Hallo dames, Van de week bij baby/dreumes hier een topic over geplaatst en morgen moet ik. En ik ben zo bang. Mijn dochter krijgt de bmr en men c vaccinatie. ik zie er altijd zo tegenop en haal me weer van alles in mn hoofd. Ik heb de afgelopen week 3 koortslippen gehad en ben bang dat ik haar heb besmet ook al doe ik extreem voorzichtig. nu ben ik bang dat ze besmet is en die vaccinatie erover heen, dat ze dan heel ziek wordt. als ik haar besmet zou hebben en het komt er pas uit na die prik dan wordt ze misschien heel ziek. Ik ben zo bang dat ze dan koortslippen krijgt en een reactie op de vaccinatie en ik haal me van alles in n hoofd. Als ze ernstig ziek wordt is het mijn schuld. Uitstellen vind ik ook moeilijk want stel dat ze dan opeens de mazelen krijgt?! Ik wordt helemaal gek! Bah
Oke volgens mij moet jij even op je flikker krijgen Je kind wordt gevaccineerd! Zoals je hier in de lounge in verschillende topics leest, gaan er mensen dood of zijn ze ernstig ziek. En jij doet nu hysterisch omdat je de mogelijkheid hebt je kindje voor enge ziektes te behoeden. Je moet niet huilen! Je moet ontzettend dankbaar zijn!
Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest! Rustig ademhalen. Het komt allemaal goed. Bespreek je angst met het CB morgen. Zij kunnen je vast geruststellen. Ik neem aan dat ze daar ook weten van je psychische problemen? Probeer te kalmeren. Kan je partner anders morgen ook met jullie mee gaan?
Volgens mij ben jij een mama die bepaalde angsten heeft toch? Ik heb volgens mij weleens eerder een topic van jou gelezen. Het komt allemaal goed. Je hebt een gezond kind en het komt morgen helemaal goed. Probeer het los te laten (lekker makkelijk gezegd van mij, ik weet het) Succes morgen!
Meid, geef je angst morgen aan bij de CB arts, wellicht dat die je gerust kan stellen (ik denk iig beter dan dat wij dat hier kunnen) Ik heb in je andere topic al gezegd dat ik mijn kind gewoon in zou laten enten als hij op de dag van de afspraak niet ziek is (geen koorts heeft).
relax! als je al zo bang bent voor de vaccinatie is de kans dat je haar besmet hebt mini en dan laat je de vaccinatie gewoon even uitstekllen he als het je echt dwars zit. de mazzelen krijgen zou wel heel toevallig zijn en dan nog maakt ze dan ook antistoffen aan.
Komop! Niet zo piepen, je kind krijgt een inenting om te voorkomen dat het ziek word...Zoals je kunt lezen zijn er momenteel bij veel leden heel veel ernstige dingen gaande. Misschien helpt dat je relativeren?? Het kan allemaal zoveel erger. Tuurlijk is het vervelend..Dat hoor je me niet zeggen. Maar van een mug een olifant maken is ook een kunst.
Ik had laatst een koortslip en heb me laatst door de vk laten vertellen dat je dan vooral met kindjes tot 6 maanden uit moeten kijken.
Wat is er nou het ergste dat kan gebeuren? Je kind krijgt ook een koortslip of je kind krijgt koorts of een andere reactie op de BMR prik....... Pffffff Je kindje voelt het natuurlijk ook als jij zo loopt te stressen om niets en daar hebben jullie allebei geen moer aan.
Ik weet dat t overdreven klinkt voor jullie. Het klinkt raar, maar ik vind het fijn dat jullie me even hard aanpakken. Dat zet me weer even met beide benen op de grond. Ik weet dat het in vergelijking met ellende van andere zeikerig overkomt. Mijn angststoornis zorgt ervoor dat ik geen "filter" heb. jullie filteren dit nu voor mij. dus bedankt
Hemeltje meid als je je hier al zo extreem druk om maakt...dan ga je het nog heel zwaar krijgen denk ik. Prikjes zijn nooit leuk maar een noodzakelijk kwaad. En ja misschien krijgt je kindje koorts dat hoort erbij. Ergens is koorts een goed iets...het is een teken dat het lichaam van je kindje in staat is om virussen en bacterien te lijf te gaan.
Nou ik kan begrijpen dat als je een angststoornis hebt dat je je erg zorgen maakt over dit soort dingen. Dat andere het zwaarder hebben omdat er bijvoorbeeld iemand op sterven ligt is totaal niet relevant voor dit onderwerp. Meid maak je niet druk, uit je zorgen bij de consultatiebureau arts, zij zal je wel geruststellen!! Succes
Juist wel! En dan spreek ik uit ervaring dat even een figuurlijke trap onder de kont helpt bij het relativeren in een angststoornis. Het oetchikoetchi wat sneu en zielig helpt alleen maar averechts want dan bevestig je (onterechte) de angst van diegene.
Ik vind het jammer dat men het nodig vind jou enorm aan te vallen omdat er ergere dingen bij anderen zijn. Tuurlijk is dat zo, maar er gaan ook dagelijks 1000-en kinderen dood.. dat is een dooddoener en je helpt TS hier niet mee. Ik ken jou verder niet, maar ik weet wel, dat als je zo met dit soort problemen worstelt, en echt zoals jij beschrijft dat je er gek van wordt, dat je dan een behoorlijk probleem hebt. En hoop dat je daarvoor ook hulp hebt. Omdat jou angst ws wel aanvoelt alsof het het allerergste van de wereld is. maar mensen die deze extreme angst niet kennen, zullen het nooit begrijpen. De angst dat je kind ernstig ziek word of doodgaat, en erger nog door iets wat jij hebt gedaan. Overleg morgen op het CB, vertel waarom je je zorgen maakt, en hoe bang je bent. De CB arts kan jou dan goed voorlichten en uitleg geven over evt risico's etc. Probeer rustig te blijven, voor jou en je kindje... Sterkte hoor!
Super lief, dank je. Hetgeen je beschrijft klopt. ik heb wel degelijk oog voor ernstige zaken, maar in mijn hoofd voelt dit als een dood vonnis. Dat is heel zwaar. het is gewoon moeilijk. ik heb hulp. ben jaren behandeld en nu sinds kort weer. Thanks