Hoi allemaal, Hieronder in het kort ons verhaal. Onze dochter word volgende maand 2 jaar, de eerste 6 maanden van haar leven was het een hele blije baby! Vanaf 6 maanden werd ze heel vaak ziek, dan bedoel ik niet zomaar wat ziekig maar echt suf ziek. Vaak naar het ziekenhuis gegaan. 10 antibiotica kuren verder en op haar 14 maanden mocht ze haar neusamandelen eruit en buisjes. Dit hielp echt eigenlijk niks. Vanaf november vorig jaar hebben ze haar aan de azitromycine gezet zodat ze niet zoveel ziek meer zou worden. Het heeft enorm geholpen maar we willen er wel vanaf. De kinderarts bleef erbij dat we moesten door gebruiken (volgende week bel afspraak hierover) al met al vanaf 6 maanden heeft ze enorm veel gehuild. Tot op de dag vandaag huilt ze gemiddeld wel 3 a 4 uur op een dag. Ze wil niks anders als bij me zijn, speelt amper zelf. Als ze op het kinderdagverblijf is gaat het goed, ze is wel pittig maar ze huilt daar lang niet zoveel. Ik heb uiteraard van alles geprobeerd, het gedrag negeren, even samen even alleen. Maar als mijn partner er niet is kan ik nog niet eens normaal koken, ze kruipt gewoon in me (soort van dan hè ) Is er iemand die hier iets in herkent? Onze dagen zijn echt niet leuk meer, onze oudste dochter is haar helemaal zat, en wij soms ook . Ik zit te denken om het consultatiebureau in te schakelen, iemand goede ervaringen mee?
Ik denk dat dat een goed idee is.... want het klinkt wel heel erg pittig! Hebben ze op het kdv geen pedagogisch coach? Wij wel namelijk en die schakelen we vaak in om mee te kijken op de groep als we zorgen hebben om een kindje. Laat je trouwens niet afpoeieren zo 1, 2, 3. Sta op je strepen dat je geholpen wordt! Heel veel succes
Ik heb ervaring met hulp via cb. Hier is een pedagoog geweest van het cb/jeugd en gezin. Wel voor een ander probleem maar goede ervaring hier. Heeft goed geholpen! Tot 4 jaar krijg je geen rekening maar is hulp gratis zei ze me.
Heel vervelend, voor jullie allemaal en natuurlijk voor haar het meest. Ik zou wel hulp inschakelen, maar daarbij voor mezelf wel eenplan opstellen zodat je zelfde regie houdt. Wat wil jij hieruit, wat verwacht je concreet van het cb. Een paar extra ogen en handen is altijd fijn als je zelf niet weet waar je moet beginnen. Soms ben ke jet overzicht even kwijt of pik je signalen niet op omdat je op heel iets anders let of dat ergens anders al je energie in gaat zitten. Wij hebben ondersteuning vanuit een andere organisatie voor onze oudste met autisme. Heel iets anders natuurlijk, maar ik weet hoe lastig het is om iemand over je schouder mee te hebben kijken. Het zal heel onwennig zijn, maar sta er open voor. Als het niet werkt en voor jouw gevoel is er meer te behalen, ga je door met zoeken totdat jij het gevoel hebt dat je de juiste hulp hebt Het cb is een goede start, maar misschien heeft iemand anders nog ander advies. Je gevoel zegt volgens mij dat je er iets mee moet en dat is je uitgangspunt
Na 4 jaar kan hulpverlening voor ouders en kind ook gratis zijn hoor. De hulp wordt dan betaald door de gemeente. Dit is tot 18 jaar, daarna loopt hulpverlening via de ziektekostenverzekering of via de WMO. Je kunt er overigens ook voor kiezen om de hulp zelf te betalen. Daarnaast ben je afhankelijk van welke soorten hulpverlening en bijbehorende aanbieders jouw gemeente heeft ingekocht. Je moet het dus doen met hetgeen er aangeboden wordt, wil je de zorg vergoed krijgen. Soms worden hier wel uitzonderingen in gemaakt, maar dit verschilt ook weer per gemeente.
Wij hebben goede ervaringen met het consultatiebureau. Zij hebben ons geholpen bij het slapen van onze jongste. Voor onze oudste hebben wij gesprekken met een psycholoog van een andere organisatie. Daar zijn we ook heel blij mee. Het is zo fijn om even in te kunnen zoomen met een buitenstaander op het gedrag en de behoeften van je kind. Ik heb er bij mijn oudste spijt van dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Ik kan het je echt aanraden!
Ik zou toch ook eerst proberen om van die ab af te komen. Ik zelf werd helemaal raar van azitromycine. Ging hallucineren, slapeloze nachten en weet ik het allemaal. Misschien is haar gedrag wel te wijten aan bijwerkingen.