerst aan je eigen veiligheid en dan pas aan dat van een ander.

Dus jij steekt zonder te kijken een snelweg over om een slachtoffer te helpen terwijl het verkeer langs je heen dendert of je stapt een brandend huis binnen om een ander te redden terwijl je daarna zelf gered moet woorden door de brandweer( die zetten hun leven voor jou dan weer op het spel) en zo is het cirkeltje rond.

Om mensen dus dom te noemen dat vind ik pas dom.

Bovenstaande zijn voorbeelden.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Het geluid komt van die witte of andere gebouw dat weetbik niet zeker.. Maar het komt wel van het achterkant. Ik ken die straat en echt als je het zou horen dan weet je echt niet van welke huis dat komt. Want het zijn allemaal eengezinswoningen, dus die buren naast hetbhuis moeten wel gehoord hebben.. De politie vertelde wel dat er een paar meldingen zijn gekomen.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet gaan kijken. Ik heb 2 kinderen en je weet niet wat je daar aantreft.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Je doet nu net alsof ik niet aan mezelf denk, tuurlijk denk ik ook aan mezelf maar als ik gegil hoor zoals TS dan ga ik er inderdaad op af.

Ik vind het nergens op slaan om iemand dom te noemen die andere mensen wilt helpen.

Maar laat maar, zelfs DIT mag je al niet meer doen blijkt, je medemens helpen want dan ben je dom en denk je niet aan jezelf ;)

Ik heb ook twee kleine kindjes en ja ik stap er gewoon op af als ik in de situatie van TS zou zitten, weet je waarom? Omdat als bijvoorbeeld mijn kindjes, mijn man, mijn ouders of wie dan ook die dicht bij mij staan in zo'n situatie zouden zitten en om hulp zouden schreeuwen dan hoop ik ook dat er mensen net zoals ik zijn die er dan wel op af gaan.

Ik snap werkelijk waar niet dat mensen hier over kunnen vallen ;)

5. kippiekip

Ik bedoelde er niet specifiek zinloos geweld bij, ik wilde er alleen mee zeggen dat ik een persoon ben die niet snel ''bang'' zou zijn.

6. knap

knap Niet meer actief

Dat heeft niks met bang zijn te maken. Helemaal niks.

Wat jij doet moet jij weten. Wat ik doe moet ik weten. Mijn geweten is schoon. En ben echt nog nooit ergens voor weg gelopen( gevaarlijke situatie.s en heb er zat mee gemaakt in mijn leven. ( soms zou dat dus wel beter geweest zijn) !

En hier mee bedoel ik te zeggen in deze situatie.s kan je alleen maar handelen op de momenten dat je bij bent. ( de realiteit is natuurlijk altijd anders.)

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Misschien is dom ook niet de juiste woordkeuze. Maar ik vind het niet nadenkend. Je weet toch helemaal niet wat daar aan de hand is? Voor hetzelfde geld krijg je zelf een mes tussen je ribben. Ik bel de politie wel, veel veiliger en je doet toch iets.

8. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik zou in ieder geval richting het geluid lopen om te kijken waar het vandaan komt. Ik zou, als ik het betreffende huis gevonden heb, niet aan bellen. Maar ik zou wel meteen de politie bellen.

Volgens mij is dit toch het minste wat je kan doen.
    Maar als TS zegt dat het geluid moeilijk te lokaliseren is dan zal dat ook wel zo zijn. Als ik de achterkant van die huizen zie met al die ramen zal het ook inderdaad moeilijk zijn.

Maar ik zou echt never nooit niet aan bellen bij diegene. Dat laat ik over aan de politie.

9. kippiekip

De politie bellen, ja die komen ook echt direct na 1 melding. Politie heb je geen hol aan ( weet ik uit eigen ervaring helaas )

Maar goed, ik zeg ook niet dat je slecht bent als je het niet doet, ik geef alleen aan dat ik anders zou handelen.

10. flerk

flerk Niet meer actief

Nazli, ik vind het heel goed wat je gedaan hebt.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Politie komt zelfs als je belt voor geluidsoverlast om 3 uur snachts meteen met een auto langsrijden hier.. ;)
    Laat staan dat we bellen over een vrouw die om hulp roept.

Naderhand van wat de politie zei denk ik overgins dat ze gewoon een psychose heeft ofzo. Dat kan dagen duren?

12. kippiekip

Dat is heel fijn.

Helaas heb ik andere ervaringen. ;)

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier een keer de politie gebeld voor geluidsoverlast om 21u en om 24u nog niemand... Ik tig keer gebeld en ze waren onderweg ... Uiteindelijk ja ze zijn buiten gaan luisteren en horden niets dus weggegaan.... Ja duuhhhhh we zitten ook 3/4 hoog en je hoort de herrie in mijn huis vd bovenburen, dat hoor je buiten niet ! En ik maar uren wachten... Dag erna weer gebeld en toen waren ze er in een uurtje.... Tjah... Of de politie er altijd snel bij is ligt aan de situatie denk ik.

Nazli je hebt goed gehandeld ;) je eigen veiligheid gaat voor ... Je hebt iig gebeld en niet niets ondernomen... Hopelijk gaat t goed met de vrouw in kwestie.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja misschien is de vrouw psychisch niet helemaal goed en weet de politie dat...?
    Wij hadden een oude dementerende vrouw naast ons wonen met haar man en werden 's nachts wakker geschreeuwd door die vrouw (ze had het dakraam opengezet en was er half doorheen geklommen.
    Ze schreeuwde "help!! er zit een vreemde man in mijn huis!!"
    Was dus gewoon haar eigen man maar ze herkende hem niet meer.. heel sneu:(

Hopelijk is het niet iets ernstigs..zou graag horen als je meer weet..

Deel Deze Pagina