Hallo medemoeders, Zit even met het volgende. Onze jongste (12 mei 2012) heeft het de eerste 4 weken heel goed gedaan. Dronk zn flesje was even wakker legde hem weer in bed en viel in slaap. Sinds die tijd is het mis. Hij huilt (lees krijst) van fles tot fles. Spuugt heel veel de hele dag door. Nu hebben we al medicijnen geprobeerd tegen reflux, maar dat hielp helaas niet. Overgestapt op pepti voeding op aanraden van Huisarts, maar ook dat helpt helaas niet. Zojuist weer huisarts gebeld en gevraagd voor een verwijzing naar kinderarts. Zijn er nog meer opties wat het zou kunnen zijn? Hij is 3 weken te vroeg geboren, maar weet niet of het daar mee te maken kan hebben. Hij slaapt de nachten gelukkig wel redelijk goed dus dan kunnen we onze rust pakken, maar het breekt mn hart hem zo te horen schreeuwen.
Tja wat het nog meer kan zijn....geen idee, maar ik wil je heel veel sterkte wensen! Het vele huilen (Krijsen met de hoofdletter K eigenlijk) in die eerste weken is hier absoluut herkenbaar, ook sliep Lucas 's nachts goed (was hij gewoon uitgeput), gelukkig maar. Heel goed dat je een verwijzing hebt gevraagd en hopelijk kunnen ze je kleintje goed en snel helpen! Hier was het overigens KMA met verborgen reflux. Sterkte!
Dat zou bij ons ook nog kunnen dat het een combi is en dat hij medicijnen en speciale voeding zal moeten. Hoop dat we een verwijzing krijgen en dat er wat gedaan kan worden voor hem, want zo kan het ook niet. Vind het zo zielig voor hem. En dan is het onze 3e dus ben echt wel wat gewend
is het spugen of overgeven? Want bij ons dochtertje kwam de hele fles er zowat weer uit. Bij ons heeft de osteopaat wonderen verricht! Heel veel succes ermee... ik weet hoe zwaar het is en hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Misschien tot die tijd het kamertje wat warmer maken (vanwege het spugen en huilen hebben ze minder energie om zichzelf warm te houden) en het hoofdeinde een stuk omhoog zetten.
Mja, onze kleine Meneer huilde ook vaak als baby, bij ons bleek het wegens krampjes en voedselallergie/intolerantie te zijn. Ik gaf/geef bv en toen ik mezelf op een hypoallergeen dieet zette, werd het wel minder.
Bij ons kwam het door een voorkeurshouding (wat géén probleem was volgende de kinderartsen, want het zat niet 'vast'.. en ze kón best af en toe de andere kant opkijken) waardoor de zenuw naar haar darmpjes bekneld zat in haar nekje en daardoor poepte ze veel te weinig en was er geen plaats meer voor melk in haar buikje. Echt na 1 behandeling die niks voorstelde was het al zoveel beter en na de 2e was het helemaal over.
hoofdeinde hebben we al omhoog en op zijn kamertje is het een goede temp Het is echt overgeven wat hij doet. Met hele golven te gelijk. We hebben al johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar daar reageert hij heel verkeerd op. (raakt helemaal verstopt) We zijn ook al bij een manueel therapeut geweest en hij is onder behandeling van een kindertherapeut voor zijn voorkeur.
mijn dochter is ook 3 weken te vroeg geboren en had geborgenheid nodig. Steeds als ik haar weglegde was het huilen x3. 's nachts sliep ze wel dus was het geen oorontsteking. Maar overdag wou ze alleen maar bij mij zijn. Doordat haar maagje van streek was door het vele huilen moest ze ook spugen. Ik heb de vloer, onze bank en ons bed er wel onder gehad. Ik kon het huilen niet meer aanhoren. Jbm hielp hier niet, het spugen werd er erger door. Ben uiteindelijk met haar naar de ha gegaan en die hoorde mijn verhaal en zei dat we haar overdag in een hangmatje (in de box) moesten leggen. Dit voor de gebogen houding. De 1e x sputterde ze even tegen maar daarna sliep ze er in. Oh, wat een rust had ik toen. Het hangmatje hangt er nog steeds maar ze ligt er niet zo vaak meer in. Dat doe ik alleen als ze moe is van het spelen in de speelmat. O ja, zij had een voorkeurshouding voor rechts en ben naar de manueel therapeut geweest en het zat wel vast in de nek en bekken. Nu gaat het goed en kijkt ze beide kanten op. Haar hoofdeinde in bed hebben we nu ook niet meer omhoog staan.
