Onze dochter heeft een rood smetplekje in haar knieholte. Ik smeer er bepanthen op, maar het wordt nog niet echt beter. Heeft iemand nog andere tips?
Schoonmaken met kamille thee, goed drogen (desnoods de föhn erop), en dan een flinter dun laagje sudo crème. Maizena schijnt ook goed te helpen.
Zie ik zomaar ineens nog iemand met een dochter die Joënna heet.. en dan ook nog hetzelfde geschreven... wat leuk!!
Zie ik zomaar ineens nog iemand met een dochter die Joënna heet.. en dan ook nog hetzelfde geschreven... wat leuk!!
Mijn dochtertje had het ook wel eens toen ze klein was onder haar okseltje. Ik zorgde er dan eerst voor dat het goed droog werd door er talkpoeder op te gooien. Daarna als het alleen nog rood was smeerde ik er een dun laagje bepanthen op en dan was het binnen een dagje weer weg. Meestal als het warm weer was dan gooide ik er uit voorzorg al wat talkpoeder op omdat het gewoon zweet op die dichte plekken. Ja en dat je het goed moet afdrogen weet je vast wel en daar komt het ook niet altijd door, dat deden wij ook echt wel maar toch af en toe van die plekjes. Suc6 ermee...
Ik doe er altijd bepanthen op, maar dan wel echt goed uitsmeren zodat je geen witte zalf meer ziet. De volgende dag is het dan meestal weer weg.
Na ja zeg, dat is ook toevallig! Zoveel kinderen zijn er niet met deze naam, en al helemaal niet op deze manier geschreven
haha nee he, Wij vonden het zo veel leuker geschreven dan Joanna We hadden het nergens nog gezien haha... hoe zijn jullie erop gekomen dan..?
Vooral niet vet maken!!!! (en dat doe je juist door dingen als bepanthene, sudocremë of olie op te smeren) Smetplekjes genezen het snelste als ze droog en schoon worden gehouden. Dus goed schoondeppen met een nat gaasje, en vervolgens droogdeppen met een schoondoekje en even erop blazen om de losgekomen huidcelletjes weg te krijgen. En niks erop smeren, dat vertraagt de genezing alleen maar.
nou, ik ben vpk en ik heb toch echt geleerd om smetplekken met zinkzalf te behandelen. Sudocreme is zinkzalf met nog wat erbij. Voorzichtig schoonmaken. Droog deppen ( met wrijven maak je de huid sneller meer stuk) en een heel dun laagje zinkzalf/olie of sudocreme er op. Vooral in de zomer heb je bij die hele kleintje in hun nekje/halsje van die stinkplekjes.
Het stinkt verder niet en is ook niet kapot, het is een klein beetje rood. Het is ook niet zo'n heel groot plekje hoor.
HIer ook een verpleegkundige die in haar opleiding heeft geleerd om smetplekjes te behandelen met zinkzalf/olie. Verder zoals eerder al gezegd de huis goed droogmaken en idd niet wrijven maar deppen.
Ik ben 'fan' van weleda billetjeszalf. Is zacht en zit zink in. Oridza is ook goed (kun je bestellen bij apotheek jansen in amersfoort), tip van mn oma
Sudocreme, ik smeer juist altijd een flinke laag en dan is het binnen 2 dagen weg. Ze heeft het nu al heel lang niet meer gehad, tot ze een half jaar was had ze wel is zo'n plekje.