Ha lieve allemaal, Op 21 juni gaan we 12 dagen naar Griekenland, Rhodos om precies te zijn. Ons kleine spruitje is dan 8,5 maand (37 weken). Wie heeft er tips over wat we mee moeten nemen op vakantie. Noem alles maar wat je je bedenkt en dan beslis ik zelf wel of ik het mee wil nemen We hebben een apartement dus kunnen zelf spulletjes in de koelkast zetten. Alvast bedankt allemaal! Groetjes Roshi
nou iig denk aan belangerijke papieren! en spullen als luiers.. zou een paar meenemen maar daar een pak kopen (tenzij je bepaalde merk wilt?) anders loop je met meer spullen te sjouwen een baby zonnebril en paar baby hoedjes, zwem schoentjes... iets van eigensllapkamer, een knuffel of zo, dan heeft zij enige herkenning in bed...
Wij zijn naar Rhodos geweest toen Jasmijn 6 maanden was en namen toen onder andere mee: - poedermelk en flessen - magnetronsterilisator - eigen potjes (groente en fruit) voor de eerste dagen - luiers en alles wat je ook meeneemt als je een dagje weg gaat - een klamboe die je over een campingbedje kunt spannen - een zwemband waar je kindje in kan zitten - zwemluiers - thermometer - paracetamol zetpillen - ors (bij diarree) - haar eigen beddengoed (hoeslaken en bovenlaken, ongewassen zodat de geur van thuis er nog in zit) - kleertjes natuurlijk - favo knuffeltje, liefst in tweevoud - zonnebrandmelk met factor 50 - hoedjes en bandana's - parasol voor op de buggy (en de buggy zelf natuurlijk... ) - sack 'n seat (een opvouwbare stoelverkleiner) En vast nog veel meer, maar daar kom ik nu natuurlijk zo snel niet op . Wij gaan trouwens ook in juni op vakantie en dan is Emma 8 maanden oud. Dus ik houd dit topic in de gaten. Wie weet krijg ik ook nog een paar leuke tips...
Hey wat goed zeg dit topic! Als Isis zeven en halve maand is gaan wij naar Madeira, dus ik hou dit topic ook in de gaten. Hebben jullie ook al nagedacht over wat je meeneemt qua wandelwagen/buggy etc? Wij moeten sowieso de maxicosi mee want we hebben ook een auto erbij. Die kan op ons onderstel van de wandelwagen, maar als we daar de wandelwageninzet in zetten, dan kan de mc er niet meer op. Dus dat is wel een gedoe, moet dat wandelwagenspul nog los mee denk ik. Eigenlijk wil het liefst een Bugaboo Bee kopen, die lijkt me ideaal (vind onze wandelwagen eigenlijk ook maar niks, heb hem op marktplaats gekocht en vind hem lomp en onhandig. Als kinderwagen was ie prima maar nu vind ik het niks). Maar we hebben niet echt geld voor een Bugaboo Bee (echt niet zelfs). De draagdoek gaat sowieso ook mee, maar om daar nou de hele tijd mee te lopen, dat zie ik ook weer niet echt zitten. Lastig hoor!
Jelle was ruim 8 maanden toen we naar Kreta gingen, september vorig jaar. Als ik thuis ben zal ik eens ons meeneemlijstje opzoeken. Azeb, je zou nog eens moeten navragen hoe het zit met een maxi-cosi, maar ik geloof dat ik vorig jaar gelezen heb dat je een maxi-cosi als bagage moet inchecken, tenzij je een extra stoel voor je kindje hebt. Maar als je een auto huurt kan je daar vaak ook een maxi-cosi bij huren. Wij hebben op Kreta ook een auto gehuurd, aangegeven dat we een baby bij hadden, en toen hadden ze zowel een maxi-cosi als een autostoeltje bij. Ik had zo'n buikdrager van BabyBjorn, nog wel meegenomen, maar daar werd ik dus echt niet meer vrolijk van toen. Jelle is altijd een flinkerd geweest, en met 8,5 maand was het dus niet meer leuk met hem te zeulen. Zeker niet in die warmte. Ik had ook een veel te lompe wandelwagen om mee te nemen, heb via marktplaats gewoon een hele simpele buggy aangeschaft.
Ik zou vooral voor Madeira, een lichtere kleine buggy meenemen. Het is heel bergachtig en steil, smalle kleine straatjes.
Wij zijn pas naar egypte geweest geweest. dit was (geloof ik) wat ik bij me had voor mijn meid: - zonnebrand - aftersun - waterkoker - flessenwarmer - flessen - flessenborstel - nutrilon - potjes olvarit - nutrix - voedingscontairners - thermofles - spenen+reserve spenen - boxkleed - speelgoed - luiers - luierdoekjes - wegwerpzakjes - sudocreme - paracetamol - tandjesspul - thermometer - watjes - alcohol - ors - speenkoord - nagelschaartje - speeltjes - beddengoed - matrasje campingbedje (echt een aanrader!) -zwemluiers - hydrofiele luiers+washandjes - badjasje voor na het zwemmen - zonnehoedjes - t-shirts om in te zwemmen - rompes - kleding - vestje voor de frisse avonden - klamboe - buggy+parasol Nou dit was het geloof iki, succes. Ik was een halve dag bezig met het inpakken van haar spullen haha
O ja, wij hebben een bugaboo maar die wilde ik niet meenemen. hebben dus een buggy gekocht bij prenatal die helemaal plat kan. Was maar 100 euro en hebben er nu al een hoop plezier van gehad.
bedankt allemaal.... kijk wat ik net vind via google: http://www.oeiikgroei.nl/babytijdinfo.asp?id=251
Hoe zit dat eigenlijk met de wandelwagen? Mag je die meenemen tot de gate en wordt ie dan in het ruim gekwakt? Blijft er dan wel wat van over, gaan luchtbanden dan niet lek? Of kan een baby met 5 maanden al in een kleine buggy?
