Hallo allemaal, Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben...Nu vraag ik me af welke zalfjes / smeersels je het beste kan smeren op je buik om groei striemen te voorkomen en je huid soepel te houden (buik en benen)? Heeft iemand een idee of ervaring met een bepaalde zalf?? En wanneer ga je trouwens over van de foliumzuur naar vitaminepillen voor zwangere vrouwen???
geen enkel smeersel helpt. vitaminepillen hoeft niet perse. zeker als je gewoon gezond eet.foliumzuur slik je tot de 12 de week dacht ik
Ik smeer helemaal niets haha..denk toch niet dat het gaat helpen...heb tot nu toe nog geen striae, maar wat niet is kan nog komen. Hoort er bij denk ik dan maar. Als de huid gaat trekken is het ms wel lekker om wat te smeren, maar dat doe ik dan niet om t tijgervelletje te ontlopen, denk toch dat dat niet lukt. Maarre...gefeliciteeeerd!
Ik slikte tot met 12 weken foliumzuur en daarna mama compleet vitaminen. Ik smeer me smorgens en savonds in met bio-oil, dit omdat ik regelmatig trekkerig gevoel heb bij mijn borsten en met het smeren word het was soepeler. Ik smeer mijn buik en borsten in. Geen idee of het gaat helpen maar ik vind het zelf vooral lekker.
Ik slikte zwangerschapsvitamine van Gravitamon. Klein, geur- en smaakloos. Erg handig als je misselijk bent Ik smeer buikcreme van Zwitsal mama, niet omdat het helpt (striae is niet te voorkomen helaas) maar wel om m'n huid zacht te houden. En vind het ook gewoon fijn om aan m'n buik te zitten
hier ook een zwitsal mama, ruikt lekker. ik heb foliumzuur tot en met week 11 geslikt. vanaf dat ik wist dat ik zwnager was ook vitamine D erbij, dat blijf je volgens mij tot na de zwangerschap slikken. voor de rest heb ik geen aanvullende vitamines, als je gewoon netjes eet dan is dat ook niet nodig.
Ik heb bio-oil gebruikt maar heb nu een tester van Etos Mama Buikbalsem en die smeert en ruikt erg lekker! Ik slik Davitamon Compleet Mama Plus, dat is met: foliumzuur, vitamines en visolie.
omdat ik groenten niet goed wegkrijg, slik ik vitaminen. centrum mama geloof ik. om die striemen te voorkomen zou ik zeggen: lekker (stevig) insmeren met bobylotion, of iets wat je lekker vind ruiken. ik geloof niet dat middeltjes werken, maar de huis masseren om deze soepel te houden is gewoon lekker. zeker als je voelt dat de huis strakker staat (ik geniet als mijn man het doet en die vind het mooi om te doen.)
Ik heb me de vorige keer suf gesmeerd maar heb echt wel strepen hoor. Er valt niet tegen te smeren, je krijgt ze of je krijgt ze niet. Ik smeerde ook niet om strepen te voorkomen want weet dat dit niet kan. Ik smeerde omdat de huid van mijn buik dan niet zo strak aan voelde
helemaal geen groente? LAs ergens dat het juist goed is om gevarieerd te eten zodat het kind aan allerlei eten kan wennen.. daarbij... wat jij niet eet, eet hij straks ook niet... ik zou gaan oefenen.. ik was vroeger ook een enorme moeilijke wat groente betreft..nu wat jaartjes later. ik eet alles... Volgens mij volstaan vitaminen tabletten ook niet.. ze zijn geen vervangers maar aanvulling op...stgaat ook op de potjes... ff on topic, ik smeer ook niets.. LAs ergens dat je het stukje vel tussen je anus en vagina ook kunt insmeren om uitscheuren te voormkomen? zijn er mensen hier mee bekent??
bijna geen groeten, normaal geen problemen mee. at bijna alles (geen spruitjes, geen ui, geen bloemkool), maar nu ben in het begin ontzettend misselijk geweest. ben al blij genoeg dat ik nu langzaam weer begin met warm eten
ik heb ook gesmeerd, maar heb wel wat striae gekregen. ik denk ook dat het meer met aanleg te maken heeft dan met een smeersel, maar helemaal zeker weet je dat natuurlijk nooit... vond het wel prettig om lekker m'n buik in te smeren en m'n huid was ook minder trekkerig dan. ik gebruik gewoon van de kruidvat buik en borsten creme. in zwangerschapsvitamines zit ook al foliumzuur dus die kun je gaan slikken vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent. dan hoef je dus niet extra foliumzuur te slikken. check wel even de vitamine D, dat verschilt per merk. die van de hema heeft alles erop en erin en is ook redelijk geprijst (+ deze week in de aanbieding ). gister was ik bij de vk en zij zei ook dat het echt niet uitmaakt welk merk. het is wat jij gelooft dat goed is. foliumzuur slikken is 'nodig' tot 10 weken zwangerschap, maar het maakt niet uit of dat langer is, hoor. gefeli!! met je zwangerschap!!
Ik heb bio/oil gehaald en dat bevalt me erg goed..ik had al striae en nu helemaal...maar het houdt lekker soepel en zacht en dat vind ik al goed... Slik nu mamatabletten van Centrum...en merk dat mijn vermoeidheid hierdoor minder wordt..foliumzuur heb ik tot mijn 10e wk geslikt..
Ik smeer ook, maar vooral omdat ik dat zelf zo fijn vind. M'n huid wordt er zachter van. Ik heb een tester etos buik en gebruik zwitsal mama voor mijn borsten. Voor de strepen hoef ik het niet te doen: die heb ik al, erfenis van groeispurten in mijn jeugd. Vind het nu extra belangrijk mezelf en mijn huid goed te verzorgen en smeren is gewoon snel gedaan. Qua vitaminen: ik heb foliumzuur tot een week of 10 geslikt geloof ik, ik was er de laatste weken niet heel consequent mee omdat ik daarvoor ook al heel lang aan het slikken was. En nu heb ik een vitaal mama ding staan, maak dat potje leeg en zie dan wel verder... T stukje huid smeren tussen vagina en anus heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me ook zo'n rare plek om te smeren...
Ik ben direct met vitaminen begonnen toen ik wist dat ik zwanger was. Hier zat ook foliumzuur in. Bij mijn eerste zwangerschap fanatiek gesmeerd met Zwitsal mama buikbalsem. Ik dacht dat ik geen striea had totdat ik bevallen was en de onderkant van mijn buik kon bekijken haha. Zaten toch 2 strepen. Ik heb ook begrepen dat het niet kan voorkomen dat je striea krijgt. Nu smeer ik met etos buikbalsem. Ik vind het wel lekker en houdt het wel een beetje soepel. Omdat mijn buik nu wat harder groeit dan bij de 1e heb ik er veel jeuk aan. Dit helpt wel een beetje
T stukje huid smeren tussen vagina en anus heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me ook zo'n rare plek om te smeren... Ohja, hier heb ik wel van gehoord. Zou er voor zorgen dat je minder makkelijk uitscheurt tijdens de bevalling. Ik weet niet mer hoe het heet, maar je kan het op internet zo vinden. Sommige vrouwen zweren erbij. Ik ben na 2 keer smeren gestopt. Vond het zo'n vies gevoel. En uiteindelijk een ks geworden