Antje: kwam je topic toevallig tegen. Wat rot dat M. weer een terugval heeft gehad... De schrik zit er goed in he. Fijn dat hij lekker de pannenkoek heeft gegeten. Dat is een goeie bodem. Hopelijk niet weer een ziekenhuisopname nodig Dikke knuffel voor jullie beiden. (oja, en ik werd ook giftig van die +1, LEES even denk ik dan)
Dank je Sparkie!!! Pff ja dinsdagnacht dacht ik: nee daar gaan we weer 4 maanden rustig geweest. Het was deze keer echter alleen braken. Geen koortsaanval, niet levensloos, hoofdpijn etc. Dus of het een terugval is?? Wel exact hetzelfde hoe het een jaar geleden begon, toen was het ook alleen braken. Vervolgens 2 dagen geen klachten muv slecht tot niet eten en toen ineens diarree ( wat hij vanmorgen ineens had) Hoop niet dat dit weer het begin is van alle ellende!! We gaan er maar vanuit dat het gewoon een buikvirusje is. Gelukkig vanmorgen nog steeds goede suikerwaarde. Het prikken wat eerst zonder problemen ging, vindt hij nu vervelend. Niet fijn om het dan te moeten doen
Wat jammer dat het weer minder gaat! Ivm de hypoglyceamie van me dochter geven we vaak yoghurt met melk en limonadesiroop gemengt voor snachts (lekker voo de tanden goed voor de suiker ) Waarom geven ze in het zkh geen glucoseinfuus ipv een sonde? Misschien kan je navragen aangezien de sondeinbrengen zo lastig gaat. Over het prikken me dochter vins dat ook niet leuk maar gaat beter als ze zelf haar vingertje mag uitkiezen waar ze het prikje wilt en het knopje samen indrukken. Bij haar geeft dit gevoel van controlle waardoor ze het beter kan handelen. En dat terwijl ze extreem prikangst heeft. (qua infusen, bloed prikken en ook sonde moest bij haar onder narcose)
Wat vervelend weer zeg, ik kan jou en je mannetje alleen maar veel sterkte wensen en hopelijk gaat het snel weer beter. Liefs
@ HooyoAasiya, nu weet ik weer van wie ik de tip van melk met yoghurt en siroop had Hij drinkt het alleen niet Van de metabole arts moet hij voor het slapen yoghurt krijgen met maizena (1 gr per kilogram). Dit zorgt dat suiker heel langzaam zakt. Alleen weigert hij op het moment yoghurt. Glucose infuus was naar mijn mening ook het advies. Althans de metabole arts vertelde ons dat bij ziekte hij preventief opgenomen moest worden met infuus. Omdat hij zo vaak ziek was heeft ze het veranderd na pas 24 uur ziekte opnemen. Echter hebben ze in juli toen neussonde gedaan. Hij kreeg eerst alleen vocht en toen dit goed ging hebben ze er voeding bij gedaan. Bij een eerst volgende keer zou hij direct voeding krijgen, omdat nu gebleken is dat dit wel goed ging. Geen idee waarom ze die keuze zo gemaakt hebben. Maandag moeten we weer naar de ka en ga ik dit zeker vragen. Met de ka is naderhand afgesproken dat hij pas opgenomen wordt als er sprake is van lage suiker. Om die reden hebben wij de prikspullen gekregen zodat we dat in de gaten kunnen houden. Erg blij mee, want als elke keer bij ziekte opname nodig was, dan zaten we er erg vaak. Het prikken vond hij nooit erg. Hij mag altijd het kleur naaldje kiezen, welke vinger. Gaf ook nooit een kik en vertrok geen spier. Nu maakt hij een oh reactie, hand voor zijn mond, spant zich aan, trekt zijn handje iets weg en jammert tijdens het prikken. Hij laat het wel goed toe, maar ik vind het gewoon zo zielig. Hou mijn hart al vast bij de eerst volgende keer bloed prikken. Dat zal dan ook niet meer van zo'n leien dakje gaan. Hoe gaat het met jou meisje nu? Hebben jullie al meer duidelijkheid? @ Chocolaatje, dank je wel! Het betreft toch een buikvirusje, want net weer diarree. Zijn zusje had dat afgelopen dagen ook, maar dachten door kiezen. Maar nu denk ik dat dit ook een buikvirusje betrof.