na hoelang proberen fruit accepteren

Discussie in 'Voeding' gestart door muisje14, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Stijn is nu 6 maanden en mag dus fruit eten alleen wil hij het nog niet zo graag. Hij trekt een vies gezicht en vaak laat hij het er meteen weer uit lopen.

Ik weet ook wel dat ze moeten wennen, maar na hoeveel dagen proberen accepteerde jouw kindje het fruit en begon het redelijk te eten?

Ik heb maar 1 soort gebruikt zodat hij er goed aan kan wennen.

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoe bied je het fruit aan? (geprakt, gemixt, in stukken,...)

Je zou eens iets anders kunnen proberen. Onze zoon lustte bijvoorbeeld in het begin niet graag banaan maar ondertussen eet hij het héél graag en vind hij kiwi maar niets terwijl hij dat enkele maanden geleden wél graag at...;)

3. adi

adi Niet meer actief

Bij mijn dochtertje heeft het 8 weken geduurd voordat ze überhaupt iets van bijvoeding wilde eten. Ze snapte er niks van, en als ze per ongeluk iets in haar mond kreeg spuugde ze het gelijk uit.
    maar daarna ging het snel en ze lust inmiddels echt alles.

4. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb het gewoon uit een potje gegeven. Is dus erg dun.
    Hij lijkt wel aan bijvoeding toe. Hij kijkt bijvoorbeeld het brood haast uit mijn mond. Maar hij moet natuurlijk ook nog wennen aan de smaak.

5. adi

adi Niet meer actief

Dit is geen indicatie voor toe zijn aan bijvoeding 9hij zal vast ook andere dingen uit je mond kijken ;)), maar met 6 maanden is ie inderdaad toe aan bijvoeding.

Probeer misschien een banaantje te prakken en hem dit te laten afsabbelen van een lepel.

Potjes zijn inderdaad erg dun, en omdat hij nu nog geen controle heeft over zijn kauw-slik spieren, loopt het heel makkelijk weer terug uit zijn mond.
    Hij is namelijk gewend om zijn tong naar buiten te krullen met drinken, hij moet nu leren om het eten met zijn mond naar achteren te werken (is een heel andere beweging).

Maar veel kindjes hebben echt even tijd nodig, bij mijn dochter duurde het echt lang voordat ze überhaupt iets van vaste voeding snapte, onafhankelijk van de vorm.

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    IK zou zeggen blijven aanbieden! Mijn neefje van bijna een is pas met 10/11 maanden goed gaan eten...is zooo verschillend per kindje.

Bij Renske duurde het 2 weken. En nu eet ze met gemak fruit en groente wat grover. Ze maakt ook al een kauw beweging. Ik geef haar het meest vers fruit en groente maar ze krijgt zo nu en dan ook wel een potje hoor.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Bij m'n oudste duurde het zeker een maand voordat hij meer dan 2-3 happen ging eten.

M'n jongste at vanaf dag 2 een heel bakje leeg.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden begonnen. Eerst met sperziebonen, gewoon heel en de 1e keer at ze er gelijk 1,5 op.
    Na 2 weken kwam er fruit bij, banaan was eerst niet zo'n succes. Pas vanaf 10 maand ofzo begon ze dat wat meer te waarderen.
    Appel geraspt vond ze hier ook erg lekker. Of zelf galiameloen eten.
    Met 8 maanden begon ze echt grotere hoeveelheden te eten.
    Je kunt hem ook een broodkorst geven om op te sabbelen, dat ging hier ook gelijk goed.
    Als hij iets niet lekker vindt, zou ik gewoon wat anders proberen en deze smaak later weer eens.
    Broccoli vond ze hier eerst niks maar een paar weken later at ze zo een stronkje op.

Deel Deze Pagina