(Hele dag door) misselijk, wat eet jij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissT, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

He meiden,

Ik ben zwanger van de tweede maar ben bij deze zwangerschap zó ontzettend misselijk.
    Bij mijn eerste was het alleen in de ochtend en erna ging het goed, maar nu ben ik de hele dag door misselijk (en af en toe wat spugen)..
    Ik begin de dag al wel met een heel licht ontbijtje (beschuitje en slappe thee) maar wat de rest van de dag? Ik krijg echt amper wat weg.

Hebben jullie tips/recepten/ of wat dan ook :)

Thanks alvast ladies.

2. Dana

Dana Niet meer actief

In het begin was ik ook zo misselijk, ik heb veel gehad aan appels, liga evergreen (naturel) en ik heb omdat ik zo veel afviel emesafene tegen de misselijkheid geslikt en vitamine B6, toen ging het vrij snel beter.

Sterkte, misselijk zijn is echt niet leuk! Je kan zo gevloerd zijn door misselijkheid.

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hoi, appels ging bij mij juist niet. het zuur brak me op leek het wel.

ik eet gewoon de hele dag door, kleine beetjes. Dat helpt echt voor mij.

hier helaas ook veel spugen, soms dagen niet en dan weer dagen achter elkaar wel. en dan de hele dag zo'n weeig overgeef gevoel.
    hopelijk is het snel weer voorbij

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Beetje ongezond maar het helpt tegen misselijkheid. Cola en chips (zout) blance chips nibbit.
    heb hier een tijdje op geleeft:) en dikke ossenstaartsoep of kippensoep kreeg ik 's avonds weg. (ook zou natuurlijk).
    Sterkte met de misselijkheid, ik ben tot en met week 16 misselijk geweest en daarna niks meer aan de hand.

5. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier ook heel de dag door misselijk.
    was bij mijn 3de zwangerschap ook.

eten is echt heel lastig, moet me er echt toe aanzetten.
    drinken gaat goed en dan vooral veel sinaassap.

wat ik eet is brood met iets van beleg maar met veel moeite. warm eten is ook niet makkelijk.

bij de 3de zwangerschap was dit ook tot 16w en dan van de ene dag op de andere dag was het over.
    maar was wel heel veel afgevallen. maar hoef nooit te spugen.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Toen ik zo misselijk was at ik veel van die kleine crackertjes, vruchtenyoghurt, brinta, sinaasappelsap, banaan etc. Ook omdat dat het minst erg was met overgeven.

Warme dingen (avondeten, vooral spinazie en tonijn!), appel en zo at ik absoluut niet want als dat er weer uit kwam werd ik pas helemaal beroerd!

7. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    soep gaat er hier ook goed in. Geroosterd brood met jam ook:)
    avondeten scheelt me niet zoveel, ik eet er maar een klein beetje van.
    En inderdaad als ik misselijk ben eet ik ook graag een chipje:D

8. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    wat bij mij hielp was water met een heeeeel klein beetje ranja er in, vla(blanke of vaniele) en crackers.
    en kleine beetjes eten, zeker toen het overgeven wat minder werd. vaak neem ik een klein beetje avondeten en pak ik een uur of anderhalf later nog een broodje kaas of ham.
    en ik begin de dag met een kommetje yoghurt met vers gesneden stukjes appel (granny smith). echt zalig

9. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoute chips, waterijsjes (krijg je ook wat vocht binnen als je weinig kunt drinken) en coca cola.

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik kon ook niet eten. Maar als het kon at ik een banaan, appel, meloen(galia meloen helpt ook tegen maagzuur dus die eet ik nu ook weer steeds!)

Ik heb van de huisarts emesafene gekregen, nam ik sochtends om 6 uur al in en dan nog 1 keer op de dag en voor het slapen gaan. Hielp echt heel goed, misselijkheid ging zo goed als over en kon weer wat meer eten.

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanille vla schijnt goed td helpen.

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    Ik braakte ook heel de dag door ,zelfs water hield ik niet binnen ,resultaat 6kg kwijt op4 dagen.
    Weekje ziekenhuis achter de rug en dieetje erbij.
    Licht verteerbare dingen zoals beschuiten ,boullion's ,beetje groentenpuree met kip en ice thee green blijven binnen .
    succes! N.

Deel Deze Pagina