Wandelwagen mag mee tot de gate als het een compacte niet te zware is. Waar precies de grens ligt weet ik niet. Ik geloof dat een buggy-model wel mag tot aan de gate, maar een echte wandelwagen niet. Maar dat lijkt me na te vragen bij de vliegmaatschappij. Voor de luchtbanden hebben ze me toen geadviseerd ze wat leger te laten lopen voordat ie het vliegtuig in gaat, dan is de kans dat ze stukgaan klein.
Oke, ik za het navragen tegen die tijd. Neem liever de sportieve stevige wandelwagen mee, want wij wandelen graag over hobbelige zandpaadjes enzo. En een baby van 5 maanden zit daar toch beter in. Anders de wagen maar inchecken en de banden mee in de handbagage? En dan tot de gate de baby maar in de draagzak.
Ik heb mijn reisorganisatie gemaild met de volgende vragen: Geachte heer, mevrouw, Voor eind april hebben wij een reis geboekt naar Madeira. Ik heb hierover een aantal vragen: * kan ik mijn maxi cosi mee nemen in het vliegtuig? * Zo ja, kan die als handbagage worden meegenomen of moet die in het laadruim? * Als hij in het laadruim moet, wanneer moet ik hem dan afgeven (bij de gate of bij het inchecken)? * Als ik hem niet mee kan nemen, kan ik dan nog een kinderstoel reserveren in onze gehuurde auto? * Kan ik de buggy (waar de maxicosi opgeklikt kan worden) bij me houden tot aan de gate? * Moet mijn dochter op schoot of kan ik ook zo'n soort hangmatje reserveren? Kortom: hoe gaat het in z'n werk, reizen met een kind van bijna acht maanden? dit was het antwoord Leuk dat jullie een boeking naar Madeira gemaakt hebben bij Eliza was here! De medewerkers van Transavia zullen beslissen of de maxi cosi meegenomen mag worden in het vliegtuig, dit is meestal geen probleem. Deze hoeft niet bij het inchecken al ingeleverd te worden en mag sowieso mee tot aan het vliegtuig. Een lichtgewicht paraplu buggy die minder dan 5 kg weegt mag ook mee tot aan het vliegtuig. Het is wel óf een lichtgewicht paraplu buggy óf een maxi cosi. Er zijn meestal twee babywiegjes (basinet) in een vliegtuig en alleen maar aanklikbaar voor de eerste rij stoelen. Je kunt altijd aangeven bij het inchecken dat je dit graag wilt. Ga hiervoor wel goed op tijd inchecken. Je kunt altijd nog terplekke een kinderstoel voor in de huurauto huren naar gelang beschikbaarheid mocht je besluiten de maxi cosi niet mee te nemen. Ik hoop dat ik het zo voor je heb kunnen verduidelijken. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. misschien hebben jullie er ook iets aan!
Ik heb nog weer nieuwe correspondentie van de reisorganisatie: ik schreef: Dank je wel voor je snelle antwoord. Hoe zit het als je een lichtgewicht buggy hebt waar je de maxicosi op kunt klikken? Zou het dan als één kunnen worden gezien? Als we namelijk besluiten om de buggy mee te nemen moeten we wel zeker weten dat er op Madeira een geschikte kinderstoel te huren is voor in de auto. En als we besluiten om de maxicosi mee te nemen, moeten we met de tamelijk zware maxi cosi sjouwen op Schiphol. Beide niet ideaal dus. Oftewel, de maxicosi op de lichtgewicht buggy geklikt zou het meest ideale zijn. Maar dan moeten ze wel beide mee kunnen in het vliegtuig. Hopelijk is dat mogelijk! Of we moeten alsnog een kinderstoel kunnen reserveren voor in de huurauto. En ik kreeg als antwoord: Het volgende stelt Transavia als regel met betrekking tot de Maxi Cosi: U mag voor een baby tot en met 23 maanden een Maxi-Cosi of paraplubuggy (maximaal 5 kilogram) meenemen tot aan het vliegtuig. transavia.com laadt bij het instappen de Maxi-Cosi of buggy in het vrachtruim. U neemt de baby tijdens de vlucht op schoot. Per volwassene mag slechts één baby op schoot meereizen. Een uitzondering geldt als u voor uw baby een stoel heeft gekocht, dan kunt u de Maxi-Cosi mee aan boord nemen; een medewerker zal deze aan de stoel bevestigen. De Maxi-Cosi moet wel door de ANWB of TNO goedgekeurd zijn en een maximale afmeting hebben van 41 centimeter breed en 57 centimeter lang. Zij hebben dit onlangs gewijzigd en maken hier ook wel eens uitzonderingen op. Dit ligt ook vooral aan de drukte in het vliegtuig. Mijn advies is dat jullie de Maxi Cosi geklikt in de lichtgewicht buggy meenemen. Bij de incheckbalie zullen ze je dan precies vertellen wat mogelijk is op dat moment. Voor op de bestemming is dit ook erg handig om mee te hebben natuurlijk. Excuses voor mijn eerdere deels onjuiste antwoord. Ik begrijp dat dit niet echt de idealste oplossing is. Het reserveren van de autostoel kan altijd, je betaald deze ter plekke.
Wij hebben onze Bugaboo ook gewoon mogen meenemen tot aan de gate. Die ging dus ook in twee delen mee het vliegtuig in: het onderstel en de buggyinzet. Volgens mij verschilt het van maatschappij tot maatschappij en misschien zelfs wel van medewerker tot medewerker wat wel of niet mee mag of kan...