Peuter...eetdrama....zooooo langzaam!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Onze dochter (3j9mnd) eet normaal gesproken hartstikke goed, maar sinds een week of 2 doet ze er zoooo lang over! Pfpfpfpf wat op een gegeven moment flink wat irritatie bij ons bezorgd.

Dit willen we natuurlijk niet, hoe gaan jullie hier mee om?

We hebben het al gehad over een sticker plakken wanneer ze netjes en gewoon achter elkaar eet. Niet zo onwijs treuzelen....

Ik ben er een beetje klaar mee, hoe gaan jullie hier mee om?

Wat ik ook krijg te horen na het eten... "mama ik heb honger" ze krijgt dan zeker geen koekje of een snoepje!

Tips zijn dus van harte welkom!
    ;)

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wat is lang?
    Hier duurt het denk ik ook lang: ontbijt 3 kwartier, lunch een uur (heb gisteren wel 100x op de klok gekeken :)) en diner ook al gauw 3 kwartier.
    Maar ze eet tenminste wel, 's ochtends een hele boterham, 's middags 2 boterhammen (of crackers, of beschuiten, of 1/1 van alles) en avondeten ook altijd groenten, aardappel, vlees/vis.
    En aangezien ze heel lang veel te weinig at, ben ik allang blij dát ze eet. Maar het duurt me soms een eeuwigheid ja... en geduld heb ik helaas te weinig soms. (ben ook maar een mens :cool:).

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ik moet haar constant vragen weer een hap te nemen, anders eet ze gewoon niet! Weet nou niet of ik he tgewoon moet laten zoals het is, als ze trek/honger heeft eet ze vanzelf....

Tuurlijk kan ik me goed voorstellen dat je blij bent dat ze eet!

En ja absoluut we zijn ook maar mensen, maar voelt op dit moment niet goed "die strijd"! ;)

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oh ik doe niks anders: neem nog eens een hapje, bijt nog eens in je beschuit, eet eens door, we gaan zo naar buiten, enz enz. Zelfs voeren met een lepel (warm eten of soep) doe ik soms. En dan op de manier van: een hapje voor opa, een hapje voor oma, een hapje voor die, voor die en die... ;) Had me voorgenomen dat nooit te doen maar ja, zeg nooit, nooit. Als ze dan wel eet, waarom zou ik het dan niet doen...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kun je haar niet gewoon aan tafel laten zitten tot ze klaar is?
    Hier heeft ze amper geduld om aan tafel te zitten dus hier gaat het hap-slik-weg en na max. 10 min. roept ze 'klaar' en wil ze uit haar stoel.

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ach ja, hier duurt het ook een eeuwigiheid. Ik trek die tijd er gewoon voor uit. Maar ik heb die tijd ook, dat kan niet iedereen zeggen natuurlijk. Als het me te lang duurt, pak ik er gewoon een tijdschrift bij en ga even zitten lezen. Ik maak me er totaal niet druk om.

Maar kun je niet gewoon een bepaalde tijd er voor uittrekken en dan het bordje weghalen? Misschien leert ze dan, dat ze wat sneller moet eten wil ze alles opkrijgen. Wat doet ze aan tafel allemaal dan? Speelt ze ergens mee waardoor ze zo traag is? Of kletst ze veel? Even om een beeld van de situatie te krijgen.

Deel Deze Pagina