Iemand tips?? Misselijk, vermoeid en slecht slapen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxNienkexx, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Heel even klagen hoor: Ben nu bijna 7 weken zwanger en vanaf het begin al misselijk, dat is deze week nog een stukje erger geworden met overgeven erbij.
    Daarnaast ben ik overdag echt supermoe, maar dat komt omdat ik zo mega slecht slaap. Vanochtend (nou ja...vanochtend) werd ik om 4 uur wakker...misselijk en heb nog tot 6 uur een beetje liggen woelen en draaien en toen maar uit bed gegaan. Dit gaat vaker zo, iig slaap ik maximaal tot 6 uur in de ochtend.
    Mijn werk (zingen) kost mij erg veel energie. Vanavond en morgenavond met mijn band zingen op bruiloften....ik wil gewoon graag zo fit als mogelijk op de buhne staan anders gaat mijn stem er ook nog eens aan...
    Ik heb al veel geprobeerd...crackers naast mijn bed zijn zo droog dat ik daar eigenlijk meteen van moet kokhalzen...vla/yoghurt kan mijn maag echt niet verdragen, terwijl ik merk dat mijn misselijkheid ook met de lege maag te maken heeft maar toch kan ik het eten 's morgens niet goed binnen houden...erg frustrerend. Overdag nadat ik eet is de misselijkheid vaak even weg om na een tijdje gewoon weer terug te komen...als mijn lichaam merkt dat mijn maag het verwerkt heeft zeg maar. maar mijn eetlust is ver te zoeken..

Verder ben ik echt superdesuperblij dat ik zwanger ben hoor :D maar misschien dat jullie tips hebben om toch slaap te krijgen en met de misselijkheid om te gaan. Alvast bedankt!!

2. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Ik antwoord trouwens voorlopig even niet, want ik ga nog even proberen te slapen.:)

3. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Alles wat je verteld heb ik ook last van behalve dat ik slecht slaap..
    Ik slaap goed, moet elke dag wel men bed uit om 6 uur ivm werk..
    Maar blijf de hele dag moe, sochtends smiddags savonds..
    En misselijkheid heb ik ook last van. heb totaal geen eetlust, ben ook 2 kilo afgevallen. Honger heb ik wel maar krijg het niet binnen en zodra ik het binnen heb word ik weer misselijk..
    Ik weet ook niet wat jij/ik eraan kan doen.. vervelend is het wel, hoop dat het zsm overgaat.

4. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Hoi!
    Ik ben misselijk geweest tot de 19 weken .... Kotsen , maagzuur , niks Lusten en ga zo maar door! Het is pittig maar niks aan te doen .. Je mag rennies ! Voor het misselijke tja bij mij hielp ook niks maar eet vooral niet vettig !!!! Kotsen is erg! Drink vooral veel water en verder niks ik moest van alle drinken kotsen behalve water .. Eten bruin brood met plakje kaas . En een banaan dan heb je te minste wat binnen en is allemaal niet zo zuur.

Het slechte slapen ... Ik slaap nog steeds nietig heb bekkeninstabiliteit .. Kan helemaal niet meer slapen !

5. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    @wendy pfoeh...dat klinkt heel erg! hoop dat het bij mij sneller over is!! Vanochtend beschuitje met kaas gehad, maar ook dat moest er vrijwel meteen weer uit. Vandaag maar even bananen halen..bedankt voor de tips...

6. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Een banaan eet er niet gelijk veel hè ... Je moet kleine beetjes eten dus neem eerst de helft

7. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    :)ja, dankje! sowieso doe ik alles met kleine hapjes anders komt het heel zwaar op de maag en kan ik er op wachten dat ik meteen weer naar de wc moet

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bij mij hielp idd kleine beetjes eten, brintapap bleef er goed in bij mij en inderdaad bananen en ander fruit. Geen droge of vettige dingen. Citroenmelisse thee hielp ook een beetje tegen de misselijkheid, gember schijnt ook te helpen.

9. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Ik heb exact dezelfde kwaaltjes!!!
    Ik werd er van de week helemaal moedeloos van...
    De hele dag door dat ellendige gevoel...Kokhalzen...
    En dan idd weer het idee dat je honger hebt maar zo gauw je wat eet meteen weer misselijk! Om gek van te worden..
    Ik ben nog nooit zo moe geweest!

Ik heb vanmorgen 2 crackers in bed opgegeten en toen ff blijven liggen..Totdat ik eruit ging en in beweging kwam; MISSELIJK!!
    Ik leef ook op water en een broodje of cracker en verder kom ik op het moment niet.
    Banaan maakte me nog misselijker...
    Hopelijk trekt dit gauw weg.

Wat een mini beetje helpt is een paar slokjes cola...Dat kan ff wat verlichting geven (ik drink anders nooit cola!)
    En ik neem af en toe een pepermuntje..

Ik zie dat we gelijk lopen trouwens! :)

10. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    bedankt mensen!
    @zonnebloem leuk dat we gelijk lopen.
    Het is denk ik vooral een kwestie van uitproberen wat het beste smaakt en in de maag blijft, maar het is wel fijn om jullie bevindingen te horen. Hier gaat de misselijkheid elke dag van kwaad tot erger :( Ik hoop gewoon heel erg dat ik vanavond niet steeds van het podium af moet lopen of dat ik me helemaal niet kan concentreren..hoop dat het een afleiding zal zijn. Gelukkig voel ik me 's avonds het beste..maar ja, we zullen zien.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb alleen wat tips voor de misselijkheid die je zou kunnen proberen. Bij mij helpen ze.

1. Kauwgom, met een smaak die je kan hebben. Bij mij isdat mint.

2. Als je eet drink er zo min mogelijk bij. Als je veel erbij drinkt word het een grote troebele drap en daar word je ook misselijker van. Wacht 15minuten tot je gaat drinken.
    Bij mij scheelt dat echt dag en nacht.

3. Als je de mogelijkheid hebt om na een grote maaltijd in bad te gaan probeer dat is.
    Ik ga elke avond na het avond eten in bad en het zorgt ervoor dat ik me eten makkelijker verteer en ik het binnen hou.

sterkte!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vooral tijdens de zwangerschap van mn dochter was ik ook zo misselijk. Het enigste wat ik goed binnen hield en kreeg was drinkontbijt. Ik dronk het liefste die met zuivel erin, maar ook de gewone ging goed, zolang er maar geen klontjes/vruchtvlees in zat en 't zoet genoeg was. Hier heb ik echt 16 weken op overleefd, werd ik misselijk wakker ging ik een glaasje drinken, voor 't slapen een glaasje. En ontbijtkoek ging ook redelijk bij me, de eerste weken, tot dat ineens omsloeg.

13. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Succes vanavond! Ik voel me 's avonds ook beter dan overdag.
    En de misselijkheid is de afgelopen dagen alleen maar erger geworden idd...Hopelijk zitten we nu in een piek die weer gaat zakken ;)

Deel Deze Pagina