We hebben net heerlijk een boswandeling gemaakt. Slee mee, kleine mee, hond mee en een uurtje eruit. Uiteraard mijn trots: nieuwe Nikon D5000 ook mee. Flink veel foto's gemaakt en eenmaal thuis de camera even veilig neer gezet. Eerst de hond van de riem ontdoen, allemaal de schoenen uit en naar binnen. Even later wil ik de camera gaan pakken in de gang. De hond glipt mee en blijft met haar nek om de riem hangen. *Bam*, camera op de grond. En we hebben plavuizen in de gang dus dat ging hard. Het scherm is nu kapot, geeft een beetje gestreept beeld en een ster erin. Hij maakt wel foto's maar ik kan niks meer instellen. Het ding moet dus worden gerepareerd of vervangen. Maar hoe nu verder? Ik heb de verzekering een mail gestuurd maar zal dit eronder vallen? Wij wonen in Belgie en ik weet helemaal niet hoe dat hier gaat. We hebben nog nooit schade gehad of iets. Zal hij moeten worden gemaakt of vervangen? He bah, heb net ff een potje zitten janken.
Denk eerlijk gezegd niet dat de verzekering dit vergoed...omdat je zelf ''onvoorzichtig'' hebt gehandeld (volgens hun dan he!) hoop dat ze coulant zullen zijn, en anders mischien nikon zelf mailen en het verhaal uitleggen, wil soms ook wel eens helpen. Iig. heel veel succes, fijn dat de fotos gelukt zijn maar natuurlijk echt super balen van je camera.
Och jee, nou ik hoop toch van wel. Geen idee of dit een dure reparatie is maar ik ben bang van wel. Ik zal Nikon zo ook meteen mailen.
ligt er aan welke verzekering je hebt. Heb je nog een extra verzekekering afgesloten toen je m kocht? Zo niet dan is het pech..... Ik heb nl zelf camera's verkocht (en reparaties aagenomen) alleen met een "aanvullende" verzekering die je extra kan afsluiten heb je ook garantie op valschade. Je kunt nu nog wel foto's maken? Of staan daar ook strepen op? (als je ze in de pc bekijkt) anders is het echt alleen je scherm en ben je rond de 150-, kwijt. Als je ook strepen op je foto's hebt dan is ook je ccd sensor kapot (het belangrijkste van je camera) en dan heb je toch echt een groot probleem helaas.......
wanneer heb je m gekocht trouwens? Als je een beetje goeie fotozaak hebt kun je misschien nu nog een extra verzekering afsluiten en dan snel gebruik maken ervan Moet wel binnen 2 weken na aankoop zijn
Hij is in augustus gekocht en ik heb er geen extra verzekering bij afgesloten. Ik heb net een mail naar Nikon gestuurd en zal ook de zaak een mail sturen waar ik hem heb gekocht. Ik ben in Belgie verzekerd bij Fortis, een familiepolis.
Dan denk ik dat het niet gaat lukken. Maar ik snap niet dat de zaak waar je hem gekocht hebt je weg hebben laten gaan zonder zo'n verzekering! Zeker gezien de prijs van de camera. Waar heb je m gekocht? (ik woon in tilburg dus ken ze zaken in de omgeving wel een beetje)
bij ons valt dat niet onder de verzekering, de gewone zeg maar. Daarom hebben wij onze camera extra verzekerd... Als je het eerlijk doet, ben ik bang dat je niks terugkrijgt. Balen joh...hoop dat het allemaal mee gaat vallen!
als je een inboedel verzekering hebt zit dit er ook bij!! heb het zelf onlangs gehad met mijn laptop. Je moet alleen niet zeggen dat het door de hond komt want huisdieren zijn nooit verzerkerd dan heb je dus pech!! Gewoon zeggen dat je hem zelf liet vallen! Succes
wat sylcor zegt kan je idd ook proberen! Maar via de fotozaak gaat het niet lukken vrees ik. En via Nikon dan ook niet.... Ben benieuwd naar de reactie die je via de mail krijgt van ze!
Ik kan inderdaad zeggen dat ik hem zelf heb laten vallen. Indirect is dat ook zo want ik had hem al vast. Doordat ze bleef hangen glipte hij uit mijn handen. Ooh ik hoop zo dat ik wat terug kan krijgen. We zijn in ieder geval vrij ruim verzekerd. Ooh we hebben trouwens wel 1x schade gehad, een lekkage hier. Hij is toen langs geweest en we hebben best veel terug gekregen. Een kast daar waren alleen de poten van nat geworden en hij zette de hele kast erbij. Hij hoefde geen bonnen. Ook rekende hij verf erbij voor de muren. Ze doen niet moeilijk in ieder geval maar goed, dat was een ander soort schade natuurlijk.
maar heb je dan niet in je mailtjes geschreven dat de hond het gedaan heeft? want dan heb je echt geen poot om op te staan, je krijgt dan echt niks
@dees: SHIT! maar, als het binnen was, en jij had m in je handen, en je hebt een goede (en relaxte) verzekering dan moet je het zeker terug krijgen. snel bellen morgen succes!
zat nog ff te denken, wij hebben een "buiten de deur" verzekering bij de Rabo. Dan zou ie nu ook verzekerd zijn. Heb je ook niet zoiets?
Een wat voor verzekering? Volgens mij zit het hier allemaal wat anders. Ik zal de polis zo eens doorkijken of er iets over in staat maar vaak weten de tussenpersoon het wel. Ik moet dinsdag toch naar de bank en daar zit het verzekeringskantoor bij in.
heb je niet iemand die het kan opgeven aan haar of zijn verzekering dat diegene hem heeft laten vallen daar is iedereen voor verzekerd