Ha dames, De eerste ronde is begonnen. En dat betekend geen wijntjes meer voor mij . Ik heb er alleen nu na een week hard werken zo enorme trek in! Gewoon lekker twee glaasjes met een toastje op de bank Ik ga het niet doen hoor, daar ben ik sterk genoeg voor. Maar als ik nu weet dat er een klein wonder in me buik zit dan doe ik het ergens voor. Maar dat weten we nog helemaal niet, kan nog wel maanden duren. Herkennen jullie dit gevoel? hahaha fijn weekend. en proost (met een jus dan maar )
Herken het helemaal en heb dus ook gewoon wijntjes gedronken totdat ik een positieve test had (na eisprong wel in mindere mate) Anders was ik het afgelopen jaar zo ongelukkig geworden van alle dingen die ik had moeten laten. Je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Gewoon doen, wat als het jaren duurt ga je dan ook al die tijd niet drinken?? Zolang je geen pos test in handen hebt kan je echt nog wel een wijntje drinken hoor. De eerste weekjes krijgt het vruchtje nog niks van jou binnen mocht je zwanger zijn en nog geen pos test gehad te hebben
Ik heb gerookt en ook gewoon lekker genoten van een wijntje hoor. Pas vanaf de positieve test overal mee gestopt.
Jullie hebben ook wel een beetje gelijk hoor. Mocht het maanden duren dan weet ik ook niet of ik het vol ga houden om helemaal niks te drinken. Heb alleen zoveel verhalen gelezen of het nu wel of niet slecht is voor de vrucht, zijn al zoveel onderzoeken naar gedaan maar echt duidelijke conclusies komen er niet.
Daarom moet je doen waar je zelf achter staat. Mijn vk zei zelfs dat af en toe 1 wijntje tijdens de zwangerschap geen BEWEZEN kwaad kan. Maar omdat er zoveel onduidelijkheid heerst (over het FAS-syndroom) is het advies niet drinken.
Je kan ook na je eisprong niet drinken en ervoor wel af en toe? Af en toe moet echt geen kwaad kunnen denk ik. Maar je moet doen waarbij je het prettigst voelt. Wil alleen zeggen geniet er van voor je het weet mag het echt niet meer
Ik heb gewoon lekker wijntjes gedronken hoor. Ontkom je ook bijna niet aan in italie wel elke keer rond nod als ik vermoedde dat het raak kon zijn even een paar daagjes overgeslagen. En vanaf de positieve test geen druppel meer!
Gewoon lekker een wijntje of drankje nemen als jij dat wilt. Wie weet duurt het nog heel lang. Bij een positieve test stoppen met alcohol. Ik drink alleen alleen tijdens de ongi en de rest van de cyclus niet, dat vind ik het prettigste voor mijn gevoel.
Mijn fertiliteitsarts gaf aan dat ik gewoon door mocht gaan met af en toe een drankje en alles kon eten tot de positieve test omdat het vruchtje de eerste weken nog niet rechtstreeks met jou in contact zou staan.
Zou ik ook gewoon doen hoor! Ik zat afgelopen maand met hetzelfde dilemma, maar toen kon ik ineens niet meer drinken, niet naar de sauna of sushi eten of rood vlees of.... Ja, wie weet hoe lang het nog duurt voor het raak is en dan zou ik heel veel moeten laten. Zolang je maar voorzichtig bent na die positieve test, toch?
Ik deed precies hetzelfde als jij nu. Avond voor nod had ik echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden en we hadden een diner. Dus ik dacht ach het is toch niet gelukt dus ik neem een borrel. Het werden twee borrels ( die eigenlijk niet zo goed smaakten) en twee dagen later posi getest 😁. Ach m'n kind is gezond en ik heb een ontspannen avond gehad toen 😉
Ja ik was er in het begin ook heel voorzichtig mee. Nu eigenlijk wel wat minder. Niet dat ik hele flessen wegwerk iedere dag. Maar af en toe moet kunnen.
Gewoon doen. Zelfde geld duurt het lang voordat je zwanger word. Totdat je een bloedband hebt is er niets aan de hand, mits het met mate is
De reacties van iedereen zeggen het al. Wij zijn in ronde twee voor een tweede, en zolang ik geen positieve test in handen heb drink ik in het weekend lekker een rosétje. Heb ik bij mijn zoon ook gedaan, tot het moment van een positieve test toen niks meer. Succes
Wel blijven leven hoor! Een wijntje op z'n tijd kan best. Ik drink zelf geen alcohol, maar ben bij dol op gerookte zalm en rood vlees. Als ik dat al moet laten staan voordat ik zwanger ben, wordt het toch een stuk minder genieten. Zeker als blijkt dat ik het die maand 'voor niks' heb laten staan.
Ik ben in de ronde dat ik gestopt ben met de wijntjes, en dat waren er echt niet veel, zwanger geraakt. Dit kan natuurlijk puur toeval zijn, of niet natuurlijk. Aan de andere kant heb ik voordat ik positief testte van zoonlief nog een flinke avond doorgehaald (oud en nieuw). Doe vooral waar jij je goed bij voelt.