Toen ik jouw verhaal last denk ik zeker dat de vroeggeboorte ook een belangrijke factor kan zijn in het huilen. Je kindje zoekt geborgenheid en dit kun jij het beste geven. Bij ons hielp het om Liam in te bakeren, ook hier vond hij namelijk de geborgenheid die hij nodig had.
Onze dochter reageerde dus ook heel verkeerd op de jbpm. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik zou echt eens naar de osteopaat gaan. Want zo'n voorkeurshouding is dan binnen no-time weg.. Terwijl ik altijd bij anderen hoor dat het via het reguliere circuit zolang duurt. En een osteopaat doet echt niks engs! Je blijft er gewoon bij en kunt dus altijd ingrijpen als je denkt dat het niet goed gaat. Mijn kindje was na de eerste behandeling opeens zo ontspannen... heerlijk gewoon! ik weet niet waar je woont, maar ik kan je zo de naam van die van ons pb'en als je wil..
Woon in gelderland. Ben vanmiddag op bureau geweest en die zeiden ook een osteopaat. Denk dat we dat maar gaan proberen. Weet nl niet o we een verwijzing krijgen voor de KA en hoe lang een afspraak dan nog weer duurt.
Hij mag bij ons niet ingebakerd worden ivm het vele spugen en met de voorkeur. Zijn koppie is nl al erg afgeplat. Geborgenheid krijgt hij zeker wel van ons, maar dat wil hij niet accepteren. Hij laat zich ook niet troosten. Zowel door mij niet als door mijn man niet.
Hierbij een link voor info over reflux en Kiss-syndroom. Reflux of regurgitatie - symptomen, oorzaken en behandeling Reflux/Huilbaby's/KISS-syndroom Onze dochter wou overdag nergens slapen, niet in de kinderwagen, in haar bedje, in de box. Af en toe hielp een draagdoek wel maar dan ging ze overstrekken omdat ze alles wou zien. Zij was ook ontroostbaar maar ik ben blij dat wij het advies van onze ha hebben opgevolgd en een hangmatje hebben gekocht. Hierin kon ze niet maaien met haar armen en moet ze met haar kin naar voren liggen. Bekijk bijlage 260559 Hier kun je zien hoe tevreden ze slaapt.
@TS, wat ontzettend vervelend dat je kleintje zoveel huilt Ik denk dat hierboven al goede tips zijn gegeven en er goed is meegedacht. Hoop dat een osteopaat of KA of iemand anders jullie ventje kan helpen. Maar ik kwam eigenlijk zeggen hoe onwijs schattig ik de foto van ambonmanise vind! Cute!!!
Ik zeg echt snel een afspraak maken bij een osteo of een aangesloten Manueel van Kiss-Kinderen... Een verkeerd staand werveltje kan heel veel klachten voor zo'n kleintje opleveren tel de voorkeurshouding daarbij op. Hopelijk kan je snel terecht!
Hallo dames, Even een korte update over ons mannetje. Ben bij een osteopaat geweest, maar dat nooit meer. Kan aan die man gelegen hebben, maar wat was die negatief over alles (KISS bestaat niet, Helmpje nooit aan beginnen als ze dat zeggen, Kinderarts is waardeloos en manueel is alleen geldklopperij). Heeft alleen even zijn darmpjes gevoeld en toen was het weer klaar. Afgelopen maandag bij een kinder/baby manueel geweest en nu heeft ons mannetje 2 geblokkeerde wervels in zijn nek en zijn bekken is niet helemaal goed. Ze heeft hem gelijk behandeld en moet over 4 weken nog een keer komen. Wat een ander mannetje hebben we ineens. Hij is heel vriendelijk, slaapt goed en huilt bijna niet meer!!! We waren al een keer bij de manueel geweest, maar die gaf aan dat er niets aan de hand was. Beetje jammer, maar gelukkig hebben ze nu de oorzaak gevonden! Bedankt voor alle tips