Iemand tips met schaafwond van onderen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissyZuilen, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ben tijdens mijn bevalling een beetje ingescheurd.. Dat hebben ze kunnen hechten met een paar hechtingen niks bijzonders verder. Waren oplosbare en volgens mij zijn die er al uitgekomen vorige week onder de douche..

Maar ik heb ook een schaafwond door de bevalling helemaal onderaan aan de binnenkant van mijn rechter schaamlip. Echt helemaal onderaan, waar je 2 schaamlippen samenkomen en aan elkaar vastzitten zeg maar, vlakbij t stuk tussen je anus en vagina..

Hij was eerst rond de 2/3 cm groot en deed erg zeer met plassen. Maar nu al 1,5 week geen last meer van. Gisteren even van onderen gekeken en hij is nu ongeveer 0,5cm en nog wel een beetje rood. Kan verder geen ontsteking ofzo ontdekken, want er zit geen wit omheen of komt geen rare vloeistof uit..

Maar iemand enig idee hoelang dat genezen duurt? En kan ik er eventueel iets van sudocreme of calendulanzalf opsmeren om de genezing te versnellen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb na de bevalling Arnica druppels genomen op advies van het ziekenhuis (had totaal ruptuur). Die drink je op (smeersel bestaat ook, maar mag niet op open wond).
    Dat zou helpen tegen blauwe plekken en helpt helende wonden sneller te genezen. Geen idee of het heeft gewerkt, maar kwaad kan het vast niet..

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    En hoe snel was t bij jou allemaal genezen?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    tsja, ik heb nog een ontsteking aan een hechting gekregen zo rond dag 8. Maar met dag 10 liep ik buiten alweer een klein rondje en vloeide ik nauwelijks meer. Ik denk dat de wond toen ook al dicht zat. Zag geen open dingen meer daaronder. Opzich ben ik van ontsteking naar geheelde huid wel rap gegaan. Misschien de arnica, maar het is ook flink doorbloed gebied, dus dat heelt ook wat sneller.
    Met 6 weken heb ik het OK van de Gyneacoloog gekregen.

Oja, ik heb een poosje met een gaasje down-under gelopen. Op advies van de kraam, om het wat droger te houden, en dan schuurde het minder over elkaar. Weet alleen niet of dat met een schaafwond een optie is?

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben 2,5 week geleden bevallen en had 6 hechtingen en schaafwonden aan allebei mijn schaamlippen. De vk zei dat je er beter nog niets op kunt smeren zolang het nog open is. Ik spoel mijn vagina altijd tijdens en na het plassen (geen wc papier gebruiken want aaaargh!) Je mag er uiteindelijk wel calendulazalf op smeren om de huid soepeler te maken. Maar hebben ze je hechtingen niet zelf al verwijderd? Ik heb ze na een week gesmeekt om ze eruit te halen!

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee ik had oplosbare.. dus die komen dan vanzelf los. Ik heb al 2 touwtjes eruit zien gaan bij 't douche, maar geen idee of er nog meer zitten. Kan niks zien in iedergeval.. Maar kan ook dieper van binnen zitten.
    Hoelang hebben ze tegen jou gezegd dan dat de genezing duurt van de schaafwonden? Ik ben nu 4 weken geleden bevallen en hij is dus nog niet genezen hier.. Tenminste, weet niet of dat gewoon de nieuwe huid is die onder de schaafwond zat. Want zeer doet het niet meer, ook niet met plassen. Dus eigenlijk spoel ik ook niet meer..

Maar kan ik dus beter wel nog doen dan?

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, ik had ook oplosbare hechtingen maar soms duurt het weken voor die oplossen en dus halen ze die er meestal alsnog uit. Je kan er maar weer vanaf zijn (ik had dat rollade idee wahwah auch). Als de schaafwonden geen zeer meer doen, dan is het idd misschien nieuwe huid? Ze hebben niet gezegd hoe lang het duurt voor ze genezen zijn. Ik spoel sinds vannacht ook niet meer, was veel te moe en ik heb nergens last van wanneer ik zachtjes dep. Dus dat scheelt ook weer.

Deel Deze Pagina