Hoi, In onze nieuwe woning krijgen wij stadsverwarming. Wat ik erover lees is niet erg positief. Wie heeft er ook stadsverwarming en kan me er iets over uitleggen? Wat zijn de kosten en wat sluit je zelf af bij een energiemaatschappij? Bedankt..
Ik had het in de vorige woning. Je kunt niet kiezen bij welke energie maatschappij je het afneemt. Zorg er aub voor dat je van tevoren weet welke meter/systeem ze gaan gebruiken! En google daarop. Ik ben geen fan van stadsverwarming, als je het ergens niet mee eens bent kun je niet overstappen (alleen verhuizen, maar dat is ook weer wat).
Het heeft een groot voordeel en een groot nadeel (althans dat vind ik dan) het is goedkoop stoken! Alleen het nadeel is dat je de temperatuur niet goed kunt regelen, dat is mijn ervaring. Wij hadden het ook in onze vorige woning, dus over de kosten kan ik je niet echt bijpraten. Ik had een contract bij de Essent, daar sloot ik een warmtecontract af ipv gas. Het werkt eigenlijk hetzelfde, je betaalt maandelijks voorschot en aan het eind van het jaar kijken ze hoeveel je verbruikt hebt.
Ik heb dan blokverwarming maar wel met de zelfde 'meter' zoals ze vaak bij stadverwarming hebben (ista). Hier is het echt om te janken want we betalen ons helemaal scheel terwijl ik hem pas aan doe als het echt heel koud is en vaak pas einde van de middag (in de winter).
Ik heb het ook gehad in onze vorige woning! Vond het echt erg duur, betaal nu in ons huis evenveel maar dat is gas &electriciteit, daar had ik in mijn appartement dus alleen stadsverwarming voor! We gebruikten hem echt niet veel maar betaalde wel echt veel. Belachelijk ook dat er totaal geen concurrentie is, dat je het maar gewoon hebt te stellen met die bepaalde aanbieder!
Hier is hij maar 6 maanden aangesloten en daar betalen we dan 1800 euro voor! Dus ruim 200 euro pm. De rest aan Essent 80 euro pm.
Serieus, wat is nou het voordeel van stadsverwarming?! Voor de aanbieder begrijp ik het: Vette winst. Voor bewoners?! Echt GEEN idee!
Wij hebben het. Ideaal! Wij moeten wel bij Essent zitten. Betalen 89 p.m. voor warmte en warm water. En redden we het prima mee. Warm huis! Verder betaal je ook huur voor de ketel a 47eur p kwartaal geloof ik! Wij hebben niets te klagen.
wij hadden het in ons vorig appartement. verschikkelijk vonden we het. de meters gingen snel stuk en we betaalde kapitalen aan ista. ben blij dat we verhuisd zijn.
Schandalig en Rampzalig! Zijn blij dat we ervan af zijn! Betaalden uiteindelijk 175,-!! per maand en dan nog eens 80,- aan Oxxio. Dat terwijl verwarming alleen in de avond een uurtje of 2 aanstond bij ons. Als je bezwaar maakt kunnen ze komen kijken of de meter niet stuk is...echter ze komen ZELF kijken en ZELF onderzoek doen...is hij volgens hen niet stuk dan betaal je zelf ook nog eens 150,- !! voor het onderzoek. Elke maand vaste lasten incl huur voor een 1-kamer appartement van 44m2 van ruim 700,-! Nee ben blij dat ik ervan af ben. Dit betaal ik nu ongeveer voor onze gekochte eengezinswoning, die dus stuk groter is. afzetters zijn het!
zo'n 1 of andere oplichtmaatschappij die die meters beheert of whatever. @Pkat, hier staat hij ook alleen in de winter aan in de huiskamer. De andere kamers of keuken staat hij nooit aan, echt nooit gewoon (hoe koud het soms ook is in huis) en toch komen we op 200 pm.
stomme vraag? Wat is stadsverwarming? Zoiets als in Rusland waar er een grote pijp door de stad loopt en iedereen zo verwarmt?
Ik heb het en ben positief. Moet bij nuon...betaal 100,- . Alleen voor warmte. Voordeel: geen onderhoud aan cv ketel en nieuwe ketel in de zoveel jaar.