Gek van slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debbyvb, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    Hallo,
    Het is bijna vijf jaar geleden dat ik hier voor het laatst mn vraag neerplantte, mijn zoon wordt bijna vijf inmiddels.. Het is een schat van een kind, lief, sociaal, gevoelig en uiteraard met een flinke dosis ondeugendheid... Er is echter 1 ding waar ik niks mee kan, slapen... Hij gaat om 19u naar bed (in het weekend iets later) en slaapt perfect in, niet roepen, niet uit bed komen.. Maar minimaal 1 of 2 keer per nacht maakt hij me wakker, om te plassen, of een smoesje dat ie buikpijn oid heeft... Het lijkt erop dat hij alleen maar even bevestigd wil hebben dat ik er ben.. Vervolgens slaapt hij door maar lig ik twee uur wakker... "s Ochtends, idem dito.. Hij mag van mij alles vanaf half zeven, spelen in zijn kamer etc.. Hij kan alles zelf ook, toilet.. Maar altijd rond vijf uur, half zes wel even melden dat ie wakker is, of licht aan doen.. Als ik dit voor het slapen ga, of op de dag met hem bespreek is ie een en al begrip en berouw en snapt ie dat ie me niet meer moet wakker maken maar vervolgens gebeurd het ELKE dag.... :( Ik ben echt beetje ten einde raad, ik word er vaak boos om en ik wil niet midden in de nacht boos worden op mijn kind. Voor de duidelijkheid, als hij pijn heeft, oprecht verdrietig is dan merk ik dat wel en is het uiteraard een ander verhaal... Graag jullie reacties.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kan ook zelf plassen, maar roept ons altijd, ze zal het waarschijnlijk toch fijner vinden als wij er dan zijn. Ook is ze meestal wel 1 keer per nacht haar knuffel kwijt. Het hoort erbij vind ik als je kleine kinderen hebt. Ze zullen je genegenheid even nodig hebben denk ik. Wij zijn al lang blij dat Lisa tegenwoordig haast niet meer wakker wordt 's nachts, die werd vaak wel 3 keer of vaker wakker. Nu eigenlijk helemaal niet meer, ook niet om te plassen, dat doet ze 's ochtends :)

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik vind het heel normaal dat een kindje van 4 of 5 dit doet.
    Je zoontje slaapt dus direct weer? Wel lastig dat jij vervolgens 2 uur wakker ligt, misschien dat je daar de oplossing moet zoeken, glas warme melk drinken?

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk ook dat het er gewoon bij hoort. M. is 4 en roept ook altijd even als hij moet plassen 's nachts, dat ik moet komen. Of soms even om z'n deken goed te leggen ofzo. Hij heeft dan waarschijnlijk gewoon even de bevestiging nodig dat ik/wij nog in de buurt ben/zijn. En als hij 's ochtends wakker wordt, mag hij van ons wel zelf uit bed komen, maar dat doet hij nooit zonder ons eerst te roepen. Gaat vanzelf wel een keer over.

5. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Herkenbaar. Bij mijn kinderen bleken het fases te zijn. Nu gaat het gelukkig weer goed. Ik heb ze wel iedere keer gezegd als ze gingen slapen dat ze best alleen naar de w.c. konden en dat ze mama niet zomaar wakker mochten maken en gelukkig heeft dat geholpen.

En natuurlijk mogen ze mij altijd wakker maken als ze eng gedroomd hebben of er iets anders aan de hand is.

6. knap

knap Niet meer actief

Op deze leeftijd deed mijn zoon dat ook nog. En ging er dan uit. Daarna weer terug me bed of dook ik op de bank om nog wat verder te tukken. Het is wel normaal dat ze je roepen als ze naar de wc en zo moeten.
    Hoe vervelend het ook is
    Nu een dochter van 2.8 maanden die komt ook nog elke nacht.

Uit eindelijk gaat het van zelf wel over maar wanneer? Kijk mijn zoon is nu 12 die gaat s nachts wel alleen naar de wc en dan hoeft hij mij echt niet wakker te maken. Dat zou van de zotten zijn. Mits hij niet ziek is of wat dan ook.:)

7. adi

adi Niet meer actief

Ach over 4 jaartjes lig je weer wakker van/om hem :p, of nog erger, zit je midden in de nacht in je auto te wachten voor een of andere disco :D

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Kan je jouw zoontje niet om 11u wakker maken om nog een x te laten plassen. Net voor jezelf gaat slapen? Misschien hoeft hij dan s'nachts niet.

Succes lijk me erg vermoeid.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat je nog van geluk mag spreken dat het maar twee uur is. Ik ken moeders die überhaupt maar twee uur slapen op een nacht.

Ergens vind ik het ook wel netjes van je zoontje dat ie het komt zeggen. En hij zal idd even die bevestiging nodig hebben. Daarnaast is t natuurlijk ook fijn als mamma je weer even in komt stoppen.

Probeer anders idd een glas warme melk met een beetje anijs desnoods. Wie weet slaap je dan zo weer verder.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is een peuterwekker nog een idee? Of gewoon een met cijfers, zodat hij echt weet vanaf hoe laat hij mag komen zeggen dat hij wakker is?

Verder helpt ook om je er bij neer te leggen denk ik. Echt helemaal, ook bij dat je waarschijnlijk niet meer slaapt als je wakker wordt. En dan ook echt goed op tijd naar bed gaan zelf. Heel lastig, maar dan heb je er ieg minder spanning om en dat vergroot de kans dat je nog even slaapt denk ik. (Hier werkt dat goed als we weer een spookweek hebben, als het lukt).

Sterkte!

11. knap

knap Niet meer actief

Ja idd. Kortom als je kinderen hebt klein of groot er zullen altijd periode.s blijven dat je er wakker om ligt. :)

Deel Deze Pagina